hur vet man att någon älskar en
Som svar på frågan så tror jag först att man måste ha en klar bild av vad den andre är kapabel till och bestämma sig för om det duger eller inte. Inte tänka hur det skulle kunna bli och inte tro att man utifrån vissa tecken kan veta vad den andre känner. När man står där vid den punkten där man accepterar den andre som den är, då vet man också om man själv älskar och man får kanske också en viss en uppfattning om det den andra uttrycker känns som kärlek.
Min uppfattning är att människor gör det som de är kapabla till och räcker inte det är det lite man kan göra. Vad mannen du lever med känner är uppenbarligen inget han vill dela med någon. Kanske är det inte några trevliga tankar och minnen som han bär på och han tycker kanske att han månar om dig just genom att inte berätta! Kanske valde han dig för att du borde förstå honom utan att han behöver berätta eftersom du själv menar att du haft det svårt hela ditt vuxna liv och under tonåren?
Angående att bli älskad tror jag att de flesta av oss vill ha mer bekräftelse än vad vi får, men jag tror att du med din erfarenhet vet att kärlek egentligen inte är lösningen på svåra relationer. Där har du kanske en bra utgångspunkt att fundera ifrån? Är det verkligen frågan om kärlek som är den mest brännande punkten i ditt liv och ert liv tillsammans?
Sköt om dig.