Inlägg från: julibrud 2011 |Visa alla inlägg
  • julibrud 2011

Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?

Jag och min sambo gifter oss sommaren 2011 :) jag kanske också är tidigt ute, men mycket som ska planeras!

• julibrud 2011

Vi kommer gifta oss 2 juli och vi är då 24 år båda två. Vi har inte heller kommit så långt i planeringen än så länge. Var dock och kollade på kyrka igår tror vi vet var vi vill gifta oss i alla fall men det svåra är att hitta lokal i närheten känns det som.Vi har också planerat hur mycket vi ska spara och det känns som man får ihop en summa som skulle räcka:)

Vi tänkte först gifta oss ute men jag känner inte att jag vill vara beroende av vädret på det sättet. Inte kul att stå i sin fina klänning med mascara rinnande på den dagen man väntat efter så länge=)

Var i Stockholm (om ni ska gifta er där) ska ni vara?

• julibrud 2011

Vi har inte heller tänkt på tema, tror det blir klassiskt här med:) Hur många gäster ska ni ha? om ni börjat med gästlistan än vill säga..

Jag har börjat tänka på lite in och utgångsmusik i kyrkan. Har någon av er funderat på sånt? eller vill ni ha dem "vanliga" man kan välja? Jag skulle gärna vilja ha musik till någon annan fin låt som man tycker om.

Vi var och kollade på kyrkan och jag trodde man skulle va jätte snabb och boka man har hört det från andra. Men dem tog inte bokningar förens november nästa år, bara ett halvår innan.

• julibrud 2011

Jag sjukt kort om tid tyckte också det var konstigt.. men dem bokar inte innan för att hinna planera in konfermationer och egen verksamhet. Såå..men jag vill ju gifta mig där o bokar ja precis på den dagen bör man ju få sin dag :) (2 juli) men vågar man boka lokal o sen stå utan kyrka? eller inte ha bokat o sen inte hitta någon bra som är ledig då?

Haha jo jag har ju också börjat planerat lite, får nästan tjata lite på sambon;) Men som ni säger det är mest vi tjejer som är inne för det här :) Jag har dock givit han ansvar att börja kolla efter var han vill åka på bröllopsresa så han får något "område"

Min sambo är inte så mycket för själva kyrkgrejen heller men gör det gärna för min skull. Jag sa att man var tvungen o välja minst 2 psalmer. Han sa att ja fick bestämma det och hållet haha. Jag får väll försöka hitta någon som inte har med gud allt för mycket att göra. Någon som har något tips? Jag tänkte kanske på "du vet väll om att du är värdefull"

Jag ska bara ha en brudtärna men jag har sagt att han kan ju ha flera marskalkar då han har så mycket vänner. Vi förlovade oss 22/8 i år. Jag har en ring i guld medans sambon har en i silver. Men den tänkte vi byta ut(har blivit förstörd) Så ska vi gravera in båda datumen i hans ring igen.

• julibrud 2011

SposaRoma: Klart du får :)! Ska du gifta dig i rom eller här i stockholm?

Jag har preliminär bokat kyrka idag!! Spännande, men dom gör inte heller fasta bokningar förrns nästa höst..så lite tidigare än den förra.

Är det någon som planerat något mer?

• julibrud 2011

Grattis till er båda! :) Så roligt

• julibrud 2011

Hej!

Ja det var ju samma med den kyrkan jag var i kontakt med. Nu har vi bestämt oss för en annan och där har jag redan fått preliminär bokat skönt, så ska vi höras i september för att verkligen bestämma. Vi har hittat lokal också, egentligen hyrde dom inte ut juli-augusti men eftersom vi var ute i så god tid så gick det ändå! =) finns ju nästan inga lokaler..? måste ju vara ute nu.

Svar på tråden Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?