Gästfördelning hans/hennes?
Våran hittills så smidiga bröllopsplanering har stött på sitt första lilla fartgupp. Det pågår nämligen en liten diskussion mellan mig och min sambo gällande fördelningen av gästerna till bröllopet...
Min blivande vill absolut inte att det skall vara någon större obalans i gästlistan, något som "drabbar" mig då jag dels har en stor släkt och dels umgås i en större umgängeskrets. Han har färre, men tightare vänner medan jag har fler (främst p.g.a. att jag utövar en sport där vi helt enkelt är fler). Dock inbilliar jag mig att den här "snedfördelningen" inte är allt för ovanlig? Man umgås ju på olika sätt, har olika behov av antal vänner o.s.v. Dock känns det väldigt jobbigt att jag ska få skära stenhård i min kompiskrets, medan han ska sitta och verkligen leta efter fler att komma på att bjuda bara för att det ska bli "lika"...
När jag räknade ihop antalet sist så hamnade vi på 17 från hans sida och 27 från min. Dock är det ju så att vi ofta umgås med mina vänner, har åkt på fjällsemester och sånt tillsammans, så enbart "mina" skulle jag inte kalla dom...
Hur har ni andra gjort? Är det någorlunda jämn fördelning på era vänner?