Honey bunny83 skrev 2009-12-28 21:24:56 följande:
Oj har suttit och funderat på detta med ringarna... jag har väldigt smala fingrar så min ring kan ibland kännas lite stor.. men vi kommer att resa iväg på vår smekmånad med ringarna sen får vi se om vi badar med dem.... på ett sätt så svullnar fingrarna när det är varmt och när man sen kommer i kontakt med vatten...( då går ju svullnaden ner) ja jag vet inte... men med det ska dom:) Vi kommer kanske dock att behöva låsa in dem på dagarna??
Varning!
Visst svullnar kroppen lite av värmen... men vattnet svalkar ner kroppen och så länge som du är i vattnet så krymper omfånget på dina fingar. Risken att ringen ramlar av ökar och när du är i vattnet så märker du inte av på samma sätt när ringen flyttar på sig. Det är många brudar som har trott att det är ok eftersom det är så varmt. Jag fick höra det hos en guldsmed idag. Tydligen har han och hans affärs partner fått ta emot många ledsna kvinnor som blivit av med ringar på det sättet när de varit utomlands och vill ha tag i en likadan ring som den tidigare.