Inlägg från: periwinkle |Visa alla inlägg
  • periwinkle

Juli 2010

Jag har inte varit inne på lääänge, mest för att det varit så mycket annat (icke bröllopsrelaterat) att stå i. Vi har i alla fall hunnit boka fotograf, besöka festlokalen och beställa ringmått från titanringar.com.

Cateringfirman som vi hade tittat på visade sig dock ha semesterstängt i juli, så det är det väl dags att jag tar tag i igen.

Största irritationsmomentet just nu är dock inbjudningskorten, som jag skulle vilja skicka så fort som möjligt. Hoppas att tjejen som gör dem (en släkting) är färdig snart, vi behöver ju lite tid på oss för att skriva alla kuvert och sådär också.

• periwinkle

Oj, vad ni skriver!

KatjaB: Vi har fastnat lite för around-ringarna. Jag har spanat mest på around white (men vet inte riktigt om jag vågar ha färg?) eller around white inlay. Sambon har spanat på around-inlay mest (eller var det den vida? jag blev osäker nu). Vad har ni för några?

sarahkka76: jag röstar på den lila!

Tokisen: du får inte vara nervös! Vi har samma vigseldatum ju, och jag funderar också på att beställa från Millys men har inte bestämt mig än.

Det verkar som mina inbjudningskort är skickade nu i alla fall! Är lite stressad, för jag skulle vilja skicka dem innan helgen, och kuvert ska köpas och adresser skrivas... Dessutom har jag inte sett hur de blev med inlagor i, så jag fasar för att behöva riva ut och göra om dem om de inte är bra.

• periwinkle

Wohoo! Mina inbjudningskort kom idag, inlagan var inte riktigt som jag tänkt men fin. Åkte iväg och fixade kuvert på en gång, och nu är över hälften skrivna, så innan helgen ska de nog kunna komma iväg.

• periwinkle
    Korallbruden skrev 2010-02-19 09:08:56 följande:
    Hur många tänker skaffa barn efter bröllopet?
    Tja, _nån gång_ efter bröllopet, men inte på en gång.
  • periwinkle

Sådär, nu har jag också lagt upp bild på inbjudningskort i mitt galleri.

• periwinkle

Igår var en bra dag! Jag provade klänning (hittade en som satt himla bra...bortsett från att jag fick prova den i strl 34 ), var inne och pratade med ett par tårttjejer (men de gör bara sockerkaksbotten, tyckte jag var lite trist), spanade in snygga underkläder på Twilfit och köpte några liknande, billiga trosor på H&M för att kunna testa lite olika modeller. Var så nöjd med mig själv på väg hem från stan att jag köpte lite godis och läsk att skämma bort mig med.

Svar på tråden Juli 2010