Inlägg från: MrsMuffin |Visa alla inlägg
  • MrsMuffin

Juli 2010

Sigma: Grattis till blivande tårtan! Kommer säkerligen att bli toppenfin!

Puh, jag har drabbats av bröllopsfeber...känner mig helt galen. Vi håller fortfarande på och velar; har nog ändrat oss gällande platsen för bröllopsfesten...blir nog på ett hotell inne i stan. Bokade iallafall bröllopssvit igår, och denna veckan skall jag bli uppringd av en blivande frisör. Spännande!!

Vad gäller inbjudningarna har jag lite ångest över hur man skall formulera sig, vad som ska stå...och så vidare. Ngn som vet var man kan fixa en egen bröllopssida, helst en gratis haha?

• MrsMuffin

Vi är inte så noga med färgtemat...inbjudningarna o trycksakerna kommer gå i svart och vitt med lite rosa nyanser; dukning och så vidare går nog helt i vitt. Min bukett vill jag ha helt vit med pärlor. Har tänkt att mannen, min tärna och bestman skall ha rosa detaljer i sin klädsel, typ rosa slips/klänning. Blir nog bra.

Den här 2 veckorna som gått har varit effektiva...vi har köpt ring, köpt klänning, bokat bröllopssviten 2 nätter samt nästan hunnit bestämma oss för en ny festlokal. Wiii!  

• MrsMuffin

Ang förlovningsringar har min blivande make tappat bort sin...det sista han minns är att han lade den på handfatskanten, och vi tror att minstingen tagit ringen och slängt den i blöjhinken... ( har sett honom göra det med flera andra saker... ) Så nu har vi ytterligare en post att lägga till på listan av utgifter. Mannens förlovningsring kostade 8000, den var rätt dyr alltså vilket i nuläget känns crap. Men vad gör man.

• MrsMuffin

Vi har letat nästan överallt...vi är ganska så säkra på att han slängt den. Det måste vara så. Vi skall leta en sista gång, men förmodligen är den väck. Skitungen.

• MrsMuffin

Ja, det känns jättetrist med ringen...hade nästan känts lättare om det vore ngt annat som tillkom....en förlovningsring har vi ju liksom redan lagt ut pengar på en gång!

Vi skall nog fotas innan vigseln...hade så gärna velat fotas efteråt, helst ville jag inte att jag och sambon skulle ses förrän i kyrkan, men det verkar omöjligt att uppnå. Har en hel del gamla släktingar bland gästerna som kanske inte orkar vänta på oss i två timmar efter vigseln. Å andra sidan har vi inte pratat med vår fotograf än, hon kanske har nån annan idé. Hon brukar vara flexibel..

• MrsMuffin

Korallbruden: Har sagt precis så till min sambo haha. "Det får bli en sån där automatring från Ica för en femma ". Då ser han helt rädd ut och säger att han skall jobba xtra på jobbet haha. Skämt åsido, j-vligt slarvigt att lägga ringen på handfatet när man har två klåfingriga ungar, men vad göra??

Vi skall ha klädkod kavaj. Vilket innebär kavaj för herrarna och typ...klänning (???) lr kostym för tjejer väl?? Blir nog bra..

• MrsMuffin

Vi kan noll och ingenting om klädregler och etikett....går på vad vi själva gillar, blir nog bra det med. Mannen vill prompt ha frack, så vi skall hyra en sådan. Just nu står allt stilla, vi måste försöka beställa inbjudningskort och få iväg dem. Samt påbörjade informationsbladen, så himla svårt att få tummen ur.

• MrsMuffin

Alltså, detta med präst... När jag bokade kyrkan sade hon på kansliet bara att "prästen tar kontakt med er ". Fattade jag fel; är det så att man måste ordna en präst själv??? Eller blir man tilldelad en, precis som du Sarahkka76??

Jag trodde liksom att kyrkan stod för det...

Ngn som vet?

• MrsMuffin

Åh vilken tur, hade inte orkat leta efter en präst nu...hehe. Har lite panik, tycker inte vi gör någonting alls bröllopsrelaterat... Sambon jobbar borta, jag jobbar/går i skolan och på kvällarna är jag så trött att jag bara vill slappa. SUCK. Skall iallafall börja ta tag i inbjudningsfrågan.

Tänkte kolla, tror ni det funkar att skriva informationspappret i ett vanligt worddokument, liksom i spaltform? Tänker mig att det får plats två infoblad på ett A4papper. Sedan är det väl bara att skriva ut och klippa..? Ngn som förstår vad jag svamlar om? Hur tillverkar ni era informationsblad, om ni har några???

• MrsMuffin

Källerud: Jag gillar också klänning nr 1, kanske för att den är väldigt lik den som jag har hängandes i min garderob hehe. Tvåan är också fin, men gillade ettan.

• MrsMuffin

Vi skall ha klädkod kavaj. Då blir det väl kavaj till karlarna och klänning ( kort/lång ) till damerna alterntativt snygga byxor etc?? Jag är INTE noga med vad mina gäster har på sig, så om ngn kommer i jeans trots vår klädkod bryr jag mig inte.

Vi tänker inte betala möhippa/svensexa. När mina kompisar har gift sig har jag med glädje lagt pengar på present, festklänning, hoppa etc...och jag tror nog de flesta kompisar gör detta för mig med. Så funkar det i vår vänskapskrets, men det är ju olika. Jag skulle aldrig begära ngn flådig möhippa med massor av "lyx", en rolig fest på lokala krogen räcker GOTT för mig hehe. Huvudsaken är ju att man har skoj!

• MrsMuffin

Ngn som har lust att tala om hur ni lagt upp själva vigseln? Hur mycket musik skall ni ha? Vi har en solist, men ingen mer musik. Vet inte hur många sånger som är brukligt? Det får ju inte bli för långrandigt.. Tips mottages tacksamt!!

• MrsMuffin

Vi skall ha Mendelsson ( lr hur den nu stavas... ) in, sedan har vi som sagt hittat en solist som sjunger max tre sånger. Frågan är bara vilka. Jag gillar "Av längtan till dig" med Cajsa-Stina Åkerström, tycker ni den är uttjatad??? Det tyckte min mamma. Sedan skall vi antagligen ha ledmotivet till Änglagård ut...jag älskar de där filmerna. Men mer än så blir det nog inte. Inga psalmer lr så. Tärnan kanske kunde läsa en vers eller så??

• MrsMuffin

Oj...jag skrev fel imorse, ha ha!! Såklart vi skall ha psalmer. Hehe. Skrattade gott när jag läste mitt inlägg ( skrivet 07:20... ), " inga psalmer eller så ". Vi SKA ha psalmer, förstås.

Tack för tips ang musik..blir nog iallafall en 2 solostycken tror jag. Förutom psalmerna då.

Svar på tråden Juli 2010