10 JULI 2010 Del 2
ceke: visst är det kul att hålla på med inbjudan o sånt.. tycker också att det är lite terapeutiskt att sitta med det
ceke: visst är det kul att hålla på med inbjudan o sånt.. tycker också att det är lite terapeutiskt att sitta med det
testade det där med trolldeg igår, och jag blev först jätte ambitiös och skulle göra små bröllopstårtor som placerinskortet skulle fästas i, men det tog jättelång tid och var rätt svårt att få till bra. (de jäste ju lite i ugnen) Hjärtan var mycket lättare att få till snyggt, men efter att ha provat mig fram på papper så blir det placeringskort med papper istället.
Nu har vi köpt alla sidenband vi behöver och alla favouraskar är klara. Det går framåt med allt småpyssel
min klänning är lite för liten, fattas 2 cm i ryggen att jag får igen den, och det skulle väl inte göra något om den satt lite lösare än så också, men det "räcker" med dessa två cm, om jag går ner dem. Så nu är det nutrilett till lunch och frukost som gäller, inga sötsaker mer än till lördagskvällen (måste unna mig nåt annars blir jag knäpp).
Jag bara SKA gå ner de där kilona
bruden100710: oj, vad duktig du är som syr din egen klänning. Vad blir det för sorts?
Här har vi beställt favoraskar och sidenband mm på ebay och väntar ivrigt på att få hem allt.
Tänkte nog köpa en stor låda med godis, tex pariserlinser istället för det där dyra bröllopsgodiset, för att komma undan billigare, men sen blir jag sådär fånig att det blir fel färg på godiset i askarna.. Simon säger att han inte bryr sig om vad det är för choklad i, så länge han får lakrits i sin egen ask
Hur mycket skulle ni tänka på att det var godis i färgtemat på ett bröllop? Skulle ni tänka "wow, rosa godis i precis rätt färg" eller skulle ni inte ens tänka på vad det var för godis i?
Åh rabarbetkompott vill S ha i vår tårta men jag vill ha choklad. Lät jättegott ihop med vit chokladmousse!
S kom ju förresten på den geniala idén att tillfredställa mina bridezillakrav Vi köper helt enkelt en låda extra av det billigare godiset och plockar bort alla lila som inte matchar.
ja jag håller med.. onödigt med färgmatchat godis är det ju helt klart, men det skadar ju ingen att det är det. Men när folk börjar säga upp kontakten med sina tärnor, bästa vänner och svärföräldrar får iallafall mig att haja till lite.
vi snodde stilen från calligraphen och gjorde själva. Det kostade inte mycket alls med stora ark papper som vi skurit i papperssäkrare och sidenband köpta på ebay. tror att totalkostnaden för alla kort blir 250 kr.