Juli 2010
källerud: skalet till festhäftet är inte så tokigt att börja med. Vad har ni kvar att fixa?
Nu håller jag på att pyssla med inbjudningskorte. Puh, vilken tid det tar!
källerud: skalet till festhäftet är inte så tokigt att börja med. Vad har ni kvar att fixa?
Nu håller jag på att pyssla med inbjudningskorte. Puh, vilken tid det tar!
Katja: jaha använder du den mallen? Måste kika och se vad det är för nåt. Jag gjorde min i Word, väldigt smidigt
CeKe: ja, precis så kan man också göra, eller sätta ihop de med band.
Nä, nu tröttnade jag på inbjudningskorten. Får fortsätta imorgon.
Vi kommer att ha gästens namn på festprogrammet så jag tror vi skippar placeringskort eller dyl.
Var är alla idag?
Själv sitter jag och pysslar med inbjudningskorten igen
Tyvärr så har alla inbjudningskort vi ar skickat utomlands försvunnit i det tomma intet. Jag hade postat 5st som har kommit fram, men min mamma hade postat 25st som aldrig kom fram och det här är säkert 3 veckor sen
Jätte synd att folk inte får sina kort, och sen med tanke på vad det kostat och all tid man har lagt ner på att göra dem
Mrs Opp: Ingen aning vad som har hänt, men jag vet att det händer att post till utlandet aldrig kommer fram. Korten till utlandet är egentligen inte inbjudningar så utan det är mest att man informerar om att man gifter sig, när och var. Så det skiljer sig i texten lite.
De jag gör nu är de riktiga inbjudningarna som ska skickas till gästerna i Sverige.
Då har du en del roligt pysslande kvar Ja, tyvärr måste man anpassa sig efter tentorna.
Nu är dekorpappret på och pappret med texten klippt. Nu ska den sättas fast. Många moment...
Katja: ja, jag såg det Ja, ibland måste man avbryta och göra ngt annat. Ja, det tar aldrig slut! Undrar om vi får ngn vår iår :-P
Kärleken: ja, precis. Ja, ebay har fina saker, det gäller att köpa det man verkligen behöver. vi måste också tänka på transport nu när vi ska sova på hotell kvällen innan.
CeKe:Helt otroligt!
Snart ska stämpeln på inbjudningskorten på Puh!
Förresten, är det ngn som vet om det finns stämpel med Fest/festprogram text på?
Oj vad billiga priser ni får. Vi får betala 60kr/bit och då är det bland det billigaste vi hittade!
katja: fint tyg
roses: ja, som tur de är så kommer posten fram nästan alltid. Det är sällan ngt sånt här händer. Tråkigt bara att det skulle hända nu när det gäller en sådan sak.
Ja, jag googlade och såg att man kunde beställa eget. Ska kolla på det sen när vi har bestämt oss på hur det ska se ut.
Vi ska på tårtprovning på Puss&Kram. Jag och syrran var på chokladprovning hos dem och blev jätte nöjda. Så jag tror att deras tårtor är jätte goda. Mmmmm längtar!
roses: cakehouse är också ett annat ställe vi kan tänka oss. Hon ska tydligen vara superduktig.
vi3: tack för länken, den ska jag behålla Vet du vad hon tar per bit?
katja: åh vad gott det låter! Chokladbrowniebotten låter så gott!
Det verkar som att jag har det högsta priset på tårtbit här. 60kr biten och 50 gäster blir 3000kr bara för basen. Sen tillkommer det dekorationer och leverans.