• Moi mokulat

Vigsel i trädgård...?

Har ni gift er i trädgården?
    Vi har inte stor trädgård, men det var min pappa som tyckte det vore mysigt. Vår trådgård är inte vidare mysig heller, men vi får nära till festlokalen som vi fundera på att hyra. Vad tycker ni?
    har ni gjort det?

• Svar på tråden Vigsel i trädgård...?
  • Moi mokulat

hmm.... ja de är fint. men det är en almän plast så massa med folk kan ju komma och störa om inte annat. Funkar inte här iaf

• Rufsas

Moi mokulat skrev 2010-01-07 22:36:50 följande:

hehe. Har ni stor trädgård?Vi vill gifta oss ute båda men vi behöver tips på vart man kan gifta sig.
    Det är mammas trädgård och nja, den är väl mellanstor. Har ingen aning om 100 personer får plats eller inte men annars får man väl knô ihop sig lite.

Finns hur många ställen som helst att gifta sig på. Vad sägs om vig havet/sjön, i en park, en plats ute som betyder något extra för er. Det är bara fantasin som kan sätta stopp.
  • Moi mokulat

just nu har vi ingen fantasi alls hihi

• Katarina Michael

Vi ska ha både vigslen o festen i vår trädgård, istället för lägga pengar på lokal lägger vi de på tältet och stolar osv...blir ungefär samma kostnad....

jag blivit insperead av de amerikanska bröllopen utomhus men tänke inte överdriva full så ut.

Vi tänkte ha cermin i ett stort tält och öppna upp sidorna vid fint väder, stängt vid regn.
    Tänkte göra ett litet "altare" längs fram, tänkte ha ljus och blomster arragmang av ngt slag som altare där vi ska vigas och sen har stolar till gästerna, stolarna ska vi klä i tyg och har gröna band som rosetter runt varje stol.

Sen under brudskålen och fotograferingen (då tänkte vi har en tipsrunda antingen inne i huset vid dåligt väder eller runt kvateret vid fint väder) så tänkte vi låta ceteringfirman duka om i tältet efter min skiss, tänkte visa dem dagen innan hur dukningen ska vara....

Tänkte ha vita rosor då vi ha grönt tema och de finns inga gröna blommor, dock tänkte jag att min bukett ska ha röda rosor och sticka ut lite. Tärnorna ska ha vita rosor och ev ska jag ha en näbb som strö ut vita rosblad längs gången, men de beror lite på om vi ska ha barn på bröllopet eller ej.

Min enda rädsla är om de är dåligt väder är hur fotograferingen påverkas, då jag gärna vill ha naturfoto...vi bor nästan intill en å med en jättefin bro som många brudpar ta foto på, och de finns en brygga som man ev kan låna och ta foto på, även gröna ängar precis i närheten som jag tänkte vi skulle fotograferas vid...

• Moi mokulat

Med hyrda stolar och allt blir det mkt mkt dyrare att hyra tält.

• Moi mokulat

för oss iaf. Hyra golv och saker också.
    Vi fundera på att hyra folkets hus. STort och rymligt.
    Dock kanske inte så mysigt, men vi får göra det bästa utav det.

• KatjaB

fast hyr man allt så blir det en rejäl slant ändå.. de alternativ jag kollat på kostar minst 9-10 000 med allt.

Katarina Michael skrev 2010-01-08 21:44:33 följande:

Vi ska ha både vigslen o festen i vår trädgård, istället för lägga pengar på lokal lägger vi de på tältet och stolar osv...blir ungefär samma kostnad....jag blivit insperead av de amerikanska bröllopen utomhus men tänke inte överdriva full så ut.Vi tänkte ha cermin i ett stort tält och öppna upp sidorna vid fint väder, stängt vid regn.Tänkte göra ett litet "altare" längs fram, tänkte ha ljus och blomster arragmang av ngt slag som altare där vi ska vigas och sen har stolar till gästerna, stolarna ska vi klä i tyg och har gröna band som rosetter runt varje stol.Sen under brudskålen och fotograferingen (då tänkte vi har en tipsrunda antingen inne i huset vid dåligt väder eller runt kvateret vid fint väder) så tänkte vi låta ceteringfirman duka om i tältet efter min skiss, tänkte visa dem dagen innan hur dukningen ska vara....Tänkte ha vita rosor då vi ha grönt tema och de finns inga gröna blommor, dock tänkte jag att min bukett ska ha röda rosor och sticka ut lite. Tärnorna ska ha vita rosor och ev ska jag ha en näbb som strö ut vita rosblad längs gången, men de beror lite på om vi ska ha barn på bröllopet eller ej.Min enda rädsla är om de är dåligt väder är hur fotograferingen påverkas, då jag gärna vill ha naturfoto...vi bor nästan intill en å med en jättefin bro som många brudpar ta foto på, och de finns en brygga som man ev kan låna och ta foto på, även gröna ängar precis i närheten som jag tänkte vi skulle fotograferas vid...
  • KatjaB

ts: det vore väldigt fint, ha en backup bara ifall dt skulle spöregna.

• tossesnurr

vi gifte oss i trädgården till min familjs sommarhus på öland.
    vi köpte 4tält o hyrde stolar o bord till 50 pers. sen sålde vi tälten på blocket.
    vi hade otrolig tur med vädret -sommarens soligaste o varmaste dag!
    vigseln skedde under bar himmel vid ett kalkstensbord i trädgården, med alla gäster stående runt omkring -(kort vigsel utan krusiduller)
    festen pågick in på morgontimmarna, så jag vill tipsa om extra filtar o koftor till gästerna, samt belysning till kvällen-det blir MÖRKT på natten ute på landet...

• Katarina Michael

För tältet inkl stolar och bord betalar vi 4000kr och då har vi de i 3dagar, men då ingick inte golv, tror de skulle kostar 2000kr till om man ville ha golv, vi tänkte nog fixa de själv med inte hundra än.

Hyra lokal kan bli billigare men när jag kollade runt så lång de iallafall i malmö område på minst 10000kr, då vara de bara hyran för lokalen och oftas kunde man inte ha festen där eftersom då var man tvungen och köpa alkoholen genom dem...
    Vi bor en bit ifrån alternativa lokaler så för oss var tältet den billigaste och smartaste lösningen...

• Moi mokulat

Oj då hade vi tur med lokal. 2100:- Inte världens mysigaste, men rymligt.

• lundatjejen

Hej!

Vi ska också gifta oss utomhus. Vid bra väder blir det på en klippa vid vattnet, blir det dåligt har vi en alternativ plats där vi kan sätta upp ett stort tält alla kan stå under.

Hur tänker ni med musik vid bröllopet? Ska ni ha någon?
    Vi kommer ju inte ens ha tillgång till el, så vi vet inte riktigt hur vi ska lösa det hela...

Svar på tråden Vigsel i trädgård...?