Vigsel i trädgård...?
Vi ska ha både vigslen o festen i vår trädgård, istället för lägga pengar på lokal lägger vi de på tältet och stolar osv...blir ungefär samma kostnad....
jag blivit insperead av de amerikanska bröllopen utomhus men tänke inte överdriva full så ut.
Vi tänkte ha cermin i ett stort tält och öppna upp sidorna vid fint väder, stängt vid regn.
Tänkte göra ett litet "altare" längs fram, tänkte ha ljus och blomster arragmang av ngt slag som altare där vi ska vigas och sen har stolar till gästerna, stolarna ska vi klä i tyg och har gröna band som rosetter runt varje stol.
Sen under brudskålen och fotograferingen (då tänkte vi har en tipsrunda antingen inne i huset vid dåligt väder eller runt kvateret vid fint väder) så tänkte vi låta ceteringfirman duka om i tältet efter min skiss, tänkte visa dem dagen innan hur dukningen ska vara....
Tänkte ha vita rosor då vi ha grönt tema och de finns inga gröna blommor, dock tänkte jag att min bukett ska ha röda rosor och sticka ut lite. Tärnorna ska ha vita rosor och ev ska jag ha en näbb som strö ut vita rosblad längs gången, men de beror lite på om vi ska ha barn på bröllopet eller ej.
Min enda rädsla är om de är dåligt väder är hur fotograferingen påverkas, då jag gärna vill ha naturfoto...vi bor nästan intill en å med en jättefin bro som många brudpar ta foto på, och de finns en brygga som man ev kan låna och ta foto på, även gröna ängar precis i närheten som jag tänkte vi skulle fotograferas vid...