Juli 2010
Katjab: Okej, gisses vad du tävlar till höger och vänster. Skulle nog inte palla med ytterligare en sak att va nervös inför stora dagen. Hihihi Håller tummarna då!
Katjab: Okej, gisses vad du tävlar till höger och vänster. Skulle nog inte palla med ytterligare en sak att va nervös inför stora dagen. Hihihi Håller tummarna då!
Så där nu har vi nog fått tag på champagnekorkar, funderar på att ha dem som placeringskorts hållare. Hittade en på blocket som skulle sälja en hel låda men vi får köpa 100 st av henne. Är nog glest med restauranger som öppnar många champagneflaskor här omkring. Fina ringar i titan ni beställt, företaget ligger i min hemstad.
Jag tror också på den där stressande vardagen och det där "sen" Och tjejer det är låååångt kvar.
Men vänta förväntas ni betala för att folk ska ta sig hem??? Men snälla de får väl se till att någon kan köra. På vilken fest ingår sånt???? Vi ska ha festen på "vischan" men inte kommer vi stå för nån transport, nej det får folk fixa själva. Möjligen prata med nåt taxibolag om våra gäster kan få ett bra pris. Annars får folk fixa det själva. Någon måtta får det vara.
korallbruden: Ok... Och då tycker ni det är bättre att lägga ut över 7000:- på det??? Förlåt men går över mitt förstånd. Tur det är ok att vara olika. Blir ju en mindre kostnad om var och en tar en taxi, kanske kan dela om man ska åt samma håll, än att ni ska punga ut med en så stor kostnad till. Det där lämnar jag till var och en och jaq tror nog vi kommer ha trevligt ändå. Är ingen stor drickare själv och vi ska nog hålla oss rätt sparsamma med alkohol den kvällen, vi ska ju ha mys även efter festen. Men som sagt allt är upp till var och en, aldrig ens tänkt tanken bara.
korall: nää så klart inte. Hoppas det löser sig.
Källerud: Ja men det var ju underbart att lillebror och du pratade.
Jag "släppte" bomben på facebook iår och jisses va folk kommentera, många hade redan fixat barnvakt etc Så det blir nog inte folktomt på vårt bröllop ändå.
Kanske bara vi som inte tänkt på resorna då... Alla långväga får husrum hos min svägerska eller svärföräldrar, om de vill, min egna familj ska bo på sambons familjs torp ett par km från festen.
Korallbruden: Så ni ska betala era egna hippor/sexor också?
Jag lägger ingen energi på den fronten, får jag en så blir jag glad men jag förväntar mig ingen och framför allt inte nåt speciellt. Vi har uttryckligen sagt att vi inte vill ha några presenter men om de ändå vill ge så önskar vi oss pengar till en resa. Och vi har kavaj som klädkod och de flesta herrarna, läs alla, har nog en sån och damerna ska ju bara klä sig fest fin till det så för oss kostar då resan för de som vill åka härifrån och ner annars inte speciellt mycket. Men det är en fin tanke, absolut.
Mrmuffin: Kunde inte sagt det bättre själv. Och viktigast av allt är att man görs om man vill. Det är er/vår dag och då får man göra precis som man vill ha det.
Korallbruden: Instämmer helt, ska ligga på en nivå alla klarar och det ska vara valfritt hur mkt man vill kosta på, helt klart. Men är ingen lätt fråga, verkligen inte.
sajberprillan: Så sant så sant
roses: jag skrev vårt datum och vårt slogan "för evigt & alltid" i statusen, då trilla poletten ner.
Sneglar på ebay på västar, kravatter, kravattnål, maschetteknappar men jag vet inte om jag törs...
Sajberprillan: Härligt då man kommer igång så.
Katjab: Ingen skillnad på kostym/kavaj, tror iof det är vanligare att skriva kavaj. Är däremot mörk kostym som gör skillnad för damen också då blir det elegantare dräkt eller klänning som gäller.
jollyO: Bra förslag att skriva där.
Sajberprillan: Jag får spader om nån kommer i jeans till kyrkan! Går helt bort. Men ni kanske inte skulle vigas i kyrkan, är så många så jag minns inte, sorry.
Korallbruden: Härligt att det händer grejer hos er med.
Idag var jag på Erikshjälpen och hittade ett gäng med ljushållare i lime så jag högg dem direkt. 2 olika sorter 2 resp 1kr styck. Helt ok.