• saralissa

Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!

Som blivande brud och kund är jag så trött på alla fotografer som uppenbarligen har dåligt med kunder att de måste göra reklam för sig själva här på BT och liknande ställen genom att skapa 100 olika fejkanvändare.
    Hjälp oss att skapa en lista för de uppenbara.

• Svar på tråden Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!
  • Andreas flicka

Jag håller med ovanstående om att man blir misstänksam när någon i sin presentation inte har skrivit något alls, eller har inspirationsbilder etc...

• ConnyD

ja det känns inte heller så äkta när den nöjda "bruden" enbart har tips om sin fantastiska fotograf, och dessutom inte har några bilder upplagda.

rent lurendrejeri.

• Blivandefrueriksson

Tycker som föregåenda att stäng av dem, det var ju så de gjorde med lillsessan och var rikigt hårda mot henne så varför inte dessa?

• Rikeriksson
    HannaLuz skrev 2010-01-21 17:43:09 följande:
    Albin Karlsson från Pixelbyrån hittar på sina egna historier. Han besökte oss för en bokning och hävdade att Caroline Jacobsen brukade rekommendera honom och skicka sina kunder till honom när hon var fullbokad. Skumt tyckte jg eftersom hon rekommenderat en helt annan fotograf. Så, jag tog kontakt med Caroline igen, och mycket riktigt stämde mina misstankar, hon hade knappt en aning om vem han var. Det hon visste om honom var att hon fått kunder som tidigare blivit fotade av honom ochsom var missnöjda med hans arbete och ville ta om bröllopsbilderna hos henne.Så, undvik Albin Karlsson/Pixelbyrån!
    Dåligt reklam är ju också reklam Jag var tvungen att kolla på hans bilder
  • 20 augusti 10

Många på detta ställe efterlyser ju fotograf, make o hårfolk.

Då tycker jag att det e helt ok att träda in o säga
    "Hej! Här e jag o jag kan detta"

Om man inte gör reklam för sig får man ju inga jobb. Sen finns det ju bättre o sämre sätt att göra detta på, självklart.

• 091205

20 augusti 10 skrev 2010-01-22 15:40:56 följande:

Många på detta ställe efterlyser ju fotograf, make o hårfolk. Då tycker jag att det e helt ok att träda in o säga "Hej! Här e jag o jag kan detta"Om man inte gör reklam för sig får man ju inga jobb. Sen finns det ju bättre o sämre sätt att göra detta på, självklart.
    Ingen rätt att göra gratisreklam här. Är inte tillåtet. Punkt.
    Sen kan ju folk rekommendera men då bör de ju oxå kunna visa sina bilder
  • Rikeriksson
    091205 skrev 2010-01-22 16:12:22 följande:
    Sen kan ju folk rekommendera men då bör de ju oxå kunna visa sina bilder
    Vad ska jag visa för bilder? Jag ska gifta mig på slutet av året
  • 091205
    Rikeriksson skrev 2010-01-22 16:22:16 följande:
    Vad ska jag visa för bilder? Jag ska gifta mig på slutet av året
    Syftar på de som haft SÅ BRA FOTOGRAF men de kan inte visa bilder eller någonting
  • älskarlivet

Vi hade en kanonfotograf, men jag vill inte sprida våra bilder hur som helst ändå!

091205 skrev 2010-01-22 16:50:57 följande:
    Syftar på de som haft SÅ BRA FOTOGRAF men de kan inte visa bilder eller någonting
Svar på tråden Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!