Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

korallbruden: fina tärnklänningar, speciellt den med breda bandet i midjan! har inga ebay tips, vet bara att landy och millybridal är bra. Du kans skicka bilder själv om de inte redan har bilderna själva (landy har ju bilder på kopior på sin hemsida)

• KatjaB

Vet ni!
    Idag ringde sambons mamma och sa att hon och hans mormor ville betala maten till bröllopet i bröllopspresent till oss!

Åh, vad glada vi är Hade absolut inte väntat oss något alls och det känns så kul. S är ju pappaledig så det är ju lite tufft emellanåt att få ihop till bröllopsbudgeten. Som tur är har vi ju delat upp saker som handlats varje månad så att det inte blir en klumpsumma sen, men visst vore det ju klart surt om man fick någon större oförutsedd utgift nu, typ bil eller datorhaveri osv..

Vår bröllopsbudget tog ett stort glädjeskutt nu

• KatjaB

ja verkligen O vi har ju sagt att OM det skulle vara så att vi får det tufft så kanske vi ska överväga att med hjälp av familjen trots allt laga all mat själva..
    Men det var inget som vi egentligen ville utan mer en nödutväg ifall det skulle visa sig bli svårt att få ihop det. Nu känns det ju riktigt kul att vi får det vi egentligen ville ha utan att behöva oroa oss.

Racolina skrev 2010-03-03 18:43:13 följande:
    Kul! Alltid roligt med extra klirr!
  • KatjaB

hjälp vad fort tiden går! börjar känna mig lite stressad.. tiden bara flyger iväg! Snart är det ju dags ju, inte länge sedan det var 11 månader kvar juh!

Våra löpare kommer vara 20 cm breda. Tänkte inte så mycket på hur pass brett det "ska" vara utan tog det som kändes lagom och räckte till så jag slapp köpa mer tyg

• KatjaB

rosesarered: jag har också läst i den tråden, och jag blev riktigt förvånad över att folk fick så mycket hjälp.. o sen att folk tyckte att bara för att ena sidan av släkten hjälpt till massor ekonomiskt skulle de ge en känga till andra sidan av släkten som inte gjort det. Låter ju helt galet!

Svårt det där, skulle först rent spontant sagt att du skulle ha uppsatt eftersom du har slöja, men såg en bild på en tjej från calligraphens reklam tror jag det var som var gravid och hade utsläppt med en slöja liknande den du ska ha, och det var riktigt fint det med.

Jag gillar klassiska knutar och har oftast håret uppsatt, blir galen på mitt hår som trasslar sig lätt, så jag trivs allra bäst i snygga knutar än utsläppt helt enkelt. För några år sedan hade jag nog tyckt att halvuppsatt med löshår var det finaste jag sett.

ceke: håller tummarna för dig, låter ju som att de är väldigt intresserade

• KatjaB

vi är nog ganska så jämställda. att få barn ställde det först lite på sin kant med vem som gjorde vad, och rätt vad det var så blev det nästan så att jag gjorde det mesta i hushållsväg eftersom jag var hemma vilket resulterade i att jag gick runt och var förbannad och tyckte att han var rätt lat.
    Men nu, så bråkar vi aldrig om städning längre.. otroligt nog! Trodde nog aldrig att den dagen skulle komma
    Sedan S började vara pappaledig så har vi båda fått en annan förståelse för hur trött man kan vara när man ska upp till jobbet efter en sömnlös natt och att man är trött efter jobbet också, fast på ett annat sätt. Och att den som är hemma inte bara glassar runt och har all tid i världen att städa (som om det vore det roligaste man kunde hitta på dessutom )

Så ja, efter 3 år fick vi till en bra balans på städning och vem som gör vad. För min del så behövs ingen millimeterrättvisa med att båda ska göra samma saker lika ofta, men det ska ta lika mycket energi och tid oavsett vem som gör vilken syssla.

• KatjaB

nightelf: förstår att det känns tomt utan ringen, jag har alltid på min så när man väl tar av sig den om man bakar eller nåt så känns det tomt på en gång. Hur lång tid tar det att göra om den?

• KatjaB

härligt med resa till fjällen, även fast jag mest drömmer om sol och bad nu.. lite less på all snö

Pratade med vår dj igår om musiken och han ville att vi skulle göra en lista med låtar, där vi highlightar de låtar som vi absolut vill ha med.
    Tyckte det var rätt svårt så nu har vi gjort olika listor, en partylista och en med lite jazz, blues och sinatra mm, som man kanske skulle kunna ha efter bröllopsvalsen. Och så en lista med lite lugna kärlekslåtar som vi gillar

Har hittat en ny favoritlåt för tillfället iallafall. Baby drives me wild med The Mighty blue kings.

• KatjaB

härligt med 30%rabatt, det är ju alltid välkommet att komma billigare undan
    På måndag ska mitt smycke jag vann komma, och så skrev de att jag får 30% på ringarna i deras sortiment.. synd att det här inte kom tidigare, vi har ju redan köpt ringar. Undrar om man vågar göra en fuling o kolla med min syster om de vill beställa nåt där o så får de min rabatt.. ?

