Hur göra om man bara vill bjuda ena partnern i ett förhållande?
Som det låter så är det ju en person med svåra problem av olika slag. Jag tror att du behöver prata med din syster och förklara läget, men också få henne att förstå att ni gärna ser henne där och att det inte är personligt.
För övrigt så förstår jag faktiskt inte egentligen det tragiska med att säga upp kontakten med syskon. Inte mer än någon annan i sin närhet iaf. Nu har jag iofs inte sagt upp någon kontakt med min ena syster, men vi skickar sms på födelsedagar och det är väl ungefär det. Jag tycker hennes kille är hundra gånger trevligare än vad hon är. Hon är snorkig, uppblåst och tycker att hon är förmer än de flesta andra. Vi är ju absolut inte osams på något sätt, och hon är välkommen på alla tillställningar vi har, men jag ser ju sällan fram emot att träffa henne och vi hade aldrig någonsin umgåtts mer än vi gör om vi inte hade varit syskon.
Man måste faktiskt inte tycka om varandra bara för att man är släkt... Tyvärr kan man inte välja alla sina släktingar som man kan göra med vänner.