• Indii

Bröllopsnatten?

Hej alla!

Har lite funderingar kring bröllopsnatten... Det är ju rätt vanligt att man tar in på hotell på bröllopsnatten, men är det verkligen värt det? Bröllopsfesten pågår ju iaf fram till midnatt och vi vill gärna vara med på hela festen, sedan tror jag att vi kommer vara helt trötta och bara vilja sova, i vilken säng som helst och vart som helst... Då utnyttjar man ju inte riktigt varken rummet eller annat på rummet. Är det värt och betala dryga 2000 kr för ett rum som man knappt kommer att utnyttja?

Hur gör ni?

• Svar på tråden Bröllopsnatten?
  • Rufsas

Vi funderar nog på att bo på hotellet två nätter så att vi kan njuta i lugn och ro.

• Mirey

Har oxå funtat över det där. Jag vill nog åka hem efter festen för att vi har köpt en lägenhet, ny produktion o ci kommer flytta in dit EFTER bröllopet o då känns d onödigt o ta sej in på hotell när man har en helt ny fräsch lägenhet där INGEN annan vart förutom vi =) Sen åker vi på smekmånad 6 dgr efteråt...

Men om du ej tycker d e värt så gör inte d? Kan juh va lite lyxigt ändå men förstår vad du menar med att man bara kommer att sova sen checka ut vid 11-12...

• Philippine

Vi vill också vara kvar på festen med gästerna så länge det går. Jag tror inte heller att vi kommer att orka så mycket romantiska saker utan vill helst sova...
    Vi kommer att övernatta på stället där vi har festen, morgonen efter kommer vi att äta frukost med vår släkt (som också bor kvar där, vi hyr en stor stuga) och städa. Bröllopsnatten förskjuter vi några dar, då åker vi bort på lyxhelg och njuter av varandra. :)

• Rufsas

Tror att man kanske kan fråga hotellet om man kan få checka ut senare. Om man bokat bröllopssviten eller liknande kanske den inte är bokad dagen efter. Många hotell vill ju göra lite extra för ett brudpar. Skadar inte att fråga när man bokar.

• aikidoaasa

Vi har bokat ett hotel för bår bröllopsnatt. Det känns bara underbart för oss och sedan praktiskt då vi ska iväg till Arlanda dagen efter för vår smekmånad. Hotellet ligger närmare och därför behöver vi inte gå upp lika tidigt som om vi varit hemma. Sambons ena marskalk hjälper till med att hämta upp bröllopskläderna dagen efter och vi får hhjälp med att få dit packningen dagen innan så allt sådant är fixat.

• Indii

aikidoaasa, det låter ju underbart.. :) Väldigt bra planerat måste jag väl erkänna. :) lycka till..

rufsas, att bo på hotell i två dagar skulle faktiskt vara toppen.. Är prisskillnaden stor på en natt och två nätter? Det är väl isåfall det som skulle sätta stopp för oss då vi så gärna vill lägga pengarna på "rätt ställle" då vår ekonomi är lite tajt..

Mirey, då tycker jag verkligen inte att ni behöver bo på hotell.. Det är ju mysigare och bo i sin nya lägenhet och inte behöva stressa på morgonen. Vi bor redan ihop så o komma hem skulle vara så "vanligt". Vi får se vad vi hittar på... Bokar vi smekmånaden i anslutning till bröllopet (dagen efter eller senast 2), så kan man faktiskt hålla sig till det och sova hemma iaf.. :)

Philippine, lyxhelg är ju oxå toppen. :) hur långt hemifrån åker ni då?

• Pälsboll

Vi kommer spendera bröllopsnatten hemma för det känns väldigt onödigt att slänga pengar på ett hotellrum när man knappt kommer vara där.

• KatjaB

vi har bokat bröllopsnatt, dels så är vi inte i vår hemstad så någonstans måste vi ju sova iallafall, och hotellet är helt underbart, en svit med utsikt över slottet.
    Vi kommer vara på festen så länge vi orkar och vill, så det blir nog inte så mycket mer än att sova på natten efter en lång dag, men det finns ju en morgon också och då ska det bli riktigt mysigt att vara där och inte på nåt trist vandrarhem

• Philippine

Stället där vi har vigsel och fest ligger ca 50km ifrån där vi bor, lite offside liksom. Dessutom kommer min familj från Holland att bo kvar där med oss, det underlättade beslutet lite. :)

• Nicossambo

Vi har också bokat bröllopsnatten på ett hotell eller på ett slott, de flesta gästerna och vi sover på samma slott/hotell då festen hålls där och det är svårt att ta sig till stan. Dagen efter ska vi brunch istället för frukost me de gäster som sover över.

• Vanya

vi ska få hotellnatt i bröllopspresent av mina föräldrar - vi har även lagt vigseln tidigt och har inte så mycket till fest - vi kör vigseln ganska liten, med typ sen lunch med släkten och tänkte ha party vid ett senare tillfälle med alla vänner och bekanta ^^. vi får ju mer tid på hotellet och för mig är det ganska viktigt - jag vill ha tid med min man på bröllopsdagen :)

• Rufsas
    Indii skrev 2010-01-06 10:43:31 följande:
    rufsas, att bo på hotell i två dagar skulle faktiskt vara toppen.. Är prisskillnaden stor på en natt och två nätter?
    Jag vet att vissa ställen bara tar runt 500:- mer/person för en extranatt vilket jag kan tycka är prisvärt om man vill prioritera.
  • FramtidaFruSandberg

Vi kommer att sova i en liten 120-säng på bröllopsnatten för att sova över där vi har festen (de har tyvärr annars bara enkelsängar) och sedan hyr vi ett fint hotellrum antingen nästa natt eller helgen därpå för att riktigt kunna njuta av hotellvistelsen.

• Rufsas

Hör och häpna. Jag som tidigare förespråkat att boka två nätter ska själv nu inte boka någon alls. Vi bokade precis vår bröllopsresa och vårt flyg går vid åtta, morgonen efter bröllopet, vilket betyder att vi ska vara på flygplatsen klockan sex. De få timmarna spenderar vi i vår egna säng hemma.

Svar på tråden Bröllopsnatten?