Inlägg från: nollåtta |Visa alla inlägg
  • nollåtta

Juli 2010

Hej vilken bra tråd! Jag och min sambo är förlovade sen ett år tillbaka ca, och bestämde för ett par veckor sen att gifta oss nu i sommar. Vi hade redan sett en lokal vi ville ha och idag vart det klart att vi fick hyra den 31/7 blir jag fru, haha känns så pirrigt och roligt. Måste kolla runt i tråden och i övriga forumen för att få inspiration till allt!

• nollåtta

Oj ser att det ser ut som det är min sambo på bilden, fast det är jag som skriver haha. Får byta bild!

• nollåtta

Tack så mycket, detsamma till er Hur långt har ni kommit i planeringen än så länge? Jag håller på och försöker kolla allt så jag inte glömmer något hehe. Lokalen är fixad iallafall, alltid nåt. Ska ni ha någon speciell stil på bröllopet, något tema eller så?

• nollåtta

Vad fina askar och vilka fina bilder för övrigt KatjaB
    Tror ni det är hög tid att boka vigselförättare nu?

• nollåtta

Okej gifter ni er i Stockholm? Googlade och hittade en lista med typ en miljon namn, haha.
    Röstar på dig också

När ska ni skicka inbjudningarna? Vi tänkte fixa klart med allt under mars och skicka ut under april så folk inte hinner planera semester samtidigt som bröllopet. Finns ju en risk för det annars..

Känns som jag har tusen saker i huvudet nu, måste hinna med skolan också, läser genusvetenskap så det är en del

• nollåtta

Hehe ja min sambo såg att han Federly fanns som alternativ, det tyckte han inte lät som någon bra idé. Ska kolla runt lite mer, shit det känns som det är massor att tänka på. Ska försöka hålla mig cool men kommer säkert fladdra iväg en del haha. Har ni också barn? Vi har en tvååring som också kräver sitt

• nollåtta

Oj vad ni skriver tjejer Tack för det varma välkomnandet!

Vi ska ha ett rätt litet bröllop, det blir 50 gäster ungefär. Vi skippar en del av släkten som man iallafall aldrig hörs med, det blir kompisar och närmsta familjen istället. Vi ska ha en borgerlig vigsel i anslutning till festlokalen. Lokalen vi bokat heter Dianelund och ligger precis vid Årstaviken i Sthlm, men utsikt över vattnet. Det är väldigt vackert på sommaren med blommor osv. www.dianelund.se/ där finns lite bilder!
    Det blir ett relativt enkelt bröllop, fast vi vill ändå att det ska kännas påkostat. Vi ska ha buffé och tänkte köpa alkohol från Tyskland hehe. Sambons kompis är DJ och ska spela så en del saker har vi redan ordnat vilket känns skönt. Håller på och klurar på inbjudningskorten nu! Ikväll har vi faktiskt barnvakt, vi ska ut och äta. Lär ju bli en del prat om bröllopet hehe

• nollåtta

Tänkte, har ni andra någon budget ni går efter? Vi har sparat en del pengar och sen får min sambo en större summa pengar varje år som vi tänkte ta av. Tror vi kommer få något bidrag av våra föräldrar också, även fast vi inte räknar med det. Vi kommer nog ta en del utgifter löpande, inbjudningar, kläder, lokal osv så man slipper sitta sista månaden och betala massor.

Tror jag har ett hum om inbjudningskorten nu, men måste förbi en Panduro och kolla först. Vi velar lite om färgerna, ljuslila är fint men vad passar till det?

• nollåtta

sarakka76 jag tyckte också den första var finast!

Kontaktade en vigselförättare vi är intresserad av igår, Bi Dahlborg som tydligen ska vara mycket bra. Fick svar av henne idag, hon har en vigsel 31/7 klockan 15 och kan tänka sig att viga oss klockan 17. Vet inte vad jag tycker om jag ska vara ärlig? Det ställer ju planeringen lite på kant så att säga, Yycker ni det skulle funka om man bjuder in till 16, tar lite skumpa och sånt först och sen vigsel klockan 17, middag strax efter och sen fest? Eller blir det konstigt? Måste fundera lite känner jag...

• nollåtta

sarahkka; Ja vi tänkte oss nåt sånt också. har pratat lite med vänner och alla verkade tycka att det var en bra idé med bröllop klockan 17, fast gästerna får komma till 16 så hinner vi skåla och samla alla innan. Middagen blir efter vigseln då och sen drar festen igång

Vi tänkte nog ha nån liten present till gästerna, nåt litet, typ en chokladbit eller så som är inslaget fint. Min sambo tyckte vi skulle ha resorb på borden haha!

Har ni köpt klänningar?

• nollåtta

Vad bra att det verkar funka att ha det så tidsmässigt
    Har kollat efter klänning men inte hitta någon som känns helt hundra. Vill ha en kort, gärna i vintagestil, lite Jackie Kennedy. Hojta till om ni har några tips

sarahkka, oj vad kul, grattis Massor av kul för er som händer det här året mao!

• nollåtta

Katja wow vilken fin hemsida! Jag är för lat för att orka fixa något sånt hehe. Nu är iallafall korten i görningen, min sambo jobbar på tryckeri så han skulle fixa med orginalet och börja trycka ut Sen blir det pysselkväll här med limstift i högsta hugg!

Jag har hittat en klänning jag gillar! Med båtringning från Kik Stockholm, Jackiedress heter den. Undrar om det går att lägga upp den, vill inte ha lång klänning. Jag har aldrig sett mig som brud i långklänning, vill ha en kort liten blåsa.

Jag tänkte kolla med er som har barn, hur har ni löst det med barnvakt efter festen? Vår dotter har bara blivit passad av sin mormor och farfar och dom ska ju vara med på festen. Vet inte riktigt hur vi ska lösa det?

• nollåtta

sarahkka: nej det blir ju lite meckigt, speciellt om er bebis vill amma hela tiden (om du ska amma alltså). min dotter låg vid bröstet typ dygnet runt första tre månaderna, puh vilken pärs!
    Vår dotter är ju lite äldre, men jag vill inte att någon okänd ska passa henne heller. Ska ni ha barn på bröllopet också? Vet inte hur vi ska göra, för min del får det gärna vara med barn så länge jag slipper ta hand om dem

• nollåtta

Åh den var också väldigt fin Tycker det är så fint med den typen av ringning, helst vill jag ha med längre arm, tycker mina överarmar är så fula hehe, fast det är nog bara jag som tänker på det. Finns ju en KIK-butik i Stockholm så jag tror jag får åka förbi och prova. Vart bor ni förresten? Har du också familjliv?

• nollåtta

sarahkka: Nej precis, jag tänker inte hålla efter barn på min bröllopsdag. Vi hade först tänk att barn fick vara med under dagen men eftersom vigseln sker klockan 17 blir det ju lite sent. Samtidigt tror jag det kan bli lättare stämning med ett gäng barn som springer runt, sen när festen drar igång tror jag dom flesta kommer ordna med barnvakt som kommer och hämtar så föräldrarna kan festa loss ordentligt Vet ni om ni väntar en son eller dotter?

Svar på tråden Juli 2010