• Bauti

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

Då var det dax för att öppna upp ännu en ny tråd. Passande att göra detta den första dagen på året.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!
  • Carma07

Tez: Den här gången hade jag inte det eftersom vi fick veta ganska tidigt. Vi bad bm kolla när vi gjorde rutinul och då har ju knappt magen kommit. Jag fick det däremot förra gången. Även om vi trodde att det var en kille efter magform och lite annat så fick jag vid några tillfällen en väldigt stark känsla och bara visste att det var en tjej.

Idag har jag varit i Alingsås för följetong på örat. De var dem som ringde och ville att jag skulle göra ett återbesök eftersom de inte riktigt vet vad det var eller vad de ska göra. Så 300 spänn för 10 minuter där de kollade och kollade och kom fram till exakt samma sak som sist. De vill att jag kommer tillbaka om 9-10 månader eller nått så de kan kolla om de ser någon förändring. Sura pengar, men samtidigt får man väl vara glad och tacksam över att de engagerar sig också.

• Nibla

Hej!

Vilket underbart vinterväder! Drog L till dagis i pulkan imorse. Hon har nu två morgnar i rad varit lite ledsen när jag lämnat henne. Antar att det ska komma en sån period också. Idag skrek hon dock i tre sekunder, sen sprang hon in till de andra barnen och sa inte ens hej då. Min lilla dagistjej!

Det ska bli sååååå skoj att träffa er girls på lördag!

Förresten, vet ni vem som börjar jobba på Volvo på måndag? Moi!

Ska bli såååååå skönt att komma in i fasta rutiner, göra nåt annat än att surfa, dricka kaffe och sköta hemmet om dagarna. Fast jag ska inte sticka under stol med att det varit rätt soft de här veckorna jag varit hemma, men nu får det vara bra!
    Dessutom ska det bli skönt att tjäna pengar igen och kunna spara lite, och framför allt, skämma bort sig själv!. Hej frisör!

• Carma07

Nibla: Grattis till jobbet. Så kul att få komma igång.

• Ab fab

Nibla- va roligt. Blir det där du ville jobba- din gamla avdelning?

• Nibla

Inte min gamla avdelning men samma byggnad, på en avdelning våningen under. HR-avdelning med löneadministration för samtliga av Volvos bolag. Känner till folket och de känner till mig, de verkar vara ett gött gäng. Ska bli kul!

• Nibla

Bauti,

Jag har läst ikapp mig på din blogg och vet till viss del hur du känner dig. Jag hade lite problem att knyta an till L när hon var nyfödd. Nu hade jag ju tur att det lossnade så fort vi kom hem, men det känns på nåt sätt "förbjudet" att ha såna tankar när man är nybliven mamma.

Alla hade ju sagt att det är fantastiskt att få barn, att man är hög av lycka och att allt är rosaskimrande och helt underbaaaaaart. Skitsnack! Jag tror att många inte vågar erkänna att de faktiskt inte känner total lycka, utan istället går runt och har dåligt samvete för att man känner som man gör.

När vi var på BB var jag ett vrak även om jag utåt såg ut som världens lyckligaste. Jag tyckte att bebisen kom och sabbade, jag var irriterad på henne för att jag hade ont, var frustrerad över att hon inte ville amma. Samtidigt som jag givetvis var stolt.
    jag vågade inte ens dela med mig av dessa tankar till N utan det är i efterhand han fått veta att jag kände som jag kände.

Men jag tycker absolut att du ska prata med din sköterska på BVC, det finns mycket bra hjälp att få om det skulle behövas.

Kram på dig!

PS: Ska bli jättekul att träffa både dig och C på lördag. Jag har en babysitter som hon kan få låna när hon är här!

• Frujj

Hej och goderafton damer!

Bauti: Hoppas förkylningen har gett med sig, annars är helt vanlig saft (hederlig sockrad saft, inte light) ett hett tips att använda som slemlösande. Det rekommenderar man till barn, stark, söt saft. Sockret är slemlösande och det har visat sig vara lika bra som de receptfria hostmedicinerna.

Nibla: Grattis till jobbet! Är det på Volvo du kommer att vara anställd eller är det genom din uthyrningsfirma?

Nu har jag jobbat i nästan två veckor, känns bra men blir ju väldans abrupt att plötsligt gå från 100% hemmamamma till 100% jobbarmamma.
    Nu sängen! Är inte van vid att lägga mig så här tidigt....det är jobbigt!

• Bauti

Frujj, tack för tipset, skall köpa sfat i morgon.

Nibla, ja det är något förbjudet att känna så inför sitt barn.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!