Jag håller mig till ekologiska frukter och gränsaker så gott det går.
Av någon anledning kan jag inte äta isbergssalladen som säljs på City Gross här i Gävle. Svullnar upp i halsen och ögonen direkt!
De som jag pratat med på Citygross tyckte det lät som att jag var allergisk mot besprutningsmedlet men min läkare tyckte inte det var värt att testa sig för. Jag är känslig mot laktos och pollen och barr annars.
Mycket obehagligt att få reaktioner på födoämnen. Blev ärligt lite rädd när M började blöda ur munnen efter att ha ätit ananasen. Blev så mycket blod, inte som när man har småsår bara.
Nä ush, man får hålla isg till ekologiskt helt enkelt och hon får akta sig för kiwi och anananas, synd för det är himla gott :)
aikidoaasa skrev 2009-12-29 12:34:52 följande:
Besprutning blir man ALDRIG av med även om man sköljer av frukten/bären/salladen. Den tränger in i fibrerna.Jag vet då jag är överkänslig mot många besprutningmedel. Det funkar inte som många tror att exempelvis skala äpplena. Jag reagerar ändå. Ja, det är bekräftat av en allergi utreding som jag gjorde för några år sedan.Så det är endast ekologiska saker som gäller för mig eller så måste jag ånga det jag ska äta. Då ångar gifterna bort.