• KatjaB

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

vi har titanringar, så sambons förlovningsring kostade 1000 kr och min med en sten i kostade 3000 har jag för mig.
    Min vigselring som är i titan den med, har rätt många stenar, och det är ju stenarna som kostar. Ringen kommer kosta 12 000 kr, (bara stenarna ligger på 10 000)

Mycket pengar, ja det är det. Men jag lägger hellre mer pengar på ringen och drar in på tex tjusig skjuts från vigseln. Ringarna har man ju trots allt kvar.

• KatjaB

Och alla andra gifter sig för att de hatar varandra och för att de skiter i barnen?
    Alla gifter sig väl av kärlek, sen är det ju olika vad man prioriterar och vad man har för budget. Alla har inte haft drömmen om ett stort bröllop, eller en jättemaffig sten i ringen, och det gör ju inte heller att varken den med dyr ring eller den med billigare ring väljer nåt fel.. man är ju olika.

Vi valde titanringar till både förlovning och min vigselring. Hans förlovningsring (och enda ring) kostade dryga 1000-lappen. Min kostade 4000 tror jag och vigselringen kostade 12000, men då är största kostnaderna stenarna. Själva ringarna kostar inte mer än 1700 kr.

danicalifornia skrev 2010-03-09 13:07:57 följande:
    oj va med pengar alla lägger på sina ringar!!! visst är det något man ska ha hela livet och dom ska ju kanske se vackra ut hela tiden oxå, men vi kommer att köpa en vigselring till mig för 1100 och ev, en ring till åt honom men har inte bestämt oss än om det!! vi har en VÄLDIGT taight budget! vill gifta oss för att vi älskar varandra och för barnen!!
Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?