• Akt83

Fler den 28 augusti 2010?

Vi gifter oss den 28 augusti nästa år. Vi har inte kommit så långt men detta är vi klara med:

- Borgelig vigsel utomhus
    - Vigselplats
    - Festställe
    - Övernattning
    - Layouten på inbjudningskort och placeringskort
    - Plan över dukning

Tiden rinner bara iväg så jag börjar känna mig lite stressad men samtidigt tycker jag att det här är alldeles underbart!

Hur långt har andra som gifter sig detta datum kommit?

• Akt83

Hej,

Vi kommer skicka ut våra inbjudningskort i mars med sista osa-datum 1 april. Det känns lagom tycker vi.

Just nu har vi inte kommit så mycket längre i vår planering. Jag håller på att göra en bröllopshemsida med all praktiskt information eftersom vi gifter oss på annan ort och dessutom utomhus. I själva inbjudan får ju inte så mycket plats så det känns bra att kunna hänvisa gästerna till sidan. Där kan vi dessutom lägga ut bilder efter bröllopet så att alla kan titta, även om de inte varit där!

Vi har inte lyckats bestämma oss för toastmaster än. Vi har ingen i vår närhet som känner sig särskild bekväm med att prata inför folk men samtidigt vill vi ha någon som håller i trådarna under middagen.

VI har ju inte berättat för någon i vår familj utan de får veta i samma stund som de öppnar inbjudan. Det är lite jobbigt att hålla tyst men samtidigt känns det skönt att få planera i fred utan att en massa personer ska tycka till om allt. Läs: att det blir för dyrt.

Jag har varit ute en gång och provat klänningar och det var superkul. Just nu funderar jag på om jag ska våga beställa via internet, men det är ju så svårt med storlekarna tycker jag. Vi får se hur det blir, samtidigt kan det ju bli lite billigare och det är redan massor av pengar som ska ut den dagen.

• Akt83

Hejsan,

Vi har tagit tag i planeringen nu igen i helgen. Det känns bra. Vi har äntligen enats om en Toastmaster, dock är denna inte tillfrågad ännu eftersom den inte vet om bröllopet. Får fråga i mars när inbjudningarna kommit ut. Tror faktiskt att hon svara ja.

Ikväll ska vi spika gästlistan. MissKitten: håller verkligen med dig. Det är svårt att dra gränsen. Vår lokal som vi hittat tillåter inte mer än 60 gäster, vilket gör att vi har en fast gräns. Tror att listan som den ser ut nu innehåller 63 gäster. Puhh svårt att ta bort några. Vi har valt vänner framför släkt som vi inte träffar särskilt ofta. Lite läskigt hur vissa kommer att ta det. Men det är vårt bröllop!

Jag har nu bestämt mig för att prova att beställa klänning via nätet. Kommer få den om två månader och då hinner jag sälja den och köpa en ny hemma i Sverige om den inte känns bra.

I helgen ska vi boka bröllopsresa. Vår son som kommer vara ca 1 år och 8 månader får följa med på resan som vi vill ska vara två veckor lång senare i höst. Hur tänker ni andra?

Min bästa vän kommer sköta fotograferingen, sminkning och håruppsättning.

Jag har kikat lite på ringar men inte hittat någon som passar mig ännu. Tycker att det är svårt att hitta en ring till ok pris. Vad har ni andra för budget på ert bröllop?

• Akt83

Hej igen,

Det händer inte så mycket här inne. I helgen bokade vi bröllopsresa i alla fall. Det blir två veckor i turkiet i oktober på fyrstjärnigt spahotell! Känns underbart.

Vi kollade på ringar också. Hittade antagligen den ring jag kommer att köpa. En enkel med 15 små diamanter på rad. Passar mina små händer och min förlovningsring.

Hur går det för er andra?

• Akt83

Hej,

Idag har vi börjat med inbjudningskorten! Det är så spännande att få dem klara tycker jag. Att se att de blir lika fina som jag har tänkt mig. Ska bli skönt att få i väg dem så att man kan börja prata om bröllopet med folk. Vi har ju inte berättat för mer än några vänner ännu.

I veckan ska vi försöka att hitta tårta. Vi vill ha någon enkelt och fint men inte på ställning och så tänkte vi kolla med Ica Maxi för att höra om man kan hyra någon kylbox eller liknande. Vi får nämligen inte låna vårt ställes kylar om vi inte beställer tårta via dem och deras konditor verkar inte alls lyssna på vad vi vill ha.

Hur gör ni andra med tårta och mat? Vi ska förutom tårtan ha en förrätt och en varmrätt. Vad vet vi inte ännu för våren/sommarens menyer på feststället är inte klara ännu.

Svar på tråden Fler den 28 augusti 2010?