• 090208

Hur göra om man bara vill bjuda ena partnern i ett förhållande?

Han kanske inte är narkoman osv, men det räcker om man är krånglig och inte snäll mot syrran/familjen.

Min syrra är gift med en sån krånglig karl, så när det vart begravning meddelande vi syrran att hennes man inte var bjuden. Vi kunde dock inte förbjuda honom att komma in i kyrkan så dit kom han, och satt i vimlet med syrran (hon fick välja att sitta med honom eller dom anhöriga). På fikat efter så kom ingen av dom.

Så jag vet av egen erfarenhet att din syrras man inte nödvändigtvis måste vara skurk för att vara oönskad... Min syrrans man var ju bara en sån som förstör festen isf.

• 090208

Oj vad Optimia får spel... Jag tror jag fattar precis TS's situation, men det gör inte du. Jag är i samma sits själv. Däremot hade jag turen (puh...) att vi redan sagt upp kontakten med syrran innan jag gifte mig, så jag slapp det här dilemmat.

Håller med det TS skrev sist, bjud bara henne och så får du se om hon väljer att komma. Tydligen så tänker du inte bara på dig själv utan också övrigt gäster. Själv hade jag hellre riskerat att syrran, som man knappt pratar med, inte kom istället för att oroa mig över att gästerna stör sig på den där karln.

Svar på tråden Hur göra om man bara vill bjuda ena partnern i ett förhållande?