Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

jag började spåna lite på bordsplaceringen redan nu
    Vad verkligt det kändes då att vi faktiskt ska gifta oss, och att vi kommer att ha den här festen

• KatjaB

Vi har kommit såhär långt:
    klänning klar och betald
    m2b:s kläder klara, inte betalda
    ringen klar
    catering klar
    dukar,servetter o stolsöverdrag nästan klart
    dekorationer till borden klart
    placeringskort klara
    caketopper klar
    tärna, toastmadame, marskalk klara
    tärnornas o näbbarnas kläder utsedda
    inbjudningskort designade men inte gjorda
    fotograf klar
    blommor klart
    vigselförrättare klart
    festlokal klart
    bröllopsnatt klar
    hår o smink klart
    skor och underkläder klart

härnäst tänkte jag lösa allt med lokalen om det regnar, och höras med stråkkvartetten om vi ska boka dem, annars har vi en tjej som spelar harpa som kanske kan få plats i ruinen vi vill vara i.
    kolla vad vi ska hyra (stolar, bord, kandelabrar mm) och vart.
    och så ska vi bestämma vilken av våra 3 alternativ vi ska beställa tårtan från-dyrast och finast, nästdyrast och rätt så fin eller billigast och fel sorts tårtställning.

• KatjaB

kan du inte påbörja saker själv då och han kanske hakar på när han ser att saker börjar hända?

källerudd skrev 2010-01-06 15:30:40 följande:
    Oj känns som att vi inte kommit någon vart alls med tanke på hur långt ni andra har kommit..Försökte ta ett snack med min M2b innan om att vi måste sätta fart iaf skriva ner en lista på vad som ska göras och i vilken ordning. Men han tycker bara jag är knäpp som vill göra saker nu..Det är ju inte bråttom..Ville beställa en sak på nätet men varför det kan man ju göra längre fram..Förklara att jag ville dela upp betalningarna lite och han bara du kan väl spara då, vad ska vi förvara det...försökte även förklara att vi kommer ha mycket att göra det sista månaden ändå...Varför spara det man kan göra nu liksom..Dessutom jobbar vi ju båda två heltid...Tyckte iaf han borde börja kolla på kläder...men nä det va ingen panik med det heller...Usch just nu är jag bara så arg, behövde skriva av mig lite..Jag älskar verkligen min prins men ibland blir jag bara så irriterad. Är era m2b lika knasiga när det gäller planering i bland. Hur ska jag göra för att få honom att fatta??? Ibland har han jätte bra idéer, men det där med att ta tag i saker mer på allvar det verkar inte aktuellt... =(
  • KatjaB

källerud: okje, ja det kan ju vara så också bara att han inte är typen som planerar ett år i förväg. Sån är Simon, han tycker såklart att det är kul att vi ska gifta oss men tänker att vi har hur lång tid som helst på oss, och jag är helt tvärtom som vill ha alla större saker bokade så snart som möjligt

• KatjaB

mywedding är nog snyggare, känns som att den sidan är lite mer flexibel. Designen var en av de som båda gillade, men det fanns mängder.. ska ta o gå igenom om det finns nån annan bra. Gillade prickarna

• KatjaB
    Kärleken9 skrev 2010-01-06 20:01:05 följande:
    Katjab: Gillade båda hemsidorna! Den första är mer fri och den andra mer strikt, beror på hur ni är som personer. Vad kostar de att ha?
    båda är gratis... känns så onödigt att lägga pengar på en hemsida, det finns ju helt okej gratisversioner.
    Ska kolla på projektwedding också, o se hur deras ser ut
  • KatjaB

när jag ringde runt så ville ingen bestämma sig förrän ett par veckor innan bröllopet, ifall de inte var bortresta just den dagen, tack för det. Tror de på fullaste allvar att man vill vänta ända tills 14 dagar innan för att kolla då om de har tid och lust?

Hittade två frisörer som verkade bra och som dessutom kunde boka redan nu, så det blev den ena. Hon har varit med i bröllopsguiden med sminkade och hårfina brudar så jag tror nog att det blir bra.

josspossgirl1 skrev 2010-01-06 22:05:22 följande:
    HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP:MIn frisör som jag alltid går hos hade jag såklart tänkt fixa bröllopsfrisyren.. och när jag pratade m henne så har de semesterstängt i jUli Snälla, tipsa om nåt bra ställe som inte kostar skjortan då vår budget är lite stram.... !!!
  • KatjaB

ja, det drar iväg så kopiöst för bara smink och hår, så det är nog bra att kolla priserna. Min spontanta känsla är iallafall att det är lättare att få en snygg frisyr om man ska ha något som är relativt klassiskt, än att chansa på sminket. Man vill ju gärna vara ett vackrare jag, inte bara se spacklad ut.

Korallbruden skrev 2010-01-07 11:18:52 följande:
    Börjar känna mig som en bridezilla igen Har bokat hår och smink redan under nov-dec förra året. Smink blir ett säkert kort. Kommer att få ha Lancomes egen makeuppartist men hår blir ett wildcard... skall till Rinkeby och sätta upp håret... Hade en dröm om att gå till Mikas men vill inte betala 4.600 på Mikas för hår och smink + 3400 för mina tärnor totalt 8.000 kr för hår och smink. Kändes galet för EN dag. Började titta på Björn eller Bobby men fick börja lugna ner kostnaderna så blir inte frisyren bra så gömmer jag den under slöjan Katinkaa: Vart och vilka butiker skall du åka och prova i? Hoppas du hittar det du önskar dig
  • KatjaB

jollyo: oj då, ja det lät ju skumt.. men Simon gillade mywedding mer än weddingannouncer också, så det blir nog inte den iallafall.

Jag skulle beställa från Kina men fick min drömklänning till reapris här i sverige. Hade sparat 2000 kr på att beställa en kopia från Kina, men vill inte riskera att det inte blir likadan. Vill ha just en sån och inte en liknande, och så ingår ändringssömnad och uppläggning mm där jag köpte den, så då slipper jag den eventuella kostnaden om man hade beställt från Kina.

Jag gör sminket hos makeupstore, 1400 tar de men då ingår smink för 900 kr som man får.
    Håret kostar 1400.

Svar på tråden Juli 2010