April 2010 del 4
oj vad tiden går fort när man har massor att göra
oj vad tiden går fort när man har massor att göra
vad kul molnis!!!!!!
jag väntar med spänning på min eller nej det gör jag inte, har så mycket annat för mig att inte tänkt på bröllopet på ett tag. Känns ba och dåligt.
vi har inte skickat in den än, ska kanske göra det snart. Tror jag ska ge sambon det uppdraget
jag vill också ha svar på våra inbjudningar, går å väntar varje dag. Tycker det är så dåligt av gästerna att inte höra av sig på något sätt mest irriterad är jag på gamla kompisar som inte kommit med någon kommentar. Jag blir lite nojjig ibland......
Min spargris bor i garderoben
varför skicka ut save the date ni gifter er ju så snart att ni kunnat skicka ut inbjudningarna direkt. =)
Ahh okej då förstår jag och det låter helt logiskt och bra
Jag har hört på omvägar att flera har bestämt sig för att komma och har inte svarat till oss än. Det är också dålig stil, varför inte höra av sig så fort man bestämt sig, så brudparet kan börja skissa på bordsplacering och gästinfon i festhäftet.
Tycker faktiskt det är lite konstigt och dålig stil.
Har man inte fixat, barnvakt, tågbiljetter, flygbiljetter, hotell, ledig från jobbet eller liknande så kan jag förstå att man väntar. Men när allt sådant är fixat och man ändå inte tackat ja då tycker jag det är dålig stil.
Visst kan jag börja med bordsplacering och infon men det känns inte lika kul när jag inte vet.
Speciellt inte idag när jag är på dåligt humör, sen i torsdags så har allt som kan gå fel gått fel och jag har halsont och en jävla mensvärk som inte vill ge sig. Men när jag är frisk och inte har mensvärk och allt som gått fel ändrat sig och gått rätt, så har jag kanske en annan åsikt
just nu är mensvärken jättejobbigt, jag vill bara äta chips men det kan jag inte eftersom jag hellre går ner några kilo till bröllopet än upp =)
och den går inte över spelar ingen roll vad jag gör, funderar på en promenad men det är rätt skönt här i soffan =)
Hur skriver ni i festprogrammen?
34. Brudgummens bror jobbar på kontor sambo med nr45
eller
Kalle, brudgummens bror jobbar på kontor sambo med Maria
En av oss vill ha nummer och den andra namn, nämligen.
Vi ska ha det, ha bordsplacering, info om gästerna, kanske någon sång, lite text om oss kanske mm....
det är ju en bra kompromiss, ska komma ihåg det. det bästa är ju när båda kan få som de vill
En av oss tycker det går bra att skriva så den andra tycker inte det. Utan tycker det blir rörigt för då måste man kolla på bordsplaceringen vad alla heter osv. Om jag ska ta samma exempel som du så skulle det bli, 34 Kalle brudgummens bror jobbar på kontor sambo med Berit nr 45.
SÅ antingen bara namn på båda eller namn och nummer på båda, men det är på gränsen till rörigt, tydligen.
bordsplacering
festhäfte
skor
tårta
har säkert ännu mer som jag valt att glömma/förtränga så jag är garanterad panik veckan innan
Du stressar mig med nedräkningen de är så mycket som ska hinnas hela tiden. Så fort jag gjort klart ensak dyker det upp två andra saker som ska göras.
Festprogrammen, skor, handväska(vet inte jag vill ha men känner ett behov av en)bestämma vilken av klänningarna jag ska ha och ta den till sömmerskan för sista touchen. Brudbuketten och så måste jag ringa fotografen och bestämma lite detaljer, fixa underkläder både praktiska och snygga, prata med kyrkan och prästen, träna på dansen så vi klarar av att dansa, bestämma musik till dansen, ingångs och utgångsmusik, det ska väl bestämmas ett par psalmer också gissar jag. Prata detaljer med frissan men det är ingen panik än. Tårtan höll jag på att glömma. Transport till oss ska vi åka vanlig bil eller limousine. Det är det jag kommer på just nu, ah just det ja gå ner de där 10kg jag alltid kommer vilja gå ner å få min drömkropp
Jag är iaf så glad över att jag slipper bordsdekorationer, laga mat, skaffa bord och stolar och porslin mm
Jag ska beställa skorna från matildasfest måste göra det typ nu, men då ska jag mäta mina fötter och jag har en svullnad som inte vill försvinna.
Handväska, jag tycker inte de är snygga och passar till egentligen. Men att gå en heldag utan handväska tror jag inte kommer funka, har den ju alltid med mig. Och om jag ska ha en väska var gör man av den under vigsel och fest mm??