Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

Fasen tjejer nu gör ni mig osäker, jag som nästan lagt den åt sidan nu. *funderar* Ofta försvinner ju flera cm och för mig även kg... Men jag vågar ju knappt tänka på att jag kommer att ha en lika bra vår som höst, vikt mässigt...

• Kärleken9

Korallbruden: Då kanske lchf kan vara något för dig för det är väldigt tillåtet att äta ost, är en av de saker man kan unna sig som "godis" då ev kvällssug kommer. Röädvin är helt ok att ta sig ett glas eller 2 på tex helgen. Jag är både godis och kakmonster, har så varit hela livet men suget finns inte där och det försvinner blad de första dagarna, låter som ett mirakel men är sant.

Källerud: LCHF är engelska och går ut på att du äter så lite kolhydrater som möjligt helst ca 20g/dygn. Dvs pasta, potatis, ris, bröd och så klart alla former av socker inte finns på din meny. Istället äter du mer fett å protein. dvs feta såser varje dag osv choklad nötter ölkorv et c okej. ja de va lite kort, googla på det

• Kärleken9

Källerud: Vi lagar alltid tillbehören till barnen, pasta, ris, potatis etc och vi äter istället grönsaker i ugnen, oftast, eller kokta grönsaker. Funkar hur bra som helst. Och fettet är ju ingen fara för honom då om han tom skulle behöva lägga på sig. Håller med att man blir mätt men en mer behaglig mättnad än proppmätt, ala pärsvimma. Jag bakar vårt eget bröd, baserat på ägg istället för mjöl. Är svårt ibland men när man ibland har fuskat så är det mer jaha än ÅÅÅÅÅÅ. Så mycket sitter i hjärnan men sen är det inte så när man väl provar. Nej detta är verkligen kuren för oss. Vi har tillsammans gått ner 20 kg sen i september så det är vi väldigt stolta över. Sambon kom på min födelsedag och visade att han fick in en knytnäve mellan byxlinningen och magen.

mia77: Låter jätte fint. Har ni lila som tema?

minimis: Vi ska gå tillsammans jag, min m2b och brudföljet. Barnen går med oss in men får sedan sitta med farmor/farfar eller mormor/morfar som de själva vill. De ska inte behöva stå där framme och vi ska känna den pressen att de sköter sig. Tärna och bestman står med oss.

Sarah: nää va hemskt Bröst brukar funka bra i den åldern.

Delemma: Har fått tag på en privat fotograf, vi har varken pengar eller vill lägga ut över 5000:- på fotograf. Så vi har fått tag på en privat men han säger sig inte bli nöjd med foton från kyrkor. Förstår det för det är ju dåligt ljus och så där. Men jag känner att spelar det någon roll? Jag vill inte ha en fotograf där som hänger i baken på en och stör. Hade en fotograf som gjorde det på ett dop för ett tag sen va nästan pinsamt. För oss är porträtt bilderna ute viktigast! Hur funderar ni?

• Kärleken9

minimis: Är nog mest känslan som måste råda här. Jag har velat förrut att min far ska överlämna mig men nu när jag står inför faktum så har det inte funnits en annan tanke än att jag går in med M. Vet inte varför, är nog känslan som säger att så ska det vara. Men om du känner som du gör, din pappa gör det och din m2b inte har nåt emot det, och då inte prästen, så är det väl inget att fundera på? Har nog ingen betydelse om man har barn eller inte. Min syster har det och hade det då med men blev ändå överlämnad.

• Kärleken9

ceke: Vet jag inget om eftersom jag inte tränar hårt, men alla ska ju äta och göra så att de mår bra. Detta funkar för oss, och då har jag inte tränat något för att gå ner denna vikt, bara levt som vanligt. Tiden för träning finns tyvärr inte med två små barn hemma.

Vi satsar på vår säckpipa i kyrkan istället för live musik på festen, dator med förprogramerat duger gott för oss.

• Kärleken9

Hur långt innan vigseln ska ni vara hos frissan? Min är bokad kl 9.30 känns tidigt då vi vigs 15. Vad tror ni?

• Kärleken9

sarahkka: ja jag menar det. Hmmm svårt det där. Vill ju inte stressa heller iof. Och jag vet inte hur lång tid porträtt fotograferingen tar heller.

• Kärleken9

Källerud: på www.matklubben.se brukar jag hitta mina lchf recept. Brödet jag bakar är lätt: 6 ägg, 250g keso (gärna med smak) nån dl riven ost. In i ugnen tills det fått färg. Är lite som pannkaka i konsistensen men god, så klart med mycket smör och ost på. Kan ätas både varm och kall. Mjölk unnar jag mig, standard mjölk, men försöker hålla ner mängden eftersom det innehåller ganska mkt kolhydrater. Men jag som du älskar mjölk. Godissuget försvann efter ett par dagar. Och jag har gått på detta innan och då åt sambon godis men jag var inte sugen. Men visst underlättare det nu då båda går på det. Och båda lyckas också. Ja det är otroligt att det funkar trotts att jag inte har tiden att träna, visserligen en undanflykt men delvis sann.

Kram och go for it...

• Kärleken9

Ska också träffa min blivande frisör då vi är i krokarna i mars, gifter oss på andra sidan sverige Är nog en bra ide så man kan ändra sig om man vill...

Tjejer det är gott om tid än så man får ha veckor då allt ligger lågt, sen rullar det på ska ni se.

jag börjar få panik över inbjudan, måste ta mig tid till dem. Men just nu är yngsta dottern sjuk och hemma och jag pluggar så skolan står still på dagarna, distans, så kvällarna måste jag ta igen det jag missat på dagen. Dvs tid finns inte till pyssel. Men men som sagt det hinns... väl...

• Kärleken9

Dårar finns ju alltid, är samma på fl, och överallt annars på nätet. Man ska inte glömma att alla är vi olika också. Vissa vill planera andra inte, allt är ju ok.

Svar på tråden Juli 2010