Inlägg från: Mirelle |Visa alla inlägg
  • Mirelle

Fler den 28 augusti 2010?

Hej vi har oxå detta datumet : )

Vad tidiga ni har varit med att boka saker.. Vi har känt att det är ju så långt fram, vi hinner. Men nu får jag ju nästan lite panik... Men en del har vi gjort iallafall

Vigselplats - bokad
    Festlokal - bokad
    Gästlista- nästan klar, ev lite finslipning på den
    Bestman- klar
    Tärnor - klara
    Fotograf- klar
    Dj + live band - nästan klart

Just nu håller jag på att leta material till inbjudningskorten, tänkte vi skulle göra dem själva. Kanske lite väl optimistiskt, vi har två små här hemma som inte låter ha särskilt mycket pysseltid för sånt...

Håller på som bäst och försöker bestämma oss för bröllopsresa, just nu lutar det åt en kryssning i Karibien.

• Mirelle

Vi ska oxå på mässan i Gbg och få lite inspiration och tips!

Idag har det hänt lite mer:

Hotell för bröllopsnatten är bokad.
    Florist bestämd.
    Toastmaster och toastmadame tillfrågade och klara.

Känns så skönt att kunna bocka av från den lååånga listan : )

Till helgen ska jag prova klänningar och inhandla material till inbjudningskorten.

Tyvärr fick vi även ett bakslag idag. Prästen vi har frågat hade dubbelbokat sig ( klantigt ) och kan inte viga oss. Så nu får vi försöka hitta någon annan som kan. Men det löser sig nog.

• Mirelle
    fryser skrev 2010-02-16 23:04:20 följande:
    måste bara berätta att nu är klänningen köpt på REA.. helt sjukt. jag hittade MIN klänning för halva priset i borås
    Hej! Undrar var du hittade din klänning? Bor nämligen i Borås och är på jakt..
  • Mirelle

Åh vad roligt! Jag ska dit på fredag och prova klänningar : ) Spännande!

• Mirelle

Nej tyvärr gjorde jag inte det : ( Jag var i Gbg förra helgen och provade runt lite och hittade där en klänning från Nixa som jag föll för. Jag jämför nog alla andra med den ha ha ha. Dumt att låsa sig vid en klänning när man vill fortsätta kolla runt. Men jag ska till Gbg till helgen igen. Får väl prova den igen och kolla om jag fortfarande är lika förtjust. Isåfall blir det nog den. Egentligen var den inte på något sätt sån som klänningen jag hade föreställt mig att jag ville ha. Så det är bra att prova runt lite.

• Mirelle
    marrieme skrev 2010-02-18 12:59:22 följande:
    Vilken osa datum har ni satt på era inbjudningar???
    Undrar oxå! Har fått hem material till mina kort och ska så smått börja pyssla med dem. Men när ska dem vara skickade? och vilket osa sätter ni?
  • Mirelle

Har varit i Göteborg i dag igen och provat klänning med mina tärnor. Och gissa vad... jag hittade MIN klänning! Kan knappt tro det, känns nästan lite nervöst att jag har bestämt mig ; ) Men den satt som en smäck. Den verkligen framhävde mig på dem bästa sätt. Den kommer jag att känna mig som världens vackraste i ha ha ha.
    Vi hittade också tärnornas klänningar, så idag var verkligen en bra dag.
    Jag har tänkt att skicka ut inbjudningskorten i april. Det är ju så många som planerar resa i slutet på augusti när dem ofta är så billiga och man vill ha lite mer sommar. Osa blir nog i slutet på juni. Känns bra att få ut dem.

Svar på tråden Fler den 28 augusti 2010?