hur vet man att någon älskar en
Jag tycker inte det är så konstigt att han inte är sig själv om han varit alkoholist i 30 år och nu varit "ren" i ett halvår. Vet han ens vem han är? Jag skulle tro att han har lite "tonåssymptom", vet inte vem han är och försöker hitta en person han står ut med att vara. Jag är inte så haj på bieffekterna från Antabus, men kan de ha något med sexlusten att göra? Många mediciner påverkar ju den menar jag.
Som någon sa, nånting har ju gjort att han började dricka och han har antagligen lyckats pressa tillbaks det i alla år. Nu när han tagit tag i sig själv så har han tappat sin trygghet i alkoholen. Kanske känner han att han är sur och grinig och därför inte vill utsätta dig för det?
Hur trevliga är folk som slutat röka? De har tappat sin trygghet och inte minst en fysisk vana att hålla något i handen, gå ut och ta rökpauser med sina vänner etc.
Det verkar ha blivit många stora förändringar på kort tid i hans liv. Han har gjort sig av med en livskamrat (alkoholen) och flyttat ihop med en annan (dig) och det kan ju sätta vem som helst i rubbning. Du kan nog bara ställa dig frågan själv om du står ut med honom tills han landat och blivit sitt "nya jag". Det kan nog ta en stund för honom att hitta det.
Och som någon också sa... spelandet ger också mig dåliga vibbar. Har ni gemensam ekonomi eller varsin?