hur vet man att någon älskar en
Hej. Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om frågan om han älskar dig eller inte. Sånt kan ju visa sig på så många olika sätt och vara så olika hur man yttrar det.
Däremot blir jag rätt orolig när du skriver att han spelar en massa poker. Är det om pengar? har han ett alkoholmissbruk, fungerar spelmissbruk på precis samma sätt med substanserna i kroppen och han kan helt enkelt ha bytt ut ett missbruk mot ett annat. Det kan också vara något som gör honom så vresig just nu. Om han spelar om pengar, kan han ha det rätt tufft ekonomiskt utan att du vet om det. Det är säkert inget han vill svara på eller prata om heller i sådana fall, kan jag gissa. Spelmissbruk är ofta knepigare än alkohol/drogmissbruk då det inte syns på en att man har ett missbruk, utan något som syns först då närstående får veta om ekonomiska skulder etc. Många spelmissbrukare mår även mycket dåligt psykiskt just för pressen att vinna/vinna tillbaka pengar, inte visa utåt etc. Om du själv funderar mer på det här kring hans spelande, kan du ta kontakt med din kommun och fråga efter någon som jobbar med spelmissbruk, så kan du förhoppningsvis få en massa svar från någon som jobbar med det.