Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

jag har ju själv varit sån som blir glad över inbjudan, men är det så att jag innan vetat att jasg är bjuden så kan jag glömma bort att osa förrän i sista stund. Nu när man själv ska ställa till med bröllop har jag dock förstått att jag förstås ska kasta mig på telefonen så fort inbjudan dimper ner

• KatjaB

KOmmer ni ha någon sång som alla sjunger, ni som gifter er borgerligt? I kyrkan har man ju psalmerna och jag kan tycka att det är rätt trevligt att alla är med och sjunger. Funderade först på öppna landskap men har inte bestämt oss än.

Annars så blir det ingång: canon in d och utgång: en låt instrumentalt med smashing pumpkins. Vacker men kanske lite melankolisk (simons val)
    Sen har vi en låt spikad för solisten, somebody med depeche, och ska ha en låt till iallafall.. inte hittat nåt bra som känns som vi, de flesta bra kärlekslåtarna är ju sorgliga.

Vilken tid gifter ni er?
    Nu har vi nämligen kanske ändrat oss om plats för vigsel.. igen! men då måste vi flytta vigseln till kl 16.00. Undrar om det blir för sent, att man känner att dagen svischar förbi för fort? Samtidigt ska vi fotas innan så det är ju bra att vi har lite tid

• KatjaB

vi har nog tänkt att ha festen så länge som folk orkar festa, har inga tidsangivelser som vi måste hålla oss inom, vilket är skönt.
    Alternativet är ett annat ställe, hotellet som vi ska ha bröllopssviten på, det är dock lite trångt där också egentligen, men då får vi det kl 15.00

• KatjaB

det blir väldigt trångt för det första, och vi är väldigt osäkra på om musikerna får plats längst fram. Sen finns ingen backup ifall det skulle regna.
    De enda backup ställen som vi kan tänka oss är så pass dyra och måste bokas oavsett om det blir sol eller regn att det inte riktigt känns värt pengarna som bara backup. I festlokalen känns helt uteslutet att vigas.

Korallbruden skrev 2010-02-16 17:11:54 följande:
    Katja... hur kommer det sig att du vill byta ställe ?
  • KatjaB

den här är ju helt underbar som solosång

• KatjaB

den här är nog lite vanligt på bröllop, men ett förslag kanske..

• KatjaB

visst är den! Jag gillar verkligen den, men tycker att min syster som gifter sig nästa vinter ska ha den på sitt bröllop. De träffades nämligen genom att de hoppade fallskärm i samma klubb. Tycker att den passar lite för det också, så föreslog den till henne o sa att om de bara måste ha den.
    Så för vår del är den förbjuden

MrsMuffin skrev 2010-02-16 19:58:36 följande:
    KatjaB: Åh, jag älskar den första...från så som i himmelen. Så fin!!
  • KatjaB

Förresten, ang. det här med tv4 och bröllopsprogrammet. De frågade ju oss och vi funderade på att det kunde vara en kul grej, om man inte lägger så mycket vikt vid det, mest skoj. Men ju mer folk skriver här på bt i trådarna om just programmet, så blir jag mer och mer velig. Jag hade inte bilden av att det skulle vara någon form av catfight eller smutskastnings-tv.. men folk reagerar så starkt över hur de absolut inte skulle ställa upp.. alltihop börjar ge lite magont, från att ha klurat på saker som att hoppas festen blir kul, eller att vi hinner med allt som ska fixas, så tänker jag mest på hur det blir med tv där, om de framställer vårt bröllop på något helt annat sätt som de själva valt att så ska vårt bröllop vara.. om ni förstår hur jag menar. Eller att man blir ledsen om man sen får höra riktigt elaka kommentarer i efterhand på tv.

Vad tycker ni tjejer? Vi har inte bestämt oss helt utan tänkte att vi får klura lite, kände mest för att ventilera lite nu.. vet inte vad jag ska tycka

• KatjaB

nej, visserligen inte.. tänkte mer på alla brudarna på bt som målar upp sånt skräckscenario så man blir lite orolig för om det är vi som är naiva som tror att det faktiskt skulle kunna bli bra.

CeKe skrev 2010-02-16 20:47:19 följande:
    Nja, alltså halv åtta hos mig är ju inget catfightprogram eller smutskastningsprogram =) Tror inte du behöver va så orolig. Om de andra tjejerna är otrevliga, får det ju stå för dem... Så länge du och Simon är nöjda med ert bröllop spelar det väl egentligen ingen roll vad de andra brudarna tycker/tänker?
  • KatjaB

ja jo.. eller så framställer de mig som världens bridezilla, haha

jaja, vi får se, vi vill att festen ska bli lättsam och kul också. inte att folk inte vågar hålla tal för att de blir filmade.. där kan det nog bli lite partydödare kanske. Annars så är det ju som du säger säkert ingen fara.

Vad sköna ni är här i tråden!

Svar på tråden Juli 2010