Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

Nu har vi bestämt oss att vi fortfarande ska ha festen i vår fina plåthall även om det blir mycket jobb med både utomhusvigsel och att skapa en festlokal ifrån scratch.
    Det är mest jag som blir noijig för att det blir så otroligt mycket jobb. Samtidigt är det ju roligt också. Vi kommer iallafall båda två att vara lediga en vecka innan så det känns bra. Sen ska vi prata med tärna och toastmaster och eventuellt några till och be om hjälp.
    förresten nån här som har tips på billigt tyg? vi behöver en hel del för att täcka över väggarna i festlokalen. Har läst en del om ikeas knoppa lakan här på bt, det kanske kan vara ngt...

Ikväll har vi suttit och vikt de sista inbjudningarna. Skönt! Inte helt klart än dock, det blir lite pyssel med att fästa inlaga och sidenband men vi närmar oss målet

Bröllopsförsäkring tror jag inte att vi ska ha. Har faktiskt inte ens tänkt tanken.
    Om det skiter sig så antar jag att det skiter sig oavsett försäkring eller inte. Dagen kommer ju inte tillbaka direkt.

• rosesarered

Här är man bort nån dag och full fart i tråden

Mrsmuffin,
    vad tråkigt med ringen!! Hoppas ni hittar den även om det känns osannolikt. Jag tappade min ring en blöt midsommarafton för tre år sedan. Dagen efter fick fästmannen och svärmor leta efter den på stranden där vi nattbadat innan när jag låg och hade århundradets värsta baksmälla. Tur nog hittade jag ringen sen på toaletten under handfatet. men jag lärde mig en läxa

Dukning,
    vet inte riktigt. Vi ska ha runda bord så det blir nånslags arrangemang i mitten av bordet. Ingen annan här som ska ha runda bord?

Klädkod,
    även vi ska ha kavaj. Känns som att det passar bäst på vårt bröllop. Sen bryter vi säkert mot etiketten eftersom sambon ska ha frockcoat och då ska man kanske ha en annan klädkod än kavaj? ja, jag har ingen koll på etikettregler som ni märker...

Papper,

vi skrev ut vår inlaga till korten på vita cansonpapper från Panduro. Fanns i många olika färger och blev fint tycker jag. Annars är transparent papper fint och skriva ut på.

Imorgon ska jag gå och kolla på ring! spännande!
    Min svägerska jobbar i en guldsmedsaffär och jag fick tipset av henne att skrapa ihop gammalt guld. Har gjort mitt bästa ikväll och hoppas på att guldet ger lite pengar som man kan lägga till ringbudgeten.

• rosesarered

Jo men jag fått för mig att det finns "regler" på det med..
    Iallafall så kommer vi att strunta i alla regler känns det som. Till exempel kommer vi att vid bordsplaceringen sätta par vid samma bord även om par enligt etiketten inte ska sitta tillsammans.

Klänningen var jättefin

• rosesarered

Jag har beställt min vigselring!
    Bara sådär. Galet va

Var hos min svägerska i affären hon jobbar i och hade med mig gammalt guld vilket visade sig vara 10 gram. Fick prova på ringar och fastnade för en 22tusen kronors engelbrekt ring. Ligger inte riktigt i vår budgetklass så istället smälter de ner guldet och använder det till skenan och gör en egen design som utgår ifrån ringen.
    Det kommer att bli så fint tyvärr ingen bild än.

