• AndLisa

Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?

hejhej!
    Här är en till som ska gifta sig 2011.
    Vi har inte gjort någonting än så länge. Det enda är att vi har tittat hur mycket vi kan spara ihop på 1½ år.
    Vi kommer vara 25 och 29 och ska gifta oss 23 juli.

• AndLisa

Vi har inte kollat på kyrkor än men jag har ändå en rätt bra idé om vad jag vill...får se om han går med på det. Nej nu till jobbet!

• AndLisa

haha...ursäkta att jag blev avbruten i mitt förra inlägg, kom på att jag var väldigt sen till bussen helt plötsligt!
    Jag vill gärna gifta mig i "min" kyrka, dvs. Enskede Kyrka. Enda problemet är att hitta en bra lokal i närheten, men jag funderar på Farsta Gård.
    Vi kommer att ha ett klassiskt bröllop.
    Hur ska ni andra göra?

• AndLisa

Ja, om han går med på det vill jag gärna ha det där. Enskede är en liten mysig kyrka. Jag tycker att den är oerhört vacker eftersom den är helt vit.

Hehe, jag har planerat mycket i mitt lilla huvud men än så länge har vi inte börjat prata om hur vi ska ha det. Jag antar att det är rätt vanligt att tjejen drömmer sig iväg och har en rätt bra uppfattning om hur hon vill ha det långt innan killen vet.
    Vi har inte pratat om hur många vi ska bjuda men jag gissar att vi hamnar runt 50-60.

Julibrud2011: ojoj, jag har också hört att man ska vara ute i riktigt god tid innan. Man kan väl inte vänta tills ett halvår innan, då kan det ju bli jättestressigt!?

Ett förslag bara: Kan vi inte lägga upp en lista i trådstarten med allas datum så man slipper bläddra fram och tillbaks?
    Vårt datum är iaf. 23 juli.

MollyAlex skrev 2009-12-16 10:39:14 följande:
    AndLisa:Va mysigt att niväljer "din" kyrka, e det en liten mysig eller storslagen kyrka?
  • AndLisa

Vi ska spara ihop 70 000 på 1½ år, förhoppningsvis får jag ett nytt jobb när mitt nuvarande vick är slut om ett år.

• AndLisa

aah...vad gulligt! Då förstår jag att det blev ett extra speciellt nyår för er!
    Vi bor i Sköndal.
    Hoppas att ni alla har haft ett roligt nyår!!

• AndLisa

Workoutgirl: superfin ring verkligen! Och klänningen i ditt galleri är helt fantastisk!
    Jag och en kompis var inne i en smyckesbutik i gamla stan för någon vecka sedan, de hade massor av fint till bra priser. Kan rekommendera ett besök dit! Dock kommer jag inte riktigt ihåg vad den hette men jag tror att den låg på västerlånggatan 44.

• AndLisa

Hej allihopa! Här var det inte mycket som har hänt. Jag har varit i kontakt med "min" kyrka och vi kan boka ett år innan, det känns skönt iaf. att man inte behövde vänta tills ett halvår innan.
    Det känns lite som att man står och stampar för det är lite för tidigt att göra något, men man vill ju så gärna! Jag vill ju gärna ha kyrka och lokal bokade innan jag börjar med allt annat.

• AndLisa

julibrud 2011: Nej, jag vet inte varför det är så svårt att hitta lokal. Vi vill inte vara innanför tullarna utan i söderort där kyrkan ligger, men här finns det knappt några lokaler alls?!

Lyckeli: Grattis till frieriet, när det gäller ringar och smycken bryr jag mig faktiskt inte så mycket. Jag har det jag tycker är fint på mig, sen om jag blandar silver och guld spelar mindre roll. Jag gillar inte vitguld utan har gult guld i min förlovningsring, men i övrigt har jag mycket silver.

Svar på tråden Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?