Inlägg från: Mrs Opp |Visa alla inlägg
  • Mrs Opp

Juli 2010

Juli 2010: Fin klänning, du klär i den!

Korall: Japp, precis så känner jag nu. Det känns som att det finns en hel del kvar att göra men att det är för tidigt att göra det. Vi är klara med huvuddragen men har inte börjat med detaljerna.

Antagligen står det still just nu för att jag är inne i en period då jag bara är trött på bröllopsplanering (får man säga så på BT ). Tidigare har jag älskat och läsa bröllopsbloggar och samla inspiration men nu tror jag att jag har fått överdos. Jag har nog fått all inspiration jag någonsin behöver och är redo att börja ta konkreta beslut kring vårt bröllopsfirande.

• Mrs Opp

Jag håller med om att besluten om vilka som man skall bjuda in inte är kul. Vi hade massor av diskussioner och argumentationer och skrev massor av listor innan vi var nöjda och överens.

Vi skall ha ett litet bröllop med max 40 personer, så för vår del blir det bara familj och släktingar. Vännerna ordnar vi antagligen en enkel fest för i augusti/september istället. Vad kalaset går på? Tja, vi vet inte riktigt. Nuvarande budget ligger på 30.000 men vi får se om vi kan hålla den. Ingen bröllopsresa inräknad där.

• Mrs Opp

Tjoho! Vad mycket det händer i den här tråden. Älskar att logga in och se hur många sidor ni underbara tjejer och killar fyllt sedan jag var inloggad senast.

Igår fick vi underbara nyheter. Vi har vunnit tävling om bröllopsfotograferingen! Tack så otroligt mycket till er som röstade på oss.

Angående kyrkan och sidor: Min släkt är större än min sambos och sedan gifter vi oss i min hembygd och M's familj måste flyga över Atlanten. Min sambo oroar sig lite för det så kanske man skall skippa den traditionen. Tror iofs att folk kommer att sätta sig så av gammal vana i alla fall. Man kan ju alltid se det som att när man går ut ur kyrkan som gifta är båda sidorna ens familj!

• Mrs Opp

Kärleken9: Vi var finalister i en tävling som Lönnbackafotograferna anordnade där första priset var en porträttfotografering samt dokumentfoto av vigsel och mingel av två fotografer. I går fick vi veta att vi vann! Finns mer info om man är nyfiken på: www.lonnbackafotograferna.se/page.php
    ( kan inte låta bli att nämna dock att M inte varit gift tidigare som det står, det är hans ex sambo som röstat. Blev ett litet missförstånd där.. )

• Mrs Opp

Katja B: Vad spännande med tidningen! Är lite nyfiken, hur friade du? Eller så kanske du ska vänta med att berätta det så får vi läsa artikeln sedan.

• Mrs Opp

Casmel, jag tycker att det vore jättefint att skriva bonusmamma och pappa i programmet. Det låter ju som att det är precis det de har varit och är för dig och jag har svårt att tro att någon skulle bli annat än glad för en sådan hedersbetygelse. Alla andra gäster kommer nog inte att reagera mer på det än att de får en förståelse för hur viktiga dessa personer är för dig. Förstår dock att det kan kännas knepigt, det här med familj kan vara knepigt även i de bästa fall. Tycker dock inte att du skall behöva oroa dig över detta nu. Skriv den presentation som stämmer med hur du känner i ditt hjärta. Om någon reagerar sedan så förklarar och löser ni det då, det går mindre energi till det än att oroa sig nu. Stor kram till dig!

• Mrs Opp

Vilket underbart frieri, Katja B! Så genomtänkt och fint. Förstår att det måste ha varit en underbar och känsloladdad picknick.

• Mrs Opp

Förstår det Katja! M var också väldigt nervös, och han var också säker på att jag skulle säga ja och själv vet jag inte om jag hade fixat det alls. Det visar ju vilken stor grej det här med att fria/förlova och gifta sig är ändå, även fast vi idag lever i princip som gifta långt innan.

• Mrs Opp

Oj, här händer det grejor, tjejer. Det är alltid så inspirerande att läsa vad som ni andra gör. Jag har också blivit påverkad av att det faktiskt står 2010 i kalendern nu och att det är dags att börja komma i form. Behöver inte gå ner i vikt, men omvandla lite hull till muskler och få upp konditionen vore bra. Vi får peppa varandra under våren!

minimis: Vi går också in tillsammans. Gillar symboliken i att vi båda går in i äktenskapet tillsammans.

• Mrs Opp

Oh, vad roligt Katja! Får ni tillgång till bilderna som de tar tror du? Vore ju kul att ha kvar som minne. Tänk vilken grej att visa barnbarnen, ni kommer inte bara att kunna berätta att du friade, ni kan visa upp tidningsartikeln också!

KatjaB skrev 2010-01-12 13:29:24 följande:
    Jag berättade väl att en reporter ville göra en artikel om tjejr som friat till sina sambos. Hon ringde idag och intervjuade mig så vi ska iväg nästa vecka till stockholm och fotas för tidnignen och kommer vara med i veckorevyn i nåt nummer här framöver tokisen: vad kul!
  • Mrs Opp

Casmel: Jag tycker att det låter som en underbar idé, jag skulle tycka att det var superroligt att måla. Däremot kan det kanske vara bra att tala med någon som ser till att starta målandet så att alla kommer igång och inte bara rädda står och tittar på.

