• HannaLuz

fotograf i Skåne???

Hej alla!

Jag har ett (som det känns just nu) stort problem. Vi hittade en amatörfotograf som vi verkligen gillade, men hon visade sig vara upptagen precis när vi ska gifta oss, osis. Så nu till problemet, vi saknar fotograf. Är det nån som har några bra förslag. Vi gifter oss mellan Eslöv o Lund, så helst skulle fotografen vara från de västra trakterna av Skåne. Snälla hjälp!

• Svar på tråden fotograf i Skåne???
  • HannaLuz

Detta var inte det lättaste, jag som trodde jag var ute i god tid (bröllop aug 2010), men det verkar verkligen inte så..
    Har kollat med:
    made-by-malin, upptagen
    Jenny Sandberg, rätt så dyr men ledig
    Lina Roos, upptagen
    Caroline Jacobsen, upptagen
    Marie Björk, kunde bara efter vigseln.

Är det nån som har någon erfarenhet av detta? hur ska ni göra? fotografering innan eller efter vigseln?

Jag inser att det börjar bli många frågetecken nu...

• HannaLuz
    Essovich skrev 2009-12-23 06:13:27 följande:
    jag föredrar fotografering innan vigseln då man oftast har bättre tid och hår coh kläder är mer i ordning:) det kan vara svårt att pilla ut alla riskorn ur håret och om man fäller en tår i kyrkan smetar sminket./Jessica
    Ja, jag håller med dig Jessica, jag kände mig ytterst tveksam när Marie Björk sa att det var lika vanligt efter vigseln, bara det faktum att hon hade en vigsel kl.13 i Kivik och sedan skulle köra till Eslöv, tänk om nåt händer på vägen, där är ju ingen mera tid kvar sen. Min sambo sa blankt nej direkt.

Nu har vi kollat in Albin Karlsson och han är ledig, så just nu lutar det åt honom. Har även hört med en tjej som heter Jenny Bäcklin www.jennybacklin.se som fotograf Caroline Jacobsen rekommenderade mig.
  • HannaLuz

Det var i grevens tid, jag hade verkligen inte hört nånting om Albin Karlsson innan. Han besökte oss i lördags och drog en historia om att Caroline Jacobsen brukade skick sina kunder till honom och att hon brukade rekommendera honom. Efter alla de varningar jag fått igår både via detta forumet och via min mejl så började jag fatta misstankar. Hade en mejlkonversation med Caroline idag och det vsar sig att hon definitivt inte rekommenderar honom. Hon hade fått kunder som Albin Karlsson fotat,och som vill ta om bröllopsbilderna hos henne för att de inte var nöjda med hans bilder. Boka altså inte Albin Karlsson, jag känner mig grundlurad.

• HannaLuz

Tack för alla fina svar, efter en hel del begrundande blev det Jenny Bäcklin, Caroline Jacobsens kollega. Hon verkade sympatisk och var trevlig, tyckte många av hennes bilder var riktigt fina och hon var lyhörd för vad vi ville ha, så nu är det bokat o klart!

Svar på tråden fotograf i Skåne???