• rosesarered

källerudd,

om du vill ha lång klänning tycker jag att du ska ha det! Trots utomhusbröllop. Jag har inte alls tänkt praktiskt när det gäller detdär vilket har resulterat i att jag kommer att gifta mig i en glittrig Lasposa med släp utomhus. kanske inte världens bästa idé men man gifter sig (förhoppningsvis) bara en gång.

jag fick 300 kronor per gram. Vilket gav 3000 kronor.
    Ringen blir väldigt mycket så jag hade tänkt mig från början. Nu hittade jag en ring som jag fastnade för som var i vitt guld med brilljanter och hade en större briljant i mitten. Så ringen kommer att bli i princip som den jag kikade på men med annan höjd och flack istället för kupad.
    Skenan blir av mitt gamla guld och sen kommer dom att använda sig av dom få brilljanterna som satt i min mammas gamla vigselring. (skilda föräldrar)
    Så egentligen kommer min mammas och pappas gamla ringar att bli min nya ring. Det tycker jag var lite fint, även om mina föräldrar är skilda.
    Priset blir billigare eftersom själva ringen annars hade gått loss på 22 och nu betalar jag 10 för brilljanter och arbetskostnaden.
    Lägger in en bild så fort jag får bluetooth på mobilen att fungera.

ceke,
    den caketoppern blir ju rolig eftersom den speglar er som par.
    Det var väldigt roliga caketoppers på den sidan, själv fastnade jag för ett hånglande par. Traditionella caketoppers ser så "stela" ut

KatjaB,
    Vad roligt! Blev du stylad och sminkad också?
    Kom ihåg och meddela när tidningen är ute!

• rosesarered

Hmm det var tydligen inga problem att få skenan i av det gamla guldet. Det var rött guld jag lämnade in och ringen ska bli i vitt guld. Sen vet jag inte om dom tar mera i arbetskostnad för det, min svägerska jobbar i butiken jag beställde från så hon som äger butiken sa att det var "specialfall" hehe
    Måste erkänna att jag är väldigt dålig på detta med ringar och stenar. Jag valde helt enkelt den ringen som såg snyggast ut med min förlovningsring. Innan jag beställde min ring visste jag inte ens vad prinsess slipning är för något så på den nivån är mina kunskaper..
    Ja, det blir säkert super ändå!

På inbjudan skrev vi att vi bjuder på bröllopsfest och då innefattar det middag, vi vigs också klockan 15.

Min sambo ska ha på sig grön nehru med väst Vi hyr och kläderna har provats ut. Finns bilder i mitt galleri. Lite "annorlunda" kläder. Jag tror att sambon är lite stolt över sitt klädval eftersom han inte vill att någon ska få se bild på hans kläder och han är övertygad om att alla kommer att bli "chockade".
    Däremot så har jag visat bild på min klänning till alla som vet om att vi ska gifta oss. Så lite omvända roller här alltså...

• rosesarered

Vilka söta skor du har hittat. Klänningen är verkligen jättefin!
    Jag tycker att den andra väskan passar bättre till klänningen eftersom enligt min åsikt har din klänning ngt vintageaktigt i sig. Den första väskan är lite för "modern" till klänningen.
    Den andra väskan är mera i samma stil som klänningen. Tycker jag då.

• rosesarered

Sarahkka,

tack!

klurigt med maten. Man kanske kan informera om det finns tre alternativ för buffén i infobladet? och skriva i inbjudan att ni bjuder på middagsbuffé?
    men då blir det ju konstigt iallafall eftersom det inte är buffé i ordets rätta bemärkelse.

• rosesarered

Jag har Panduros bok om trycksaker och där har dom helt enkelt gjort programblad genom att göra ett skal av typ kartong och sen skrivit ut texten på ett a4 papper som de vikt i mitten. Sen fäst pappret i mitten med ett satinband som man knyter runt skalet. Så det är bara bandet som håller pappret på plats.

Vi köpte våra ljusgröna kuvert på Åhlens. Inlagan har vi skrivit ut på lite tjockare vitt a4 papper från panduro. Typ bassortimentet.
    Verkar som att alla i tråden är i slutspurten med inbjudningarna. Även vi
    Går ni till posten och handstämplar eller lägger ni på lådan?

Och ja lägg bilder i era gallerier på era kort!
    hälsningar trycksaksnörden

• rosesarered

Du har inget galleri vad jag ser...

Tokisen skrev 2010-01-31 18:53:16 följande:
    Nu finns våra injudningar i gallerier om nån vill kika
Svar på tråden Juli 2010