Vi har faktiskt tänkt att göra något i samma banor. Vi har festen i en gammal byskola och vill ha ett lätt skoltema. Jag vill ha in griffeltavlor på något sätt men de passar ju inte riktigt att ha i sovrummet sedan. Skulle det vara ok om vi eventuellt stjäl er idé?

• Mrs Opp

Vi har aqua och rött som färgtema på dukningen på festen samt på detaljer i inbjudningarna. Jag kommer dock inte att ha blommor i dessa färger och ingen kommer att vara klädd i dessa färger heller. Jag ser färgtemat mer som en guide för att få till ett läckert intryck av festlokalen och dukningen, inte som ett strikt regelverk för allt under dagen. Så kör du på dina fina rosa blommor!

• Mrs Opp
    Kärleken9 skrev 2010-02-04 19:09:27 följande:
    Ni med koll. Blir det alltså 11.50 för allt det tyget, typ 25m har jag verkligen fattat rätt då???cgi.ebay.com/Silver-Organza-Table-Runner-Gard...
    Nja, 104 inches blir 2,6m och inte 25m. Sedan ligger frakten på 12 GBP också.

Kul att se att det händer så mycket hos alla. Själva skall vi göra klart designen till våra inbjudningsvykort i helgen så att vi äntligen kan beställa dem. Skall bli skönt att få det överstökat.
  • Mrs Opp

Korallbruden och minimis: här är en till som vill vara med i er hörna. Jag började plugga nu i januari och har sedan dess ingen energi över till bröllopsplanering. Fast det har faktiskt visat sig vara en positiv sak, min sambo har tagit över stafettpinnen istället. Han har fixat bläck, papper och skrivare till inbjudningarna så i helgen blir de klara.

Katja: Jag röstade precis på dig. *håller tummarna*

• Mrs Opp

Källerud: Jag kan inte heller bestämma mig för vilken jag tycker är finast. De är ju väldigt lika i passformen så det går ju inte att gå på det heller. Jag tror dock som Juli 2010 att du kommer att bli nöjd med den klänning du än väljer. Varför inte försöka med lite visualisering? Blunda och ta fram bilden av dig och din blivande när ni går mot vigselförrättaren, omgivna av människor som älskar er. Du ser in i din blivandes ögon, fylls av kärlek och njuter av att ögonblicket äntligen är här. Du tittar ner på din klänning och ....... ja vilken ser du?

• Mrs Opp

Katja: oj, vad roligt med både ringen och Tv4! Jag ser verkligen fram emot att få se ert bröllop på tv. Om festlokalen bråkar så kan du ju alltid säga till dem att det var just temat som Tv4 gillade och att det är bättre reklam för dem att ni vinner! Kom ihåg just det, detta är en oerhörd reklam för dem som de inte behöver betala ett dugg för.

Källerud: Känner med dig, gumman! Förstår att ni väntat och längtat efter att få berätta och sedan....ingenting. Det positiva är väl dock att reaktionerna kommer att komma, om än senare än ni förväntat er.

Tänk vilka bra bröllopsgäster vi kommer att bli efter det här, tjejer och killar!

• Mrs Opp

Sorry, källerud! Jag blandade ihop dig och roses! Pinsamt....

• Mrs Opp

Vi har också tänkt att ordna med transport för de gäster som reser från utlandet och bor på hotell samt för alla gäster mellan kyrkan och festplatsen. Min familj och släkt bor så nära att det inte är några problem för dem att samåka/ta taxi.

Jag fick en offert på 3500 för en buss som hämtar hälften av gästerna innan vigseln, kör alla till festlokalen efter vigseln och kör hem de långväga efter festen. Inser när jag ser era priser att jag fått ett bra pris (dock bara 40 gäster). Kanske dags att slå till!

• Mrs Opp
    MrsMuffin skrev 2010-02-16 07:20:22 följande:
    Vi skall ha Mendelsson ( lr hur den nu stavas... ) in, sedan har vi som sagt hittat en solist som sjunger max tre sånger. Frågan är bara vilka. Jag gillar "Av längtan till dig" med Cajsa-Stina Åkerström, tycker ni den är uttjatad??? Det tyckte min mamma. Sedan skall vi antagligen ha ledmotivet till Änglagård ut...jag älskar de där filmerna. Men mer än så blir det nog inte. Inga psalmer lr så. Tärnan kanske kunde läsa en vers eller så??
    Såg att ni skall gifta er i Domkyrkan. Har ni talat med prästen angående att inte ha psalmer? Från vad jag har förstått är det krav på minst 2, gärna 3 psalmer när man gifter sig i kyrkan.

Vi har inte bestämt någon musik än, vi gör det med kantorna så fort vi får veta vem det är. Jag är dock svag för alla de brudmarcher som finns från Dalarna, så någon sådan kommer nog att finnas med.
  • Mrs Opp

Katja: Jag håller med korallbruden, tror ni att ni klarar av att fokusera på vad ni vill ha och inte låta det bli en stresskälla så kör! Det är ju en kul grej! Blir ju ett kul dokument av dagen också. Låt inte andras tankar om det påverka er, varken före eller efter.

Jolly: Nu ser du nog inte det här...men måste säga att det låter som ett sunt beslut att ta en liten paus om det är så du känner. Vi kommer att sakna dig dock.

Svar på tråden Juli 2010