Augusti 2010
Även vi gifter oss i Augusti. Sörsta problemet just nu är att hitta en bra lokal eftersom mycket redan verkar vara bokat.
Även vi gifter oss i Augusti. Sörsta problemet just nu är att hitta en bra lokal eftersom mycket redan verkar vara bokat.
Det blir catering som gäller för oss. Vi funderar på buffe för då kan ju alla ta det de tycker om. har en hel del allergier bland gästerna så vi får se hur vi ska lösa det. Utbudet är ju tyvär mindre i en mindre stad men jag hoppas att vi kan hitta något bra.
Gifter oss också den 7/8!
Har äntligen bokad en lokal (ett steg i rätt riktning), enda kruxet är att den ligger 4-5 mil från kyrkan vi har bokat. Men i anslutning till friluftsgården vi har hyrt finns ett jättemysigt kapell så vi funderar på att gifta oss där istället.
En sak som gjort mig riktigt besviken eftersom vi ska ha ett litet bröllop är att några av gästerna har hoppat eftersom vi tydligen har valt samma datum som Sonisphere Festivalen i Stockholm =(
Håller med, med barn,heltidsarbete (2 timmars sammanlagd restid/dag) och diverse vardagssysslor är det svårt att få tiden att räcka till. Det ska ringas,besökas,tittas på, beställas, provas osv...
Vi har bokat om kyrkan nu så att vi har vigsel och fest på samma ställe. Det känns riktigt bra och jag tror det var rätt beslut även om det hade varit mysigt att gifta sig i den kyrkan där både jag och min dotter är döpta.
Nu ska vi ta tag i det här med catering, jag hoppas att vi kan komma någorlunda billigt undan.
Sen är det ju alla dessa smådetaljer som ska fixas....
Men det är samtidigt väldigt roligt att planera och se fram imot bröllopet =)
Det blir faktiskt en överraskning, har en kompis som är florist så hon ska göra buketten. Hon har fått fria händer men ska följa färgtemat förståss.