Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

10 JULI 2010 Del 2

hej alla ! Kul att se att det går framåt. Vad duktiga ni är som skickar inbjudningarna redan nu....själv har vi inte valt kyrka än (två st är prelbokade...) kommer inte kunna åka dit och välja (annan ort) förrän tidigast i början av februari...tänkte nog skicka ut dem först då.

håller på och väljer och m2b o jag spenderade 1 h inne på Panduro..fick mig att inse att det där med att göra egna inte riktigt är vår grej....

• iregnet2010

6 månader kvar idag : ) hurra förr oss!

• iregnet2010

hoppas verkligen inte att månaderna rusar för snabbt för det känns som om jag fortfarande har massor att bestämma och boka... dukningen är ensån sak...eller snarare hela "temat"velat hela tiden mellan vilka färger/stil vi ska ha...suck.. vad ska ni har för dukning/tema ?

• iregnet2010

imponerande att göra egna ljus!!

• iregnet2010

ok... ja rosa är ju en mkt het kandidat till färg -klassisk och flickig men såå fin och bröllop. Hur hade ni tänkt ta upp det silvriga ?

Tokisen skrev 2010-01-10 19:19:39 följande:
    vi kommer ha rosa, vit och grå/silver till tema. Så vi har tänkt vit duk, rosa servetter (om vi hittar)rosa placeringskort och rosa/gröna blomster arrangemang.Sen rosa och vita ljus
  • iregnet2010

CeKe: Härliga färger! nästan som amerikanska flaggan med en guldkant. röda rosor är ju vackert, hade du tänkt ta upp det i buketten ?

Tokisen: intressant det där med "trolldeg"..kan du förklara för en totalt oinsatt och opysslig person hur du menar ? värmer man dem i ugn så att det stelnar eller ?

Hade gärna haft en lite starkare färg i vårt färgtema men så hittade jag min klänning och (kanske ego) så passar den bäst till "ljuva färger" typ gammelrosa, champagne, vitt mm..eller vad tycker ni tror ni man kan ta in typ kornblå för att bryta av ? (tänkte mest på buketten)

• iregnet2010

jag vill (som alla andra ) också gå ner lite innan bröllopet men satsade på att beställa en klänning som idag skulle vara lite för liten..(dvs en storlek mindre) kan vara lite risky men i värsta fall sa de att man kan sy ut den. Tänkte ha det som motivation...

tessomac skrev 2010-01-11 14:49:33 följande:
    Herrugud vad duktiga ni är allihopa! Jag fick ännu mer panik än tidigare när jag i går insåg att det nu BARA är 6 månader kvar och jag/vi har MASSOR kvar att fixa boka. Dessutom så växer ju listan hela tiden...Det jag har mest panik över är klänningen, jag vill gå ner en del i vikt först innan jag börjar prova, och det har gått rent ut sagt åt helvete nu under jul- och nyår.
  • iregnet2010

KatjaB skrev 2010-01-26 21:53:25 följande:
    bruden100710: oj, vad duktig du är som syr din egen klänning. Vad blir det för sorts? Här har vi beställt favoraskar och sidenband mm på ebay och väntar ivrigt på att få hem allt. Tänkte nog köpa en stor låda med godis, tex pariserlinser istället för det där dyra bröllopsgodiset, för att komma undan billigare, men sen blir jag sådär fånig att det blir fel färg på godiset i askarna.. Simon säger att han inte bryr sig om vad det är för choklad i, så länge han får lakrits i sin egen ask Hur mycket skulle ni tänka på att det var godis i färgtemat på ett bröllop? Skulle ni tänka "wow, rosa godis i precis rätt färg" eller skulle ni inte ens tänka på vad det var för godis i?

hm...jag må vara färgtemat och snart bridezilla- drottning men jag tror aldrig att jag som gäst hade tänkt på vad det var för färg på godiset, särskilt inte om själva asken matchade. Hade precis tänkt som du och köpa lite billigare godis. Ett tips är att köpa hela kartonger godis på partihandlare/grossister.

Själv håller jag på med inbjudningskorten men eftersom vi inte kan bestämma kyrka (två bokade) måste vi göra det innan korten kan gå ut. tänkte nog skicka i slutet av februari/början av mars.

I övrigt är klänning inköpt och vi ska snart bestämma meny och träffa vår blivande fotograf på fredag så visst går det framåt, har dock fortfarande dj, transport, hår, make-up, kläder till m2b, skor, underkläder mm kvar så visst finns det att göra...

• iregnet2010

KatjaB skrev 2010-01-26 22:19:39 följande:
     Kul att välja ut meny, har ni fått några förslag än på vad ni ska ha?

nej vi väntar med spänning på dem (särskilt väntar vi på priset då det vi har avtalat är från X kronor och jag kan ge mig fan på att de kommer plocka ihop den bästa menyn till ett högre pris...) Min M2B bestämde att vi skulle ha fisk (han pratade med dem och tog det beslutet själv, jag är så stolt över honom )...dock glömde han berätta att jag är skaldjursallergiker så vi får se hur menyförslagen se ut. Kan nog iofs tänka mig att de gör en specialtallrik till mig bara om det andra ser bra ut till gästerna. ..

• iregnet2010

tessomac skrev 2010-01-26 23:24:34 följande:
     Bokade bröllopsresan i helgen, och ska prova klänningar för första gången på söndag.

spännande! vart ska ni åka ?

• iregnet2010

tessomac skrev 2010-01-28 13:14:59 följande:
    Det blir New York och Mexico för oss. Vi har preliminärbokat meny, men inte provsmakat än. Kan inte den i huvudet och har inte papperna här men någon form av lax till förrätt, ungtupp till huvudrätt och vit chokladmousse med rabarberkompott till dessert om jag inte minns helt fel.

mmm...vit chokladmousse är bland det bästa jag vet, låter ju jättegott!

• iregnet2010

KatjaB skrev 2010-01-28 14:03:11 följande:
    Vi köper helt enkelt en låda extra av det billigare godiset och plockar bort alla lila som inte matchar.

haha... smart...jaja man måste våga bejaka bridezillan inom sig, trots allt man gifter sig bara en gång (iallafall i den mening en bridezilla är någon som lägger väldigt mkt energi på detaljer, inte i den del att man bli otrevlig mot folk)

• iregnet2010

Bruden100710 skrev 2010-01-28 16:58:37 följande:
    Igår skickades inbjudingarna så de flesta hade den nog idag.. fast 2 skulle till Norge så de dröjer nog några dagar till..Nu känns det verkligen äkta att man snart ska gifta sig..

återigen, nu får jag nästan lite ångest...vi är långt ifrån färdiga med våra..pg a att jag kan inte bestämma hur jag vill ha dem..göra själv, köpa, köpa dyrt ? hm..jag vill ju att de ska vara så fina som möjligt utan att lägga löjligt mkt pengar för dem..så himla svårt!

jaja borde ju få ut dem om en månad eller så..

idag är det exakt 163 dagar tills vi gifter oss! Hurra för oss!

Svar på tråden 10 JULI 2010 Del 2