Inlägg från: Tokisen |Visa alla inlägg
  • Tokisen

Juli 2010

Vi köpte cravatterna och näsdukarna på Ebay, en jätte trevlig säljare.
    Kostade 92:- för båda ink frakt
    carol345amber hette säljaren

Kärleken9 skrev 2010-02-02 22:06:12 följande:
    Tokisen: Var ifrån fick ni hem grejerna till killarna? Är i västjungeln själv Tårta: wow så långt har vi inte kommit... Svärmor, 2b, känner någon som bakar som hon ska höra med efter det nu blir officiellt när inbjudningarna går ut. Är i kuverten nu, frankerade och klara. *Pirrigt* Imorgon går de iväg. Hur ska ni alla ta er från kyrka till fest?Roses: ja du inte lätt med alla relationer hit och dit, modigt av er att gå ifrån traditionen med honnörsbordet men viktigast av allt den dagen är ni och att ni kan slappna av på er fest och inte tänka på gnabb, så helt rätt!
  • Tokisen

Ja, eller hur hahaha, hon e rolig, vi andra börjar undra hur hon klädde sin barbie när hon va liten
    Nu e d ett intärnt skämt så fort jag säger nått om bröllopet så MÅSTE jag ju bara nämna mitt barbie bröllop hahaha

sarahkka76 skrev 2010-02-02 22:40:40 följande:
    tokisen: tack! Hahaha vilken kommentar!sajberpillan: det är ett jättebra pris! Vi får betala 60kr/bit sen tillkommer det frakt och design som är utanför deras bas.Vi ska på tårtprovning i slutet av denna månad så jag vet inte heller ngn smak jag kan rekommendera.
  • Tokisen

D va så lite så, hoppas du hittar nått du vill ha

Det e spännande när man skickat iväg inbjudningarna, vi fick bra respons på våra, 35 stycken har redan svarat av 55 och vi har osa 5 maj
    Hoppas ni oxå får bra respons på era.
    Har ni varit tillsammans länge?

Kärleken9 skrev 2010-02-03 10:20:37 följande:
    Tokisen: TACK!!! Måste jag kolla upp var ju tokbilligt!!! Katja: NEJ!!! Funkar inte sånt lim som ser ut som tippex fast på rulle, förstår du hur jag menar nu? Jag använde dem för att klistra fast dekor på framsidan samt inlagorna, hur smidigt som helst. Idag har jag lagt alla inbjudningarna på lådan! Känns pirrigt och roligt. Spännande att se hur reaktionen ser ut. Troligen ÄNTLIGEN! :-P
  • Tokisen

Okej, hoppas du hittar det
    Älskar EBAY
    Man kan verkligen göra fynd där, vi har köpt våra påsar till favors där och mannens manchetteknappar med D på, slipsnålar ja en hel del saker därifrån BILLIGT

Då har ni varit tillsammans ett tag, vi med, 9 år i år
    Och en tös på 4 ½ år.

Kärleken9 skrev 2010-02-03 21:39:12 följande:
    Tokisen: Hittade inte riktigt det jag söker för jag vill ha västar också, men skönt att veta att fler vågat köpa därifrån man kan göra fynd har jag förstått. Vi har varit ihop i 8 år i juni och har två döttrar, 3½ o 1½ år. De kommer nog undra hur vi kunnat va tyst så länge men det har varit roligt och lite skönt att ha varit det. Men nu ska det bli skönt att "släppa bomben" Hur länge har ni varit tillsammans?Katja: Hoppas du hittade nåt bra lim. När får vi se bilder? Vi har valt präst för att M har haft honom som konfirmations präst och den prästen är lite av en familjepräst. Vi vigs också i en församlig vi inte tillhör. Men i vanliga fall blir man nog tilldelad den präst som jobbar just då, om man inte själv har önskemål. Sajberprillan: Vi har en webbsida och har med den adressen i inbjudan. Ska bli roligt att se aktiviteterna där nu.
  • Tokisen

GRATTIS
    Såg jättefint ut

KatjaB skrev 2010-02-04 11:49:20 följande:
    Vet ni vad!! Fick ett mail nyss från bröllopsguiden, jag har vunnit ett bostavssmycke (halskedja med hänge i vitt guld o briljanter)!!!!helt sjukt, jag som inte ens brukar vara med i tävlingar med motiveringen att jag aldrig vinner iallafall www.brollopsguiden.se/utlottning/index.php
  • Tokisen

Dem har så fina trycksaker tycker jag.
    Hoppas det går smidigt med kyrkan så ni kan beställa sen.

