Inlägg från: wiicky |Visa alla inlägg
  • wiicky

17/7 2010

Tänkte att det vore lite kul med en tråd för oss som gifter oss den 17 juli 2010. Hur långt har ni kommit? Vad ska ni ha för tema? Har ni (kvinnor) hittat er klänning än? Är nyfiken på alla som har lika lång tid på sig som jag...

• Svar på tråden 17/7 2010
  • wiicky
    Hall0n skrev 2009-12-15 18:28:20 följande:
    Jag gifter mig den 17 juli.. Just nu är jag mitt uppe i att göra inbjudningar. Kollar efter klänning och ringar men inte fastnat för någon speciell.Känns fortfarande som lång tid kvar, men det kommer nog gå fortare än man tror.
    Åh, vi borde också börja med inbjudningarna. Har i och för sig i stort sett allt material, men det gäller att bara sätta igång. Blir nog någon gång under jul. Vad ska ni har för typ av bröllop?
  • wiicky

Vi ska gifta oss kykligt, präst, kantor och solister klara. Ska sedan bjuda ca. 75 gäster på en underbar restaurang vid en sjö. Har mycket klart, men håller just nu på att försöka fixa klänningen från Kina. Drömklänningen kostar nämligen drygt 11 000 och det har vi inte riktigt råd med.

Philippine skrev 2009-12-15 20:44:12 följande:
    Nu försöker vi forma texten till inbjudningarna, eftersom de ska vara både på holländska och svenska. Ingen lätt uppgift!
    [/citat]

Oj, jag tyckte att det var jobbigt nog bara på svenska, men jag tror att formuleringen är klar nu i alla fall. Vad har du hittar för klänning?
    Hall0n skrev 2009-12-15 20:50:33 följande:
    [citat]
    Åh vad kul med en till :)för oss blir det kyrklig vigsel sedan bröllopsfesten på en kursgård, vi kommer bjuda ca 70st. Så det är mycket att tänka på så man inget glömmer. Hur ska du ha det?
    Caterar ni mat eller är det en restaurnag där som tar hand om maten?
  • wiicky
    Pälsboll skrev 2009-12-15 22:15:57 följande:
    Här är ännu en som ska gifta sej 17/7 :)Vi ska ha borgerligt utomhusbröllop och hoppas på strålande sol.Än så länge har vi bokat platsen för bröllopet och festen (som ska vara på samma ställe), reserverat frisör, skissat lite kladd till inbjudningskorten och gjort en preliminär gästlista.Inget tema, men färgen ljusblå.Klänningen ska jag sy själv, så det ska jag ta tag i när jag har julklapparna färdiga. Åsså har jag börjat virka en sjal som jag förhoppningsvis borde hinna klar i tid :PVi har skickat förfrågan till vigselförrättare och fotograf. Fotografen ska vi återkomma till lite senare då han inte vet hur han har tid än.Sen tror jag väl inte vi har kommit så mycket längre...
    Vad häftigt att sy sin egen brudklänning. Kan visseligen sy, men inte så bra och inte så bra tålamod heller. Stongt.
  • wiicky
    sockersmulan skrev 2010-01-01 12:18:29 följande:
    Hej på er! Jag och min m2b ska oxå gifta oss 17/7 så jag hoppar med här! Blev så glad när jag såg att det finns en tråd för just det datumet!
    Vad roligt! Ja, det känns som det är fler som ska gifta sig den 3/7 och så. Hur går det för er?
  • wiicky
    Philippine skrev 2010-01-03 10:39:32 följande:
    Gott nytt år på er! :)Nu har jag äntligen fått med mig sambon ordentligt i planeringen. Han har börjat inse att tiden går fort... ;) Så nu ska vi ha bröllopsfrukost på lördagar: då planerar vi under frukosten. Känns skönt, för annars vet jag hur det blir: han som säger att vi har gott om tid och kan göra det 'imorgon', och jag som stressar ihjäl mig framåt juli. Nej tack! Just nu har vi lite 'strul' kring tårtan. Vi har nämligen väldigt skilda smaker när det kommer till bakelser: han älskar allt med grädda (MYCKET grädde), och jag väljer helst choklad- eller äppelkaka. :) Vi hittade ett recept i en av Leilas böcker, en american wedding cake med choklad- och citronbotten och chokladmousse, jag har testbakat och den tyckte vi båda om. Men kan jag ta receptet och gå till ett bageri här i stan för att fråga om de kan göra en sådan tårta/har något likadant?
    Trevligt! Jag också fått sambon att inse att inte bara jag kan planera det här utan han måste också vara delaktig.

