Nu är de inte roligt längre!
Mamli gumman, ta ett djupt andetag och andas långsamt ut. Upprepa tre gånger.
Jag förstår att du är nervös, jag kommer nog att känna likadant till sommaren. Jag tror dock i dessa lägen att man måste försöka lugna ner sig och inte skruva upp stressnivån ännu högre i huvudet. För vad är det värsta som kan hända egentligen?
Sanningen är ju den att oavsett om allt ovanstående händer så blir du gift med din underbara man! Om du inte kommer upp efter att ha stått på knäna så hjälper din man dig upp och alla tänker "Ahh, så fint att de hjälper varandra", om pussen blir fel (hur blir en puss fel?) så skrattar folk lite och spänningen släpper. Lita även på att prästen kommer att hjälpa er, hon/han har stött på nervösa brudar många gånger innan och vet hur de skall hantera detta.
Om det finns lite tid över tycker jag att du skall ta en stund för dig själv och meditera, ta ett bad, vad som helst som får dig lugn igen. Måla för ditt inre upp bilden av er två, lyckliga och nygifta och känn glädjen och lugnet sprida sig i kroppen. När det blir nervöst igen tar du fram bilden igen och andas lugnt. Det är viktigare att vara i nuet och njuta av bröllopsdagen än att oroa sig för att som kan gå "fel".
Stora kram och grattis!