• Hannaibröllopstankar

Formulering till önskelista

På vårt informationsblad ska vi ha en länk till önskelistan här på BT (vi vet att vår släkt och vänner kommer att köpa presenter även om vi inte vill tigga om det).

Alla formuleringar jag hittar är bara med bröllopsresa. Vi kommer inte att åka på någon bröllopsresa direkt och skulle därför vilja ha en annan text...

Snälla hjälp!

• Svar på tråden Formulering till önskelista
  • Hannaibröllopstankar

puffar....

• Hannaibröllopstankar

Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig med detta?

• hernameispekka

Förstår inte riktig vad det är du vill ha hjälp med...

• Hannaibröllopstankar

En formulering typ:

"brödrostar, och glas vi redan har....."

Men alla dessa rim går alltid ut på att man önskar sig pengar eller resecheckar, vilket vi inte kommer att göra. Utan vi kommer att önska oss typ glas, ett särskilt skohorn, en fågelholk osv osv. Men vill ändå ha med en formulering eller ett rim med anknytning till önskelistan.

Hoppas att jag förklarade mig tydligare nu. Tacksam för hjälp!

• hernameispekka

Okej, kan jag få koden till önskelistan så kanske jag kan klura på ett litet rim :)

• Hannaibröllopstankar

Jag har inte kommit någonvart med önskelistan än faktiskt, men vet att vi kommer att önska oss tex. nya dricksglas, en fågelholk, ett särskilt skohorn och en termos.

• Superskrutt

jag puffar också för denna tråd...skulle också behöva en bra formulering där man på ett "ödmjukt" sätt meddelar att man har en önskelista...Helst utan rim.

• Sebastiána

Att ni kommer på vårt bröllop och firar vår kärlek är den största gåva vi kan få. Om ni ändå vill ge oss något kan ni få tips om vad vi behöver här: http//.... alternativt kan värdparet ge er en vink om vad vi behöver och önskar oss.

• Hannaibröllopstankar

Jag funderar på att bara skriva ner typ:

Har ni frågor kring önskelista, kontaka
    XXXXXXX

(Då kan gästerna ringa/maila kontaktpersonen som berättar vad vi vill ha, detta känns bättre än att jag ska skriva ner det själv och "tigga" om det)

Men känner att jag vill formulera det bättre, eller roligare

• Sebastiána
    Hannaibröllopstankar skrev 2010-01-11 22:59:53 följande:
    Jag funderar på att bara skriva ner typ:Har ni frågor kring önskelista, kontakaXXXXXXX(Då kan gästerna ringa/maila kontaktpersonen som berättar vad vi vill ha, detta känns bättre än att jag ska skriva ner det själv och "tigga" om det)Men känner att jag vill formulera det bättre, eller roligare
    Jag tycker att det räcker bra så. Det behöver inte vara "roligt" eller "klurigt". Ibland är rakt på sak bäst.
  • popcorn o dip

Jag har fått inbjudningar där det inte står något om en önskelista utan bara "för mer information www.brollopstorget...." och då såg man att de hade en önskelista.

Svar på tråden Formulering till önskelista