• MollyAlex

Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?

Hej!

Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
    :D

• Svar på tråden Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?
  • MollyAlex

Hej!

Va kul! Jag trodde verkligen jag skulle va helt ensam, eftersom vi e ute i rätt god tid!

Hur ska era bröllop bli? Vad har ni planerat? Vilka åldrar e folk i o har ni barn?

Kul att följas åt o inspirera varandra :)

• MollyAlex

va kul! Precis som vi, har bara bestämt att vi ska klara av att samla ihop pengar på 1½år, så vi kan gifta oss sen :)
    Vi e 31 och 23 år gamla o siktar på att gifta oss i augusti, kanske den 20:e. Vi har inte förlovat oss ännu, men kollar på ringar, min kille vill fria på sitt sätt, så det kommer komma när jag minst anar det :)
    Spännande!

• MollyAlex

Julibrud 2011:

Kul att ha kollat på kyrka :) Vi vet faktiskt inte om vi ska gifta oss i kyrka eller på ett slott. Vet att vi vill ha festen på ett slott iallafall, men inte riktigt vilket. NÄr det kommer till kyrkor gillar vi Gustav Vasa Kyrka o Hedvig Eleonora, men ska kolla på fler.

Ja, det e jus uper fint med utomhus bröllop,men jag håller med att det e en stor risk, synd att man inte kan beställa väder som e bra :)

Vill ni ha klassiskt bröllop,eller tema?

• MollyAlex

AndLisa:Va mysigt att niväljer "din" kyrka, e det en liten mysig eller storslagen kyrka?

Thinkerbelle: Ska ni bo här i Sthlm sen eller i Norge?

Julibrud 2011: jag har börjat tänka en massa på musik, klänning, tärnor, gäster, ja typ allt, men min kille tar det rätt lungt. Vi ska ta en dag nu i ledigheten i jul o surfa runt o få inspiration tillsammans, annars känner jag att jag e mest drivande i frågan, hihi. Antagligen ganska vanligt, vi tjejer drömmer väl mest om att gifta oss :)

Vi ska försöka landa runt 60 gäster, sommest 65. Jag kommer vilja ha en otraditionell klänning som min mamma kommer sy. Våra färger kommer gå i svart/vitt/rosa. Jag ska ha tre tärnor, o min m2b ska bära frack. Vi tänkte inte ha dresscode frackbröllop, utan istället kostym, så alla kan känna sig bekväma:) Vi e inte förlovade ännu,men det kommer under nästa år, min kille vill göra det som en överraskning när jag inget anar. Har dock tittat lite på ringar o kommit överens om att vittguld, palladium eller platina e vår färg påmetallen, vi trivs inte i rött eller gult guld nån av oss.

Har ni förlovat er?

P.s Vi har en liten dotter på 10 månader, men vi tänkte ha ett barnfritt bröllop, eftersom vi anser det e roligast för alla :D
    d.s

• MollyAlex

Greeneyes:

Va kul! Då får vi verkligen följas åt,o peppa varandra!
    Vi ska försöka få ihop 120 000 på 1½ år, hoppas verkligen att det går! Hur mycket planerar ni att försöka få ihop?

• MollyAlex

SposaRoma: Va kul! Klart du e välkommen! Hur ser denna speciella kyrka ut då? Man blir lite nyfiken på den, låter ju super!
    :)

• MollyAlex

Grattis Greeneyes!!
    Längtar jag oxå tills det händer mig! :D

God fortsättning på er alla!

• MollyAlex

Workoutgirl: Men det e väl klart folk vill komma? Bröllop e det roligaste man kan gå på! Det ska du inte oroa dig över!
    Jag oroar mig för att det ska bli för många på gästlistan. Försöker hålla nere antalet, vill verkligen inte ha ett för stort bröllop, helst bara 60 per, men nu e vi uppe i 64...
    Hela min släkt bor i Skåne, så de kommer långväga här oxå, eftersom jag bor i Sthlm. Men jag tror nog inte dom tycker det e för långt :)
    Jag skulle resa genom hela Svg för att gå på bröllop iallafall! :D

• MollyAlex

Förresten, e folk från innerstan eller närliggande områden till Sthlm?

jag e från Vasastan :)

• MollyAlex

Workoutgirl: Wow vilken fin ring! Så söt o enkel, mycket vacker!
    Grattis till frieriet oxå!!

Jag tror jag hittat min ring oxå, på Kaplands på biblioteksgatan, en vitguld ring,med en solitär diamant. Rätt liten o nätt, för jag gillar inte för stora smycken eller ingar på mig själv :)

• MollyAlex

Hur går det för er planering sthlms brudar?

Vi letar lokal för fulla muggar :)

Väntar dock fortfarande på frieri,hihi, o det kommer nångång innan auguasti, så jag kan vänta läääänge... ;)

• MollyAlex

Greeneyes:

Samma här, det e ju verkligen långt kvar, samtidigt som jag vet att det kommer gå hur fort som helst!
    Har inte börjat fundera på inbjudningarna ännu,men har funderat mycket över färgtema. Har som sagt kommit fram till att min m2b ska ha frack, jag ska ha en klänning min mammakommer sy, även den i svart vitt, så de blir nog tema svart/vitt,men funderar lite över blommorna. Vill ha en tät halvmåne med rosenknoppar, inte så mycket grönt i, utan mest olika stora knoppar o små rosor. Vet bara inte om jag ska ha rosor helt i vitt, eller om dom ska gå i rosa/puderrosa/nougat o creme, vad tycker du o även ni andra?

Funderar oxå på hur det blir på festen,borde nog ha en alternativ kjol, min brudklänning kommer va i 2 delar, fast inget som syns. Ett korsett liv, o en enorm kjol till vigseln, men kanske en enklare tillochmed kort kjol till festen,men samma korsett liv. Hur har du tänkt dig?

Annaomias:

Ja, vi filar oxå på gästlistan, svårt det där ;)

När kan man boka lokal o kyrka, hur tidigt går det?

Svar på tråden Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?