Vi har klart med toastmaster och vi kommer inte ha något värdpar, utan det kommer väl vara vi då.

Mia 77 skrev 2010-02-08 18:58:05 följande:

nu har vi äntligen kommit fram till vilket inbjudningskort vi ska ha. Och eftersom vi varken har tid eller lust kommer vi beställa från Caligraphen.Nu ska vi bara ringa kyrkan imorgon och höra om vi kan byta kyrka och tid, sen ska här beställas och skickas ut....Vill ju berätta för alla ...Har ni bestämt värdpar och toastmaster än?
  • Tokisen

Hahaha, vad sött att din sambo e likadan
    Det kommer ska du se.

rosesarered skrev 2010-02-09 20:21:08 följande:
    Jag känner mig som en bridezilla! Våra kort har kommit fram idag och det är bara våra mammor som ringt oss. Inte ens sambons barndomskompis som han är bra vän med har ringt eller sms:at. Hmm, jag vet att det är en STOR grej för oss och inte för andra. Men kan ändå inte låta bli att hoppas att någon skulle höra av sig Speciellt de som vi inte berättat för innan. sambon är likadan så vi är nog två zillas här...
  • Tokisen

Iiiihhhh, jag har beställt min klänning precis
    Blev en från Millys, jag e duktigt nervös nu, kommer den komma itid, kommer den passa mig, har vi mätt rätt.
    Skit pommes jag kommer nog vara nervös ända tills jag provat den

• Tokisen

Åh, känns bra att höra, då ska jag försöka låta bli att vara nervös

periwinkle skrev 2010-02-10 17:27:53 följande:
    Oj, vad ni skriver! KatjaB: Vi har fastnat lite för around-ringarna. Jag har spanat mest på around white (men vet inte riktigt om jag vågar ha färg?) eller around white inlay. Sambon har spanat på around-inlay mest (eller var det den vida? jag blev osäker nu). Vad har ni för några?sarahkka76: jag röstar på den lila!Tokisen: du får inte vara nervös! Vi har samma vigseldatum ju, och jag funderar också på att beställa från Millys men har inte bestämt mig än.Det verkar som mina inbjudningskort är skickade nu i alla fall! Är lite stressad, för jag skulle vilja skicka dem innan helgen, och kuvert ska köpas och adresser skrivas... Dessutom har jag inte sett hur de blev med inlagor i, så jag fasar för att behöva riva ut och göra om dem om de inte är bra.
  • Tokisen

Kärleken förde oss samman ska vår solist sjunga för oss i kyrkan och sen ska vi ha bed of roses fast en annan version

CeKe skrev 2010-02-15 22:36:50 följande:
    Korallbruden: Den andra länken funkade inte... "Du är allt" är ju riktigt fin. Har faktiskt inte hört den tidigare, men kanske för att jag snöat in på "min" musik, rockklassiker, bob dylan etc ´när jag väl lyssnar på musik istället för på talbok Jag är faktiskt lite förtjust i Lundells "kärleken förde oss samman", men Kekke verkar inte så övertygad =)
  • Tokisen

Måste bara berätta att jag gjorde ett riktigt klipp på ikea idag, skulle handla lakan till dukar och folk trodde ju jag va galen som hamstrade upp 24 stycken (säng vätare eller vad )
    Sen när jag kom till kassan blev d jäkligt billigt tyckte jag, då har dem bara tagit betalt för 5 stycken istället för 24
    Jag måste säga att jag e väldigt nöjd
    Det behövde jag i detta dystra vädret med bihålsinflamation och magsjukor som härjar hos oss just nu.

