KatjaB skrev 2010-01-26 21:53:25 följande:
bruden100710: oj, vad duktig du är som syr din egen klänning. Vad blir det för sorts? Här har vi beställt favoraskar och sidenband mm på ebay och väntar ivrigt på att få hem allt. Tänkte nog köpa en stor låda med godis, tex pariserlinser istället för det där dyra bröllopsgodiset, för att komma undan billigare, men sen blir jag sådär fånig att det blir fel färg på godiset i askarna.. Simon säger att han inte bryr sig om vad det är för choklad i, så länge han får lakrits i sin egen ask Hur mycket skulle ni tänka på att det var godis i färgtemat på ett bröllop? Skulle ni tänka "wow, rosa godis i precis rätt färg" eller skulle ni inte ens tänka på vad det var för godis i?
hm...jag må vara färgtemat och snart bridezilla- drottning men jag tror aldrig att jag som gäst hade tänkt på vad det var för färg på godiset, särskilt inte om själva asken matchade. Hade precis tänkt som du och köpa lite billigare godis. Ett tips är att köpa hela kartonger godis på partihandlare/grossister.
Själv håller jag på med inbjudningskorten men eftersom vi inte kan bestämma kyrka (två bokade) måste vi göra det innan korten kan gå ut. tänkte nog skicka i slutet av februari/början av mars.
I övrigt är klänning inköpt och vi ska snart bestämma meny och träffa vår blivande fotograf på fredag så visst går det framåt, har dock fortfarande dj, transport, hår, make-up, kläder till m2b, skor, underkläder mm kvar så visst finns det att göra...