Den BÄSTA fotografen i Stockholm?
Som rubriken säger, vilken är den bästa fotografen i Stockholm om man bara ser till kvalitet och inte till pris?
Som rubriken säger, vilken är den bästa fotografen i Stockholm om man bara ser till kvalitet och inte till pris?
Paulina Westerlinds bilder har jag alltid tyckt om.
Sen är väl Brigitte Grenfeldt ganska känd inom bröllopsfotografering.
Vår fotograf tycker vi själva att är en av de bästa, vi ska ha Alicia Swedenborg.
Bilder är väldigt personligt och extremt olika vad alla tycker är bra, mycket bra och värd att betala för.
Efter ha jämfört under lång tid både på internet, tidningar och BT så upplever jag att du får det du betalar för. Visst finns det vänner som kan göra fantastiska jobb och grattis om man har dem .
Önskar du dig en ovanligt bra fotograf så kolla in Bröllopsfotograferna tror att dom kallade sig för champangegruppen tidigare. Medlemmar som Birgitte, Ian osv. Dom har alla sina speciella stilar efter tycke och smak. Är det för mycket pengar 50-60.000 för en heldag så kan man boka dem för några timmar till betydligt bättre pris. För oss är bilderna viktiga så vi har bokat Lindisima för 3 timmar.
Juliana Wiklund, Paulina Westerlind, Linda Broström Cabrera (Lindisima), Mark & Marianne Earthy.
En ny favorit jag har är StudioLivia.
Om vi hade haft obegränsat med pengar hade vi valt Alicia Swedenborg
Paulina Westerlind är fantastiskt duktig!
Tack för alla tips! :) Jag har tittat på deras hemsidor, och de är verkligen fina.
Finns det fler tips tar jag gärna emot dem!
www.birgersdotter.com
En underbar bröllopsfotograf!
www.smallpigart.se/blog/
Anna Roström - Small Pig Art. Kompis med Alicia. Riktigt duktig.
Vi har valt Anna!
kolla på sajten brollopsfotografer.com, där finns massa duktiga listade!
Jag gillar Erika Gerdemarks bilder!
Ehhh 45000 kr för 12 timmar eller 24000 för 5 timmars arbete - det låter lite väl i mina öron. Vad har man för timlön då? De tjänar ju mer i månaden än min chef som för sjutton är ombudsman och har en massa ansvar...
Jag trodde att fotograf skulle kosta ca 10 000 kr. Man vill ju ha proffsiga bilder dock.
Enligt min smak heter den bästa fotografen Ulrich Schulte. Han har fått många fina utmärkelser, hans studio visar verkligen hans engagemang - han brinner för sitt yrke. Vi använde oss av honom och man får det man betalar för - vi finns med på sidan, i hans showcase för brudpar. Han har en inlevelse och fantasi som syns i bilderna.
www.ateljeschulte.se - det kändes bra när vi träffades och det kändes helt naturligt att ha med honom under vår fina dag - att han berättade hur han ville att vi skulle göra och stå och gå och vidar såe... ja ni fattar.
I fortsättningen blir han familjens fotograf när vi vill ha vackra minnesvärda bilder. Det bästa är om ni åker till hans studio och tittar, bara studion är värd resan! Lycka till.
Du missar en liten detalj i verksamheten som fotograf andreas flicka. 12 timmar för 45 tusen verkar som en hög timlön men fotografens jobb tar inte slut efter 12 timmar. ofta tillkommer många timmar framför datorn och dessutom ska man räkna in resor och möten med klienten. i verkligheten kanske man lägger 40-50 timmars jobb för den klienten och sen ska man ju tänka på alla sociala avgifter och skatter. de flesta fotografer ska vara nöjda om de får ut en ganska ordinär lön när allt är inräknat.
för 10000 får man vara nöjd om man får en hobbyfotograf en heldag.
Sedan tillkommer oxå kamerautrustning. dom har säker prylar med sig till ett bröllop för kanske 150000- 200000kr som behöver uppdateras lite då och då..
Har du kollat studio104? Det är en kille och en tjej som startat ganska nyligen han följer killen och hon tjejen under dagen, båda fotar i kyrka, man får då bilder från olika vinklar...fotar lite på festen. Man får bilderna på cd. Pris ca 8000 kr. Vi ville ha dom på vårat bröllop men de var redan bokade då =(
Se senaste nummret av BröllopsGuiden och läs och Eva&Kristians bröllop, bilderna är tagna av Mailn (studio104) Se även hemsidan www.studio104.se och www.malinsydne.com
Lycka till!!
Vi skall ha Carl Bengtsson:
www.digitalwardrobe.se
Vi har träffat honom, han kom till och med hem till oss. Supertrevlig och verkar ta precis såndana typer av kort som vi vill ha!
Själv har jag anlitat Jonas Ahlman och var supernöjd! Tillmötesgående, kompetent, orginella bilder. Han var med oss innan vigseln och tog porträttbilder. Fotade sedan under vigseln och tog även bilder på oss tillsammans med gästerna efteråt.
www.jonasahlman.com
Jag tycker Katja Elmén är fantastisk:
www.zinq.se/
Gå gärna in i henns blogg, hon tar mkt reklam/kändisbilder också och har en egen unik stil.
Har för mig att hon inte är så dyr heller, jag har gett bort hennes "modell för en dag" plåtning i trettioårspresent och det blev fantastiska bilder!