• källerudd

bra på att rimma/dikta

Den 9:e januari ska vi bjuda våra tänkta toastmasters på middag. De har liksom alla andra ingen aning om att vi planerar att gifta oss till sommaren...Utan det är bara en trevlig kväll med vännerna.

Denna kväll har vi tänkt fråga om de vill ställa upp som toastmasters. Jag hade en tanke om att skriva frågan på deras förrättstallrikar...Så att de se det när de ätit upp. Nu vet jag dock inte vad jag ska skriva. hade varit roligt att skriva ihop något litet rim eller något lite klurigt. Så det inte bara står "Vi ska gifta oss vill du vara vår toastmaster"

Någon som är duktigt på dett och kan hjälpa mig eller någon som har något annat roligt förslag på hur man kan fråga???

• Svar på tråden bra på att rimma/dikta
  • källerudd

Tack för tipset...är nog ändå lite inne på det här med att skriva något fyndigt på tallrikarna...Blir mer överraskning då liksom...

Ingen som är bra på att dikta :S

• källerudd

Tack så mycket för det fina rimmet...Verkligen toppen!!!

på en lapp inrullat i servetten blir det nog en ordentlig överraskning =)

• källerudd
    Aila skrev 2010-01-11 18:42:32 följande:
    Hej källerudd!Hur gick bjudningen för era vänner där ni skulle fråga om de vill vara toastmasters? Blev de överraskade och hur gjorde ni nu när ni frågade?Nyfiken!
    Ja tyvärr blev det ju inte direkt som vi tänkt oss...På morgon ringer den ena tjejen och säger att hennes sambo är sjuk så de kan inte komma...Försökte få henne att komma men hon ville inte köra 20 mil själv...

Den andra tjejen blev väldigt överraskade och hon kändes sig hedrad med skräck blandad förtjusning. Vi hade en toppen kväll med god mat, spel och snack...men på söndagen pratade jag med henne igen och hon kände då att hon itne ville..Det kändes för jobbigt att prata inför folk och att det var ett väldigt stort ansvar. Hon kände att det inte var något för henne.

Så blev verkligen inte vad jag tänkt. men vill inte tvinga någon heller..Den andra tjeje tackade dock ja, men hon vill inte göra det själv så vi måste hitta någon mer..Fråga är bara vem???

Men tack för hjälpen rimmetr blev kanon och hon blev väldigt överraskad!!!
Svar på tråden bra på att rimma/dikta