• Linum

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

*vinkar till alla*

Hetsig vecka på jobbet, som vanligt... Fast det är roligt att jobba häcken av sig! Bara lite svårt att prioritera när allt är prio 1...

Nibla: Hoppas att du får ett bra uppdrag snart. Håller de berömda tummarna.

Carma: Skönt att du får lite hjälp.

• Linum

Idag blir det jobb hemma. Halva jag ville inte gå upp imorse, så resten av mig lät bli. Underbart att kunna ha den valmöjligheten!

Helgen var trevlig med storstädning, 30-årskalas i Romelande, 2-timmars promenad och middag hos vänner. Vi hann med att titta på "Sommaren med Göran också". Många sköna skratt i den filmen!

Den här veckan blir det mycket jobb och sedan första föräldragruppen på torsdag. Hoppas att man träffar några trevliga prickar att umgås med. Alltid kul med nya bekantskaper.

• Linum

Ab: Ja, det tillhör ju inte vanligheterna att jag tillåter mig att lyssna på vad resten av mig vill...

• Linum

Japp! Ska kolla med Bauti bara. Ska hon ha barn med sig blir det nog hennes bil.

• Linum

Hej på er!

Sitter hemma idag och är lite halvrisig i hals och näsa.

Nibla: Tycker gott att du ska prova Abbes tips! Superidé

Tezz: Jag jobbar till 1 april, eller kanske något längre om allt inte hinner bli klart. Har antagligen hittat en vikarie så jag bävar just nu inför tanken att lära honom allt jag kan på 2 veckor...

Hoppas att ni andra mår bra.

Tar gärna en fika på stan någon dag efter jobbet om någon har lust.

• Linum

Ab: Kan man få göra en liten beställning på en mascara och en aftershave av dig om du nu ska iväg?

Jag sätter förresten i detta nu in pengar för macka och blommor till dig.

• Linum

Måste nog göra en nu, eftersom all aftershave är slut... Vill ju att maken ska lukta gott också!

• Linum

Idag är det snorigt värre... Är faktiskt sjuk, så jag jobbar inte ens. Bara liiite

• Linum

Låter trevligt med glass. Fast då måste jag köpa det först. Eller också går jag ut och hugger mig en istapp och slickar på...

Vaknade av att jag hade svårt att andas. Det var inte så farligt som det lät. Majsan satt på min bröstkorg och tittade på när jag sov...

• Linum

Lite action i Kallebäck idag:
    Ett hus nere på Kallebäcksvägen (där Bauti bodde innan) är utrymt pga rasrisk. Spännande!

Annars händer det ju inte mycket här, menar jag.

Kan tala om att Brännpunkt Djakarta är en halvbra film och att vi ska åka till IKEA och shoppa loss i helgen.

• Linum

Carma: Vi var nog på samma ställe fast vid olika tider! Småfolk på Wartagården? Kanonmycket fina kläder för inga pengar alls. Inhandlade bl a en helt oanvänd Polarn & Pyret fleece med windstopper i stolek 68 för 80 kr! Helt makalöst. Varför köpa nytt när det finns begagnat som knappt ens är värt att kallas begagnat?

• Linum

Nibla: Vad ruttet. Det ska ju knappast bli ditt problem. Har du ett avtal som säger att du får lön månaden efter du jobbar ska du ju också ha det. Kolla med ditt fack med en gång!

Carma: Vi var där vid 11 Måste ha sprungit om varandra där inne

Fan vad magen är hård och stor just nu... Jag kan knappt andas ordentligt, fast det kanske har att göra med att man är snorig i näsan också

• Linum

Jag vill också fika! Om det är på icke arbetstid, vill säga. Kan även onsdagar numera. Kören slut för terminen för min del. Det är ju liksom bra om man kan andas när man sjunger

• Linum

Var i Ullared igår och köpte en massa "bra-att-ha-saker". Tack för tipsen, Bauti!

Sitter och pillar på en schlagertävling som inte ska vara för enkel och inte för svår. Det är svårt... Jag gillar ju att krångla till det!

Nästa vecka ska jag lära upp en stackars vikarie, som jag hoppas att jag inte skrämmer bort... Tänk att försöka lära sig ett jobb på en vecka när arbetsuppgifterna är ungefär i kvantitet med antalet krill i Atlanten... Stackare. Jag får väl vara så där överpedagogisk som bara jag kan.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!