• saralissa

Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!

Som blivande brud och kund är jag så trött på alla fotografer som uppenbarligen har dåligt med kunder att de måste göra reklam för sig själva här på BT och liknande ställen genom att skapa 100 olika fejkanvändare.
    Hjälp oss att skapa en lista för de uppenbara.

• Svar på tråden Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!
  • Sebastiána

Det gäller nog inte bara fotografer, annars hänger jag på. Har inget tips just nu.

• Sörön10

anmäl dem direkt istället! känns som snabbaste sättet att få bort folk härifrån som så tydligen försöker ragga kunder! =)

• ConnyD

tycker personligen att det är en underlig inställning av en "kund" att vilja svartlista de som gör reklam för sig. ur kundens perspektiv är det väl bättre med fler att välja bland. de som förlorar på det är väl egentligen Bröllopstorget och inte besökarna. men jag har säkert fel

• Villemoa

Fast man får inte göra reklam för sig här på BT oavsett yrke, kan man läsa om i medlemsvillkoren.

ConnyD skrev 2010-01-07 18:54:10 följande:
    tycker personligen att det är en underlig inställning av en "kund" att vilja svartlista de som gör reklam för sig. ur kundens perspektiv är det väl bättre med fler att välja bland. de som förlorar på det är väl egentligen Bröllopstorget och inte besökarna. men jag har säkert fel
  • Dejli

Som Villemoa säger så är det inte tillåtet, och dessutom tycker jag också det är fel ur den synvinkeln att man utger sig för att vara "nöjd kund", men är i själva verket fotografen. Då är det ju inte direkt en pålitlig källa och folk riskerar att bli lurade om de väljer att lita på det som "kunden" sagt...

• Sebastiána
    ConnyD skrev 2010-01-07 18:54:10 följande:
    En del använder sig ju av "smygreklam" - låtsas att de är en nöjd kund.
  • Villemoa

Hur många såna "nöjda kunder" har man inte stött på här på BT! Det är ju ett forum där man vill snacka lite med andra likasinnade, utbyta erfarenheter osv. Inte bli "uppraggad" av exempelvis fotografer som utger sig för att vara "nöjd kund". Det är så genomsynligt!!

Dejli skrev 2010-01-07 21:41:33 följande:
    Som Villemoa säger så är det inte tillåtet, och dessutom tycker jag också det är fel ur den synvinkeln att man utger sig för att vara "nöjd kund", men är i själva verket fotografen. Då är det ju inte direkt en pålitlig källa och folk riskerar att bli lurade om de väljer att lita på det som "kunden" sagt...
  • Erkkis Petra

Kan bara säga att jag är ingen fejkanvändare, men jag är också fotograf. Skulle aldrig falla mig in att göra reklam för mig själv här (mina kunder gör det så bra åt mig, utan att jag ber dem och det är inte för reklamsyfte utan för att de är nöjda).

Vill man ha seriösa fotografer så rekommenderar jag: www.brollopsfotografer.com/

Där finns ett drygt 40-tal fotografer listade.

Eller så kollar man branschregistret här på forumet.

• Villemoa

Och det är ju jättebra att du inte är en fejkanvändare som gör reklam för dig själv! Tyvärr gör ju inte alla dina kollegor likadant.

Erkkis Petra skrev 2010-01-07 21:57:41 följande:

Kan bara säga att jag är ingen fejkanvändare, men jag är också fotograf. Skulle aldrig falla mig in att göra reklam för mig själv här (mina kunder gör det så bra åt mig, utan att jag ber dem och det är inte för reklamsyfte utan för att de är nöjda).Vill man ha seriösa fotografer så rekommenderar jag: www.brollopsfotografer.com/ Där finns ett drygt 40-tal fotografer listade.Eller så kollar man branschregistret här på forumet.
  • ConnyD

ok, aspekten med "nöjd kund" känns ju som rent lurendrejeri. tänkte inte riktigt på det och det är ju klart nått som drabbar de som letar fotograf.

Svar på tråden Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!