• zorken19

Alltså det här med inbjudan

Jag känner mig helt bortkommen nu när jag ska göra inbjudningskorten. Tycker jag läser och läser hur alla ska göra men känner mig fortfarande lite bortkommen.
    Vi ska gifta oss i Augusti , när ska man skicka ut inbjudan. Endel säger att det bästa är att skicka den i mars redan och endel säger att jag ska vänta.
    När jag skickar till en familj ska jag skriva med allas namn eller skriver man bara "ni är välkommna....."
    Hur långt innan ska man sätta svara datum? 1 månad innan eller? Sätter man att de ska höra av sig om de kommer eller om de inte kommer?
    Skriver man ut telefonnr och mailadress eller vilket är smidigast?

Åh vad många frågor! :) Hoppas någon kan hjälpa mig innan jag bryter ihop lite lätt :)

• Svar på tråden Alltså det här med inbjudan
  • zorken19

Tack för ditt svar! :) Nu har jag fått lite mer koll på det här med inbjudan! Jag tror vi ska skicka med en liten infolapp vi med. Med lite vägbeskrivningar och allergier och sånt som är bra att veta.
    Men svarade era gäster till er direkt eller till någon annan?

• zorken19

Ska ni sätta att gästerna hör av sig till er om de kan komma eller någon annan?
    Om jag ska skriva namnen på de som vi bjuder i inbjudan har någon bra förslag på hur man ska skriva?
    Hur mycket info skriver ni med på infobladet som ni skickar med? Ingen som har ett sådant eller inbjudan att maila mig?

• zorken19

Jag har funderat på att göra en inbjudan som en liten bok och där i skriva med all info som behövs seom tex vägbreskrivning till kyrkan och restaurangen. Så först står inbjudan sen efter följer gott och blandat. Har sett endel här på bt som har gjort så och det verkar smidigt. Vad tycker ni?

Svar på tråden Alltså det här med inbjudan