• KatjaB

på bröllopsguiden men själva smycket kommer från bröllopschansen. smycken till dagen d har jag ju redan

Kärleken9 skrev 2010-03-07 13:13:49 följande:
    varifrån vann du smycket? varför inte?
  • KatjaB

ja, jag sa att jag gillar den andra mest och undrade vad det var hon inte gillade med den. Hon sa att vi kunde ta den i så fall, men nu känner jag mig istället elak.. jag vill ju inte tvinga henne, först var hon ju inte alls intresserad av klänningen och nu går det bra.
    Vilka i-landsproblem.. det blir nog den klänningen iallafall. Den är ju himla fin och lite skir som passar ihop med min klänning också

Vi 3 skrev 2010-03-07 15:04:40 följande:

Katja: klart du kan chansa!! Hur har det föresten gått med tärnklänningarna?
  • KatjaB

hahaha, ja det har du väl rätt i.. nåja, snygg är den iallafall och lade upp lite bilder på andra klänningar som annars kanske kan funka på bloggen.

Kolla gärna och säg vad ni tycker Letade som en tok efter annat som skulle kunna funka först, men jag gillar nog den första mest fortfarande. (den översta raden med klänningar känns mest aktuell)

giftassugen.blogg.se/2010/march/best-of-tarnklanningar.html

Vi 3 skrev 2010-03-07 15:11:36 följande:

Katja: Varför känner du dig elak? Helt i onödan? Men skönt att det löst sig iaf! Och sluta känna dig elak
  • KatjaB

jo, det blir nog bra. hoppas det iallafall.
    Usch vad jag fuskar idag med att vara nyttig.. ätit kanelbullar och bakar kladdkaka med barnen nu.. blir nog att gå och inte ta bussen nästa vecka till jobbet känner jag, hehe

• KatjaB

hahah, det känner jag igen.. bt är beroendeframkallande

• KatjaB

härligt med choklad.. det är ju så gott!

sajberpillan skrev 2010-03-07 18:15:44 följande:
    tjoho, jag kom på en alldeles totalt onödig, men helt jag sak idag som jag inte vet hur jag kan ha missat. Vi ska ha en chokladfontän på bröllopet, under kvällen. Vi har ju buffé med en massa exotiska frukter och köper vi lite extra så är det bara att låta maskinen stå och puttra under kvällen. ÄLskar ju choklad och blir så där lite lagomsliskigt med frukt och choklad. Mmmm...Ska förhoppningsvis kolla ring under veckan. Vill få allt klart NU, helst nyss!!
  • KatjaB

men kan de inte sjunga för er skull det ni ville ha?

Nu blir jag nyfiken på vad ni ville ha

LÅten var fin, inte min musiksmak kanske, men kan tänka mig att det är fint på en vigsel

CeKe skrev 2010-03-07 21:33:29 följande:
    Vi har precis suttit o gjort en lista på tänkbara solosånger.. Min käre bror + barndomskompis som ska sjunga är lite kräsna.. och vill inte sjunga vårt första alternativ.Vad tycker ni om den här? Jag fastnade direkt www.facebook.com/l/89394;www.youtube.com/watc...
  • KatjaB

ahaa, okej, ja det kanske är lite svår låt som solosång.

CeKe skrev 2010-03-07 22:02:38 följande:
    MM, vi hade fastnat för Michael Jacksons "I just can´t stop loving you".. LIte udda kanske, men vi gillar den och texten är perfekt för vigsel..Men nej, de vill inte sjunga den. De har försökt öva in den, men känner inte för låten och tycker inte att det blir nå bra.. Så då är det väl inte så mycket att göra.. Känns ju lite trist, men deras tanke är att de vill att det ska bli så bra som möjligt för vår skull, plus att de själva känner att de gör nåt bra.. så jaja
  • KatjaB

Idag hämtade jag smycket jag vann. Det är fint, även fast jag måste erkänna att jag inte är den person som kanske uppskattar ett dyrt smycke riktigt fullt så mycket som någon annan kanske. För min del kunde det ha varit silver liksom
    Men det är fint, vitt guld och kedjan är lite fyrkantig i formen. Hänget är ett K med 12 diamanter i.
    Sen tycker jag det alltid är stor skillnad från bilder mot hur stort det faktiskt är i verkligheten, allt blir ju så uppförstorat på bild.. hehe.

Väldigt roligt att ha ett smycke iallafall som jag absolut inte hade unnat mig annars. Känns lite ovant att använda bara

• KatjaB

funderade på det här med kläderna. S har ju tänkt ha en grå/grun melerad kostym.. nästan lite chokladbrun är den. Hans marskalk ska ha sin kostym som han äger sen tidigare, den är svart.
    Tror ni det ser dumt ut att det är olika färg på kläderna? Tänkte binda ihop det med att fluga och näsduk är i samma färg. Vet inte hur det brukar vara annars, om man alltid har samma färg på kostymerna?

Svar på tråden Juli 2010