• Moi mokulat

Vigsel i trädgård...?

Har ni gift er i trädgården?
    Vi har inte stor trädgård, men det var min pappa som tyckte det vore mysigt. Vår trådgård är inte vidare mysig heller, men vi får nära till festlokalen som vi fundera på att hyra. Vad tycker ni?
    har ni gjort det?

• Svar på tråden Vigsel i trädgård...?
  • Nicossambo

vi ska gifta oss på örenässlott. Framför slottet, jag har köpt en lite paveljong som är tänkt att ha en massa ljus i och att vi och vigselförättaren ska stå.

Men man kan ju göra det mysigt i trädgården när har ni tänkt gifta er??

• Rufsas

Vi ska gifta oss i min mammas trädgård.

Nicossambo, vad är en paviljong?

• Moi mokulat

paviljong är väl ett tyg tält?

• mittid

Kan vara bra att ha en "plan B" utifall att det regnar... så behöver man ju troligtvis tak över huvudet.

Paviljong är ett litet hus, ofta med mycket fönster, som ett lusthus ungefär... används för att kunna sitta "ute" i, fast ändå "inne" typ...

• Augusta2011

Ska ni även ha festen i trädgården?

Vi vill hemskt gärna ha det, trots att det innebär en stor mängd eget fixande jämfört med att lägga ut hela kalaset på en restaurang eller liknande.

• Moi mokulat

Nee de ska vi har i folkets hus om det inte är uppbokat.

• Nicossambo

Typ ett tält sån man kan sätta väggar på fast det kan man inte på den na modell tror jag. Den är i svart smide och mörkblått tak. Vi har tänkt att ha en massa ljus i ljuslycktor eftersom vi vigs på natten.

Rufsas skrev 2010-01-04 16:15:01 följande:
    Vi ska gifta oss i min mammas trädgård.Nicossambo, vad är en paviljong?
  • Rufsas

Vi ska inte ha festen i trädgården - bara vigseln. Festen äger rum i en gård. Vågar inte lita på svenskt sommarväder en hel kväll.

• Moi mokulat

hehe. Har ni stor trädgård?

Vi vill gifta oss ute båda men vi behöver tips på vart man kan gifta sig.

• Nicossambo

Vi ska gifta oss framför ett slott på grädet med utsikt på vattnet och höga buskar på sidorna och stora träd.

Svar på tråden Vigsel i trädgård...?