Juli 2010
såg såklart efter att jag sytt alla servetter att ikea har någon variant som var väldigt billig.
Han fick välja mellan att sy hälften eller klippa, hehe
såg såklart efter att jag sytt alla servetter att ikea har någon variant som var väldigt billig.
Han fick välja mellan att sy hälften eller klippa, hehe
visst är det beroendeframkallande program
vi ska göra egna konvalut istället för kuvert, och när man tar ur inbjudningskortet så finns adressen till vår bröllopshemsida fastklistrad på insidan av konvolutet. På hemsidan finns all info om matallergier, vägbeskrivning mm. De få gäster som inte kommer gå in på någon dator, tex min mormor kommer få en inbjudan med all info skriven, då kortar vi ner det till det som är viktigt för dem att veta.
det blir nog bra med tiaran, den är ju rätt så låg, så det blir nog inte för mycket glitter
Kul att ha handlat en del, visst blir det mer verklighet då.
Vad ska era blivande ha för färg på kläderna förresten? Simon ska ha en kostym med väst i samma färg. Han är inne på ett grå/brunt tyg som har lite rustik känsla.
Tror ni det ser dumt ut med grå/brunt? Inget annat är ju just brunt i färgtemat?
sigma: vad bra med rabatterna, inte helt fel
kollade lite på kläder till simon idag, han ska ju beställa från suitopia. Det blir ett brunt melerat tyg, han gillade det o det blir nog bra, o så ville han ha fodret i guld, hehe
Försöker övertala honom att ha en fluga och bröstnäsduk i rosa. Tror det skulle vara fint till den bruna färgen och det var ju trots allt han som valde rosa till färgtemat få se om jag kan övertala honom, de kostade inte så mycket så vi kan ju köpa det o kolla hur det ser ut. Gillar han det inte så är det inte hela världen.
Han beställde förresten hem jättefina manchettknappar från ebay med ett S i silver. riktigt snygga på bild iallafall. 35 kr inkl. frakt
ceke: de blev jättefina, och vad mycket info ni fick plats med.
Haha man blir ju rätt skadad av att tänka så mycket på allt som har med bröllopet att göra. Har också haft en massa skumma drömmar om det
Ja, det skulle vara ritkigt fint med rosa, eller nåt annat som
bryter av och livar upp med lite färg. Han har väldigt klar bild av vad han ska ha iallafall.
Vi hittade förresten en sajt med skjortor till billiga priser där man kan bygga en skjorta själv med alla tänkbara olika alternativ på krage, vidd, ärmar osv
www.tailorstore.se/skraeddarsydda-skjortor
jag hade inte heller bh första gången jag provade klänning, och den hade dragkedja. Den höll allt på plats (har d-kupa)
Sen provade jag med en torselett på, och utseendemässigt med klänningen på syntes ingen skillnad, men jag tyckte själv att det kändes bättre att ha något under, ovant att inte ha bh.
mia 77: det blir nog fin, känns vårfräscht.
vårt färgtema var det första vi bestämde i princip när det gäller festen. champagnerosa, vanilj, vitt och några svarta detaljer. Lite vintageinspirerat med ton-i-ton färger.
jag är helt klar över hur min bukett ska se ut. Ska ha en rund bukett som är bunden i handen med sidenband runt stjälkarna. Stora cremefärgade och svagt rosa rosor och ovanpå ska några orkidéklockor vila. Piffar med "diamanter" i mitten på orkidéerna och några av rosorna och har vita strutsfjädrar som en manchett runt själva buketten.
Håret ska vara som en knut i nacken och fingervågor i luggen. Ska ha ett smycke som sitter vid själva knuten och ett flor som jag tar bort efter vigseln.
Hehe, hörs det att jag är florist
roses are red: ja, jag skulle aldrig kunna tänka mig att låta nån annan göra min bukett
du kan göra alla blommor kvällen innan och ställa in i kylen. En lätt dush med strayflaska med vatten och corsaget i en plastpåse som du knyter ihop med lite luft i, så håller det sig fint.
Det beror ju på vad du ska ja för borsdekorationer, ska de vara stora eller små?
Nåt som är väldigt enkelt och snyggt är att tex köpa de där ljuskopparna på ikea som kostar 10 kr för 4 st, skära av en ros som är lagom stor för att ligga i och lite björngrässtrån som du lindar inuti så att det ligger runt o koppen.
Bordsdekorationen i mitt galleri är också väldigt lätt att göra, det är vit oasis som är måttad som en fyrkant i koppen den ska vara i (kom ihåg att låta oasisen dra vatten ordentligt innan) och snitta rosorna diagonalt med kniv, skär dem så att de är lagom långa för att sitta ända ner i oasisen och bind ett sidenband runt som på bilden.
Ett väldigt enkelt sätt att dekorera är också att köpa murgröna på kruka med riktigt långa rankor, köp rosor eller nån annan blomma som du vill ha och så köper du rosrör (finns hos florister) sen snittar du av murgrönan och rosorna och sätter i rosrören. lägg allt på bordet slingrandes som en löpare. Detta kan ni göra dagen innan. Tänk bara på att låta murgrönan dra vatten riktigt ordentligt innan, tex kan ni snitta av murgrönan och lägga allt i en hink med vatten ett tag så att de blir riktigt vattendragna innan ni lägger ut det på borden.
Ja, det var några enkla varianter, vad har du tänkt dig för något? Kanske är lättare att komma med tips då
Ceke: snygg tiara! jag har också gjort några fynd på ebay men inget av det har kommit än. Hatten borde komma närsomhelst och har mailat till säljaren för att kolla när den ska komma. Allt är betalt med paypal så även fast det var små summor så får man ju pengarna tillbaka om det aldrig dyker upp nåt.
det finns ju värmeljus som är extra höga, de brinner längre.
blommorna till glasen kan nog vara bra att lägga i samma dag, så att de håller sig snygga. Beror ju på vad du ska ha för blommor förstås, det är ju olika hållbarhet på olika blommor. Men det går ju att förbereda allt och att någon bara petar i alla blommor precis innan det är dags.
Hjärtan på tråd går alldeles utmärkt att ha på borden. Samma sak som med murgrönan, tänk på att det ska vara ordentligt vattendraget. Dock så är hjärtan på tråd mer tålig än murgrönan så jag skulle nog tro att det inte är några problem alls med att få dem att hålla bra