Inlägg från: JennyoPatrik |Visa alla inlägg
  • JennyoPatrik

Hur funkar det?

Fick nyss reda på att makens syster gått och gift sig igår i all hemlighet. Förväntas man ge en bröllopspresent ändå? Trots att man inte var bjuden och inte visste om nåt?

• Svar på tråden Hur funkar det?
  • JennyoPatrik

Ja det var lite så jag tänkte också. Men de står varandra inte alls nära och han har ingen större lust att ge nåt... Svårt!

• JennyoPatrik

Nej, så resonerar maken också.
    Jag tycker det är jättesvårt!

Sebastiána skrev 2009-12-12 13:22:11 följande:
    Å andra sidan tycker jag inte att man kan förvänta sig presenter när man gift sig hemligt.
  • JennyoPatrik

Ja absolut! Vi ska träffa dem i ett annat ärende i morgon och vill ju självklart gratulera och lyckönska. Men eftersom båda våra söner nyss har fyllt år och julen nalkas så är budgeten aningens stram och inte har vi haft tid att hitta nåt heller...
    Tack för din åsikt!

Aleta skrev 2009-12-12 17:22:02 följande:
    Skicka ett trevligt kort och/eller en blomma, för gratulera dem vill ni väl? Presenter ger man bort för att man vill, inte av tvång.
  • JennyoPatrik

Ja exakt så resonerar maken också!
    Tror han blev lite besviken över att de inte sa nåt, men nu är det ju som det är...

nano86 skrev 2009-12-12 21:14:02 följande:
    Trevligt kort låter fint och möjligen nån blomma. Gifter man sig i hemliget så väljar man ju lixom bort firandet och då ev. presenter tycker jag.
  • JennyoPatrik

Det gjorde inte vi heller, men vi gifte oss när sonen döptes. De har haft två tragedier i familjen nu påkort tid så de gifte sig egentligen bara för det juridiska.
    Vi grattade och firade dem lite småt idag ändå. Svärmor bjöd på bröllopstårta och jag känner nog att vi vill ge nåt litet minne till dem ändå. Men de kommer ju få den senare eftersom vi inte hade nån aning om vad de planerade

nano86 skrev 2009-12-13 11:25:15 följande:
    Ja, alla har rätt att göra som dom vill. Min mamma gifte om sig när jag var runt 14 år (har 2 småsykon tätt efter mig) och ingen av oss fick vara med när dom gifte sig. Hade en vän som vigde dom och sen två anonyma vittnen (har jag för mig eller om det var vänner) och sen åkte det på bröllopsresa direkt. Alla gillar ju inte att stå i centrum så de passade säkert dom bäst att gifta sig ensamma
Svar på tråden Hur funkar det?