• Tokisen

Korallbruden:
    Vi har en och planerar att på smekmånaden i september tillverka nr 2
    Så vi får ha en nu tråd där med, vi som gifte oss juli 2010 och som nu planerar barn

• Tokisen

Jag va 24 när jag fick min dotter och han va 29, nu e vi 29 och han 34.

rosesarered skrev 2010-02-19 16:56:02 följande:
    Jag har också funderat på att det i värsta fall blir en tomhetskänsla efter bröllopet. När man planerat och längtat så länge.. Men jag tror att man får vara förberedd på en liten dipp, lite "dagenefterjulafton" känsla över det hela. Med den stora skillnaden att julafton återkommer varje år
    Vi planerar inte att skaffa barn direkt efter bröllopet. Känner mig ganska kluven till när det är rätt tillfälle att skaffa barn. Just nu känner jag mig för ung för barn men å andra sidan har vi varit ihop ett par år, vill ha barn och min sambo är den jag vill ha som pappa till mina barn. Kanske om 2-3 år när jag/vi börjar känna det riktiga suget
    Ni som redan har barn, hur gamla var ni när ni fick ert första barn?
    Nu har jag lagt bilder på våra inbjudningar i galleriet om nån vill kika
  • Tokisen

D hade varit väldigt smidigt

Juli 2010 skrev 2010-02-19 17:21:25 följande:

Våra planer är nog att vi ska försöka bli gravida med nr 2 efter bröllopet men, sen vet man ju inte hur det går...tyvärr går det ju inte bara att sätta in en beställning
  • Tokisen

Vi ska vara innomhus men har gjort hjärtan i saltdeg som vi ska färga gråa och sätta placeringskorten i dem, blir fint tycker jag.

källerudd skrev 2010-02-20 13:00:41 följande:
    Angående det här med barn hade vi oxå tänkt börja försöka på bröllopsresan, men nu åker vi ju innan så får väl bli efter bröllopet då...Sen vet jag inte, min sambo är inne på att vänta om vi nu ska bygga hus oxå...men jag vill verkligen inte det :( kan man bygga nytt och jobba och vara gravid???Den där tomhetskänslan vet jag inte om den kommer då vi troligtvis måste börja bygga hus i augusti/september..Spännande, men känns väldigt stressigt just nu då vi måste välja ett hus ganska snart...Byggstart inom ett halvår från det att vi skrivit på pappren på tomtenSå bröllopet ligget lågt just nu...
    jag har tänkt göra skalen till festhäftena snart...Mina toasmadamer får göra innehållet, men skalet kan jag ju börja göra när som... Hur har ni som ska vara ute el i tält göra med namnkorten till borsplaceringen. Det står helt still där..funderade på att skriva på stenar, men en kompis till mig gjorde det så känns inte riktigt lika roligt...Festhäftet kanske vore ett alternativ, men jag vet inte :s Några tips??
  • Tokisen

vi kommer betala 30:- per bit för tårtan, ställningen får man låna där för en dep avgift.
    Utkörning fixar dem för ca 200:-

Va först på ett annat kondis här och fick pris på 900:- för 60 pers, men han hade bara vanlig prinsess fyllning och d vill inte vi ha.

• Tokisen

Vi bokade bandet för snart 1 år sedan och fick pris på 10 000 :-, dem e 4 stycken och vi bor i Skåne (österlen)

Korallbruden skrev 2010-02-22 09:59:40 följande:
    Vi önskade oss Vallentuna tårta men ekvationen 75 kr gånger 100 gäster kändes lite magstark Har alla bokat underhållning på middag/festen? Vilka priser har ni fått? Var i landet bor ni? Rekommendationer på bra band?Casmel: Krya på dig
  • Tokisen

Vilken färg på organzapåsarna e du ute efter?

Jag har beställt och fick beställa 300 stycken för den säljaren inte ha mindre och d blev billigare än att beställa flera packar från andra säljare.

Kärleken9 skrev 2010-02-24 21:14:36 följande:
    Jag ska gladeligen byta till min blivande mans efternamn. Det har jag längtat efter sååååå länge. Vi har inte ens haft en diskussion för det bara är så, han vet ju vart jag alltid stått. Båda flickorna heter det redan så det är bara jag som ska byta, kommer nog också skicka in de papperen samtidigt, hindersprövning och namnbytarpapper. Juli2010: Var ju tråkigt att det inte blev så bra, med färgen, med tyllen som ni hoppats. Men bortsätt från färgen, så skulle de ha funkat eller? Vad landade totalpriset på?? Någon som har köpt organzapåsar från nån bra säljare på e-bay?
Svar på tråden Juli 2010