Åh, den tårtan låter mumsig. Ni har ingen i bekantskapskretsen som är bra på att baka som ni kan be göra tårtan om ni ändå har recept. Tror att ni kan spara en hel del på det , även om personen i fråga får en slant för det hela. Själv har vi bett min mamma göra tårtan. Tror att vi kan komma undan med typ 500 spänn för 80 pers ungefär (inkl. bageriutbakade vita marsipanlock).
  • wiicky
    sockersmulan skrev 2010-01-13 20:18:31 följande:
    det går bra för oss tycker jag. kyrka och lokal är bokade, tärnor tillfrågade och gästlistan är någorlunda klar. har bestämt hur inbjudningskorten ska se ut oxå +köpt lite material till dem. hur går det för er?
    Vad kul. Det är ju kyrka och lokal som är det som kan vara värst att få tag i .
    Jo, det går bra. Inbjudningskorten är klara, bara namnen ska skrivas. Tyvärr börjar folk bjuda in sig själva och andra så det blir lite problematiskt... Kul att ni också gör egna. Klänningen beställde jag från Milly Bridal igår. Mycket är faktiskt klart, vilket känns bra i och med att jag, som gör mest i det här, kommer få en ganska tuff vår. Det är spännande.

Vad har ni för budget? Hur många gäster?
  • wiicky

Julibrud och nästan 30 skrev 2010-01-14 13:22:06 följande:

Ja budget borde man väl nog göra har har ingen aning vad man ska lägga den på hmm..Så som gästlistan ser ut nu är det 100 gäster på listan. Har t.ex ingen aning vad brudkläningar kostar och inte vad min sambos uniform kostar han är sjökapten så jag ska få gifta mej med min man i uniform åh ser så framemot den dagen :)) Dotterns som ska var brudnäbb och är 2 år så hennes klänning borde man komma billigt undan med kanske t.o.m låter den skräddasys till henne. Inbjudnings korten kommer jag att beställa har inte tid att göra egna lyfter på hatten till er som gör det.Har ni tänkt ha tryckta servetter till era bröllop? En hel del borde klarna efter att vi besökt hotellet nästa vecka.
    Ja, det är ju en del saker som kostar. En klänning kostar väl i butik från 3000 och uppåt. Mest uppåt. Jag har beställt min skräddarsydd från bilder från Kina, så den kommer med frakt och underkjol kosta 2600... Där kan man också sy upp näbbklänningar.
    Nej, vi kommer inte ha tryckta servetter...
  • wiicky

Vi ska precis skicka inbjudningarna, väntar bara på pussmunsfrimärken från posten.se. I övrigt flyter mycket på, men jag har lite problem med att hitta billig spets att ha som löpare på borden. Har även sytt den plastrong som min blivande kommer ha på bröllopet och ska väl när jag har tid även sy en näsduk. När ska ni andra vigas förresten? För oss blir det kl. 15.00.

• wiicky
    Hall0n skrev 2010-02-10 14:54:18 följande:
    Våran vigsel är 15:45, ville helst ha 15:00 men det gick tydligen inte. Men 45min senare funkar nog ändå. Vigseln tar väl inte så mycket mer än 30min eller?
    Nej, det är väl ungefär runt den tiden. Beror väl på hur många solosånger man har, om några alls.
Svar på tråden 17/7 2010