hur vet man att någon älskar en
Jag brukar skriva här och be om råd och har alltid blivit väl bemött och fått goda råd.Min bakgrund är att jag är 45 år och har 3 barn stora och min sambo är 44 år och har 2 stora barn och är numera nykterist.
Vi har varit ihopa i 18 mån och är förlovade och sambo sem 1 år tillbaka.Men sen han blev nykterist för 6 mån sen och han går varje vecka hos terapuet och tar antabus men varje gång man tar upp saker om känslor vill han ej prata.Jag säger att jag älskar han och han säger likadant men det känns som om jag ror båten ensam.Nu är det så att jag tyvärr har ett stort behov som jag måste jobba med och det är att jag måste få bekräftelse ofta för annars är jag rädd att bli lämnad.Jag har flyttat 40 mil upp till honom och har ingen här som jag kan prata med ordentligt.Vet ej om jag skall gå i terapi?
Han går i perioder och vissa dagar är han på gott humör och kärvänlig sen vissa dagar kan vara ilsken och irriterad och vill knappt ha närkontakt.I början hade vi sex ofta nu får man tvinga nästan honom en gång i veckan.Han verkar ha tappat lusten.Jag vet också genom andra och han att han har aldrig varit otrogen och är inte en sån person eftersom både han och jag har blivit bed´ragna innan så vi avskyr otrohet.Han vill aldrig gifta sig,för han säger att han har den uppfattningen att han är säker på att då blir förhållandet förstört.
I förrgår frågade jag honom om han älskade mig och han brusade upp och sa att han vill slippa tjatet om det och att han blir sitället anti mot det.Han vill bara vara och umgås säger han.Men jag är så trött på att jag skall hela tiden ta intiativ till att kyssas och kramas och säga fina saker.Vill att han gör det själv mant .Så hur vet man att han älskar en?Han säger att jag är det bästa som hänt honom och han köpte en fin sak till mig med en dikt där det stod att jag var det bästa som hänt honom och att han älskade mig för evigt.Men varför har jag åd känslan att han ej gör det+
Förr skickade han sms ofta men nu aldrig.Är det så det skall vara?Jag har varit gift och sambo innan i 10 år och 7 år med tyvärr 2 psykopater som slog mig.Så en sak till är att han har alltid lämnat sina sambo innan för den ena hon var otrogen och den andre som var 15 år yngre var också otrogen och sen en som fick utbrott som han ej orkade med.Han sa till mig om jag ej är nöjd så kan han ej hjälpa det då får jag väl söka mig efter en annan och så säger man väl ej till någon man älskar?
Jag har sagt en gång inann att börjar han dricka igen så går jag för jag orkar ej med det,han blir vidrig då.
Han vill knappt ibland titta mig i ögonen och jag undrar varför?är det spriten som lockar tro?
Annars har vi bra sex när vi har det och lite bråk.Han sitter nu och spelar poker varje kväll och han säger att det är avkopplande för honom.
Jag har mina hundar och häst att sköta om.men jag kanske är naiv och tror att man alltid skall gå omkring i ett lyckorus?Hur har ni det?hans mamma säger att jag skall strunta i honom och göra det jag tycker är kul för han vill vara ifred.Jag är kanske för krävande i mitt stora behov att få höra ofta att jag är älskad,har kanske med min barndom att göra.Jag äter sen 14 år tillbaka antideprissiv mot panikångest och lugnande.har alltid mått dåligt sen jag var 14 år.