Inlägg från: Mia 77 |Visa alla inlägg
  • Mia 77
    minimis skrev 2010-01-27 09:38:10 följande:
    Här har vi haft magsjuka hela veckan, huja, men jag hoppas det visar sig på vågen iaf ;) Typiskt att batterierna var slut nu när jag skulle väga mig.Men trubaduren är så gott som bokad, hon tar 4000 kr, men hon uppträder playback, kan ta med sig en gitarrist för ytterligare 2000 kr, så kan han köra lite gitarrsolon och så kan det blir mer improviserat med. Sen bor hon i Jönköping, och tar 12 kr/mil. Blir kanske 2-300 kr till. Är det rimligt pris? Eller vad betalar ni?
    Vi betalar 5500 kr och då är det ett band på 2 personer som även har karaokemaskin med sig och kan ordna musiktävling osv...
    I den summan ingår reseersättning, de åker ca 15 mil enkel resa.
  • Mia 77

Nu har sambon börjat vela fram och tillbaka på om vi kanske ska fota oss innan vigseln ändå. Men jag tycker det låter stressigt att hinna med både frisör, smink och foto innan kl 14.
    Man vill ju inte gärna komma med andan i halsen till kyrkan, utan jag känner ju att jag vill vara där en stund innan iaf.

Hur ska ni andra göra med fotograferingen?

• Mia 77

Städade i källaren idag och hittade ett annonsblad från Mister G i Gislaved. Det var ju någon här itråden för ett tag sen som efterfrågade hemsida....

www.rentitall.se/

• Mia 77

Har ni redan hunnit få ut era inbjudningar? Jag har inte ens beställt än

Vi kommer ha klädkod kavaj

• Mia 77

Sådär ja, nu har vi bokat fotografen också... Nu måste vi börja fokusera på inbjudningskort osv...

• Mia 77
    MrsMuffin skrev 2010-02-03 19:25:07 följande:
    Alltså, detta med präst... När jag bokade kyrkan sade hon på kansliet bara att "prästen tar kontakt med er ". Fattade jag fel; är det så att man måste ordna en präst själv??? Eller blir man tilldelad en, precis som du Sarahkka76?? Jag trodde liksom att kyrkan stod för det... Ngn som vet?
    Gifter man sig i sin församling får man den prästen som finns där, om man vill ha någon annan präst får man ordna det själv
  • Mia 77

nu har vi äntligen kommit fram till vilket inbjudningskort vi ska ha. Och eftersom vi varken har tid eller lust kommer vi beställa från Caligraphen.

Nu ska vi bara ringa kyrkan imorgon och höra om vi kan byta kyrka och tid, sen ska här beställas och skickas ut....

Vill ju berätta för alla ...

Har ni bestämt värdpar och toastmaster än?

• Mia 77

Har inte hunnit börja kolla brudklänningar än, men har nu bokat in den 11 mars med en kompis då vi ska till en affär i alla fall och kolla.

• Mia 77

Åh, så irriterande... nästa helg är det bröllopsmässa i Göteborg, då befinner vi oss på semester i Åre.
    Nästa onsdag fick vi en inbjudan till en blomsteraffär här i stan där man skulle få se årets kreationer samt få en goody bag, näe då är vi på väg till Åre...

Har ju valt helt fel vecka att åka iväg på *suck*

• Mia 77

Tillbaka igen efter en mysig vecka i Åre och ett besök hos mamma.
    Nu är det dags att ta tag i bröllopsplaneringen igen. Först på tur står att beställa inbjudningskort.

Har ju ingen aning om vad som skrivits här sista veckan då jag inte ens varit in o kollat, men efter att ha läst igenom de sista inläggen så förstår jag att ni pratar om smink, hår och efternamn :_)

Vi har inte bestämt oss än vilken efternamn vi skall ta, vi heter båda ovanliga namn och ingen vill väl egentligen byta. Våra barn heter inte heller samma efternamn, en har mitt och en har gubbens.
    Men det lutar väl åt att vi tar m2b efternamn.

Jag kommer göra mitt hår hos frisören och sen smink hos body shop

• Mia 77

Vi har inte ens fått köpt inbjudningskort än... känns som vi ligger hur långt efter som helst jämfört med alla andra här

• Mia 77
    sarahkka76 skrev 2010-02-28 15:52:01 följande:
    katja: det blir jätte bra Ja, precis så var det med oss också.mia77: när är det dax för er?sajberpillan: vi hade också våra mammor som gärna kunde hjälpa till med diverse saker. Men vi kände att just den dagen ville man inte att våra gäster och speciellt våra föräldrar ska springa och serva och greja. Då vill man att alla ska kunna uppleva och njuta av bröllopet.
    Vi ska gifta oss 17 juli
  • Mia 77

imorgon ska vi på gudstjänst i en av kyrkorna vi bokat upp, bara för att kolla hur där ser ut och akustiken... någon som vet på ett ungefär hur lång tid en gudstjänst tar... vi tänkte åka dit sista halvan

• Mia 77

Så nu har vi äntligen bestämt oss 100 för en kyrka... blir en liten mysig kyrka alldeles lagom för vårt antal gäster

Nu är det dags att sätta sig med inbjudningarna

• Mia 77

Nu måste jag ha lite hjälp av er som redan börjat prova brudklänning. Är de flesta klänningar så man tar på sig dom underifrån eller överifrån?

Tänkte börja prova på torsdag men då jag är nyopererad har jag lite svårt att dra någont stort över huvudet

Svar på tråden Juli 2010