Inlägg från: JollyO |Visa alla inlägg
  • JollyO

Juli 2010

CeKe skrev 2010-01-13 11:13:30 följande:
    Fundrar även på att köpa knoppalakan som jag färgar blå och gör löpare av. Tror ni det är galet? Ikea har ett blått tyg som jag tycker är sådär, men det är ju osäkert hur en färgning blir också... men blir nog billigare
    Hur blåa ska de vara? Jag har köpt rosa lakan på Jysk för 29kr för att sy servetter av, och de är mycket styvare än knoppa. Har för mig att de finns i blått också.
    Japp: www.jysk.se/4/294/295/1400300/a/catalog
  • JollyO
    CeKe skrev 2010-01-13 21:30:40 följande:
    JollyO: TACK för tipset om jysk. Släpade med Kece dit efter jobbet idag och nu har vi lakan både till dukar (tidigare inköpta på ikea), jättefint blå lakan till löpare (blev en lite dyrare variant än den du länkade till, men perfekt färg) och vita lakan att göra servetter av! Och allt har totalt gått på ca 650 kr! Inte dumt!
    Roligt att höra! Jag måste åka till jysk också och få tag på fler rosa för än så länge har jag bara köpt två stycken... Behöver fyra till. Det blir 200 kr för våra servetter inklusive rosa tråd i exakt samma färg. Men jag räknar med att kunna sälja mina 75 handsydda servetter för inköpspris utan problem ^^

Vi börjar få tummen ur med planeringen nu faktiskt. Har frågat en kompis om att spela gitarr på vigsel och nästan bestämt vad vi ska heta i efternamn. Och efternamnet känns som en fråga som faktiskt har relevans för framtiden också! Till skillnad från de rosa servetterna då Om bara våra inbjudningskort kunde bli klara..!
  • JollyO

Kom på att jag nog inte berättat för er om en rolig grej jag snappade upp på någons sida här på BT. Hon hade köpt små gröna "pez-varianter" med mintpastiller med 50-talstjejer på på Ö&B. Jättefina och så skrev hon att det fanns orangea med Elvis på också... Jag drog direkt till ÖB och fick med mig hundra askar med Elvis på hem, för tre kronor styck. Så nu har vi helt plötsligt favours. Orange var ju inte rätt färg men det är ju ändå "The King" :)

• JollyO
    rosesarered skrev 2010-01-17 15:03:52 följande:
    Jag har också en inbjudningsrelaterad fråga.Kan man skriva såhär:Välkommen att övervara vigsel och bröllopsfest mellan namn&namn den 24 juli klockan 15.00 i x.Så att man slipper skriva ngt om festlokalen?
    Låter inte övervara lite tråkigt? Och "bröllopsfest mellan n & n" är det ju egentligen inte. Det är ju en fest med alla som kommer? Jag tycker om att vara språkpolis och det var väl det du frågade efter?

Kan ni inte skriva något i stil med: Välkommen på vigsel mellan n & n samt efterföljande bröllopsfest den 24 juli klockan 15.00 i x .
  • JollyO
    Kärleken9 skrev 2010-01-17 16:05:50 följande:
    Jolly: Vi tänkte först också övervara men min m2b framför allt tyckte det lät konstigt och gammalt. Så vi ändra till ovan.
    Närvara är ju jättebra! Känns fortfarande lite högtidligt men inte så rostigt.
    Men, om någon av er skulle läsa hemtentan jag sitter och skriver på nu skulle ni ju tro att det var en sjuåring som formulerat sig så Jag borde INTE hänga här som ni förstår..!
  • JollyO

Jag har förövrigt upplevt lite motgångar med planeringen. Pastorn vi frågade har varit tvungen att avboka, skorna jag köpt från "Köp och sälj" är jättefina men lite för stora och inbjudningskorten är varken klara eller tryckta... Gästlistan är inte spikad och vi har inte varit och kollat på kyrkan vi bokat än. Dags att rycka upp detta!

Men jag har börjat hårdbanta och det går bra hittills så det är ju bra iallafall!

• JollyO
    Kärleken9 skrev 2010-01-17 18:05:35 följande:
    Jolly: Hur menar du nu? Att vi formulerar oss som 7 åringar? Peppning till motgångarna snart vänder det ska du se.
    [/citat]

Nej, gamlingar. Hihi...
    källerudd skrev 2010-01-17 16:50:56 följande:
    [citat]
    Peppkramar!!Tråkigt det där med pastorn... Det går inte lägga i någon tunntunn sula i skorna?? Det lossnar snart!! Vi är inte heller klara med inbjudningskorten, trots att planen är att skicka ut dessa i feb. Gästlistan är inte heller helt spikad! Och festlokalen (tältet) är inte bokat...
    Jo visst har jag tänkt mig sula eller dylikt till skorna. Eller något på hälen kanske.

Vi har kanske ett litet ovanligt problem i att vi är bekanta med många pastorer/präster... Men han är den enda som vi båda har en "kompisrelation" till. De andra fem pastorerna på listan känner egentligen bara en av oss. Dagens ovanligaste I-landsproblem kanske?

Låter som att det är dags att få tummen ur för fler här!
  • JollyO

Våra inbjudningskort är nästan färdigdesignade! Verkligen jättefina och annorlunda! Måste bara komma på hur jag ska få med att vi inte vill ha presenter utan pengar, får söka på trådar här på BT.

Vi ska ha mest vitt och rosa som färgtema. Om jag får som jag vill alltså. Han gillar inte rosa men jag tycker faktiskt att han får gå med på det för det kommer ju bli snyggt! Hade han fått bestämma hade Allt varit blått...

• JollyO
    källerudd skrev 2010-01-21 19:41:04 följande:
    Tänkte på en sak angående inbjudan..Vi har ju tänkt att folk ska Osa till oss..eftersom ingen vet känns det lite roligt om de ringer till oss. Sen har vi tänkt ha toastparet som kontakter om de har andra frågor el liknande. Men blir det konstigt??? Är det bättre att de Osar till dem oxå el går det att ha som vi har tänkt??
    Jag ringde till våra toastmastrar nyss och frågade om vi fick skriva dem att osa till. Det gick bra så länge de skulle få en förskriven lista att bocka av! Vi vill inte ha oss själva och inte någon av våra föräldrar så jag blev glad att de tyckte att det var okej!
  • JollyO

Ko

Korallbruden skrev 2010-01-24 23:22:02 följande:
    Letar fortfarande efter en minst tre meter lång slöja med spets. Lyckas inte hitta rätt längd... snyft...
    Har du kollat ebay och andra internetsajter?

Jag har varit och kollat på vigselring. Har max tio tusen som budget men den halvalliansringen jag vill ha kostar 12... Och då passar den inte exakt till förlovningsringen utan är lite annorlunda. Segt! Att göra den på rätt skena skulle kosta 14! Då finns det två alternativ. Ett - mindre stenar. Två - rätt storlek på stenarna men färre av dem. Då täcker de inte lika mycket av ringen men i ett senare skede kan man sätta i fler...

Funderar på om de större stenarna förtar känslan av min enstensring också. Dagens i-landsproblem!
Svar på tråden Juli 2010